2026-09-13, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Med S och V får du kravlös invandring som innebär stökiga klassrum, ökad kriminalitet, splittring i samhället, ökad islamisering och otrygghet. Vi pratar om människor från världens mest korrupta länder med riktigt dålig kvinnosyn. På vilket sätt är det rationellt för kvinnor att vilja ha det så?

Du bevisade just min poäng om ”enkla” väljare. Du vet att SD inte titulerar sig som feminister, medan S gör det, och därför är S ”bra för kvinnor”…

Fast vi har fortsatt massinvandring med SD. Kul hur ni hela tiden försöker inbilla er något annat. Också kul hur detta blev någon sorts samlingstråd för incels som vill få ut sin ångest. Så försöker ni samtidigt hävda att ni är det starka könet. Hmmm… 🤔
Citera
2026-09-13, 08:30
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Enligt statistik från SVT inför årets val röstar 74,2% procent av unga kvinnor (18-29 år) rödgrönt, varav 21,9% (!) röstar V. Jag kan absolut förstå att man lutar åt vänsterns politik, men att så mycket som var femte ung kvinna röstar på extremvänstern finner jag obegripligt. Det är ren luftslottspolitik. Miljardärskatten som redan på kalkylen beräknas kosta Sverige mer i landsflykt än vad det drar in i avgifter, invandring utan gedigen satsning på integration vilket i sig kommer att späda på arbetslösheten p.g.a. otillräckliga kvalifikationer, arbetstiden som ska sänkas på högst oklar finansiering, och för att inte tala om det kvinnoförtryck som vi inte sätter ned foten för religiösa värderingar som anordnat äktenskap, burqa och niqab, mäns kontroll över kvinnor o.s.v.

Diskussionsfråga: Hur kan en person som säger sig stå för medmänsklighet, jämställdhet m.m. aktivt rösta för ett samhälle som kommer att resultera i raka motsatsen? Hårdare krav på invandrare kommer att leda till integrering, jobbmöjligheter och allt därtill vilket med stor sannolikhet kommer gynna ekonomin och minska kriminaliteten. Jag förstår faktiskt inte grunden. Är det någon form av trend att rösta V? Handlar det om okunskap? Eller vill folk genuint gå mot denna typ av samhälle, där vi ökar klyftorna mellan män och kvinnor samt möjliggör för människor att inte göra rätt för sig på bekostnad av dom dom faktiskt gör det?

Jag hör själv till gruppen ovan (unga kvinnor 18-29 år) och för mig var en röst på blågult en självklarhet. Det ska löna sig att göra rätt för sig, och väljer vi att låta folk invandra så har vi ett ansvar att hjälpa dom in i samhället, vilket vi ju gör genom krav. Ändå delas denna åsikt av få i ”min” grupp, vilket jag ärligt talat finner skrämmande.

Kan inte hur barn uppfostras olika spela stor roll, pojkar ska ta för sig och satsa, flickor ska tänka på andra och bry sig om. Vilket ligger helt i linje med vad V kommunicerar.

Så ökad jämställdhet och större likabehandling av barn skulle troligen långsiktigt minska kvinnors "vänstertyke"
Citera
2026-09-13, 08:56
Medlem
För att majoriteten av kvinnor är dumma i huvudet och röstar frivilligt för egen misär. Deport all liberal women
Citera
2026-09-13, 09:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Kanske bör man helt enkelt höja åldern till när ungdomar går ur skolan och verkligen förstår vad de står inför när de ska ut i arbetslivet.
Ja, men nej. Det är väl så det är idag (med reservation att det träffar olika pga valår var 4e år)

Hellre att man varit ute lite i stormen innan man har hår på bröstet nog att ha en vettig uppfattning. Så slipper vi elevrådsröstningar om vem som ska va Lucia, eller känslor för att Emil ska ha en självklar rätt att bli Emmie i 8an.

