Citat:
Ursprungligen postat av
Smeso
Men det förklarar ändå inte varför blodet på svepningen är rött i stället för brunt eller varför blodspåren är så rena och inte utsmetade. Man borde ju förvänta sig att blod som kommer i kontakt med tyg leder till att blodspåren smetas ut.
Bilirubin tillsammans med strålning har gett bäst resultat för den röda färgen hittills. Eftersom det kan bevisas att svepningen innehållit en riktig kropp och att det är riktigt blod så blir detta faktiskt bevis för autenticitet, inte emot.
"Varför är blodet rött om det inte var strålning?" är alltså ett argument som jag skulle kunna använda emot dig, som du skulle behöva svara på.
Jag tror inte någonsin att kroppen transporterades med svepningen utanpå så det finns ingen anledning för blodet att smetas ut. Den bästa förklaringen för bildformationen som inte smetar ut blodet är att kroppen dematerialiserades. Även detta blir ett bevis för autenticitet, inte emot.
Angående blodfläckarnas icke-utsmetning så går jag från minne så ta det inte som absolut fakta utan som riktlinjer.