Höj rejält!
Risken är att ynglen känner förfördelade och ickesedda eller översedda, men det får man ta,
Parenting måste ske! Annars är ordningen fel.
Citera
2026-09-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det är nog inte män i moskéer som uttrycker sitt kvinnohat på sociala medier .

Är det inte? Ta dig en titt inne på Tiktok.Där sitter tusentals unga pojkar och män runt 13-25 år gamla och spyr ut sitt hat mot Sverige, Kristendom, svenska värderingar, svenska kvinnor och vit hud. Dessa är ofta andra generationen invandrare och det är ni som har tagit hit dessa. Svenska män är lamm jämfört med standardattityden hos den muslimska befolkningen. Ni har bäddat för en riktigt hemsk framtid, speciellt för kvinnor.

Ni har noll och ingeting att säga till om när det kommer till otrygghet och våld, det är ni som har hämtat in majoriteten av det till landet.
Citera
2026-09-13, 09:11
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Varför tror kvinnor att björnar och muslimer är så mycket bättre än vita män? (Sagt med humor)
Citera
2026-09-13, 09:20
Medlem
Unga kvinnor har blivit mer och mer vänster men våra medier har hävdat att det är unga män som blir radikaliserade. Rättvist?
Citera
2026-09-13, 09:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Men var finns hjärtat i att tillåta det kvinnotryck som starka muslimska värderingar tyvärr ofta står för? Att inte ställa krav på svenskt språk och svenska värderingar, en avsaknad som kommer att göra dessa individer svåranställda och därmed utsatta i samhället? Listan kan göras lång, tyvärr. I min åsikt är det inget annat än hjärtlöst att stötta detta.
Kvinnor som röstar vänster gör det för att dom är trötta på svenska sojapojkar.
Dom drömmer om att veta sin plats.
Samtidigt som dom kan knullas av nya genetiska exemplar får dom oxå släppa ifrån sig allt ansvar. Manen bestämmer precis allt. Vänsterkvinnans våta dröm.
Blandat med att bli jagad genom en månupplyst park av flock hyena liknande somalier. Gulvita ögon som svävar i mörkret ovanför ett leende . Fasthållen och våldtagen till gryningen.
Citera
2026-09-13, 10:10
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Du önskar det vore så. Ser blattar överallt med svenska tjejer. In fact känner jag blattar som knullar svenska tjejer hela tiden, och hur tjejer rostar speglar det också tydligen lol

Och hur får det dig och känna dig? Vill du själv bli blatte? Vad gör du åt det? Eller du kanske inte vill knulla svenska tjejer? Fan jag blir galen på alla jävlar idag. Hade du sagt så där i verkliga livet?

Vill du att du folk ska tycka synd om dig? Säga att du inte är svensk? Hobbyblattar jag hatar dom. Gör dom statslösa. Inser folk inte hur jävla sjukt det blivit? Fyfan det är så vidrigt. Omgivningen kommer se dig som en jävla idiot oavsett vad du tror du är. Att göra dig till något du inte är. Du lurar kanske dig själv.
Senast redigerad av PingPongZong 2026-09-13 kl. 10:16.
Citera
2026-09-13, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
De har väl inte mött islams riktiga jag än..

Pudelns kärna på många sätt. Tyvärr gäller detta inte bara unga kvinnor. Islam kryper sig på och när de blir tillräckligt många så kommer de att kräva förändringar i lagstiftning mm. Islam är inte kompatibelt med västvärderingar.
Citera
2026-09-13, 10:17
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Pudelns kärna på många sätt. Tyvärr gäller detta inte bara unga kvinnor. Islam kryper sig på och när de blir tillräckligt många så kommer de att kräva förändringar i lagstiftning mm. Islam är inte kompatibelt med västvärderingar.

Muslimer kommer åka från Sverige den dag Sverige blir muslimskt. Folk fattar ju inte. Muslimer, vill inte bo i muslimska länder.
Citera
2026-09-13, 10:18
Medlem
Duvlorts avatar
Idag gäller, ska vi bli översköljda av islam i framtiden. Gör en insats nu och rösta rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in