2026-09-13, 11:13
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Så du kopierade specifikt ordet "20‑minutersuppgiften" och inget annat? Eller jag förstår inte riktigt.
Vad exakt kopierade du? Kan du skriva i en spoiler eller ökat indrag exakt vad du kopierade?

Jag skrev ju att jag också kopierade citatet ”samla exsudat i rätt fas”. Det kommer jag ihåg specifikt eftersom jag faktiskt satte det inom citationstecken just därför att jag tog det som ett citat.
När jag sedan skulle återgå till 20‑minutersargumentet så gjorde jag så som jag brukar när jag inte vill citera fel, jag kopierade, som nu "20‑minutersuppgiften" ovan och ändrade till "20‑minutersargumentet" innan jag fortsatte skriva.

Så, om det finns ett obrutet bindestreck i ”20‑minutersuppgiften”, som du skrev ovan, då finns det även det i alla andra ”20‑minutersomnämnanden” därför att jag är lat när jag skriver och föredrar att kopiera och klistra in något som är enkelt att kopiera och klistra in.
Citera
2026-09-13, 11:15
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Jag skrev ju att jag också kopierade citatet ”samla exsudat i rätt fas”. Det kommer jag ihåg specifikt eftersom jag faktiskt satte det inom citationstecken just därför att jag tog det som ett citat.
När jag sedan skulle återgå till 20‑minutersargumentet så gjorde jag så som jag brukar när jag inte vill citera fel, jag kopierade, som nu "20‑minutersuppgiften" ovan och ändrade till "20‑minutersargumentet" innan jag fortsatte skriva.

Så, om det finns ett obrutet bindestreck i ”20‑minutersuppgiften”, som du skrev ovan, då finns det även det i alla andra ”20‑minutersomnämnanden” därför att jag är lat när jag skriver och föredrar att kopiera och klistra in något som är enkelt att kopiera och klistra in.
Det är möjligt. Jag kommer att komma ihåg den här dagen som den dagen jag nästan fångade Jack Sparrow.
https://www.youtube.com/watch?v=q4ZzHXQP08g
Senast redigerad av bakelsernassmak 2026-09-13 kl. 11:22.
Citera
2026-09-13, 11:21
Medlem
Citat:
Ja din strategi är att kalla allt du inte vill höra partiskt och sen förolämpa.
Du länkar religiösa källor och tänker att dom är opartiska? På riktigt?

Lämna mammas källare och börja studera på universitetet som resten av oss, då skulle du förstå mer om hur man ska undersöka om något är sant.
Citera
2026-09-13, 11:32
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur bilden skapades. Det är det som är poängen.

Inte heller att bilden skulle ha skapats genom direktkontakt med en kropp fungerar som förklaring eftersom det inte heller skulle skapa den typ av bild som faktiskt finns och med de egenskaper som bilden faktiskt har. Därför har sindonologerna hittat på att bilden måste ha skapats genom kraftig strålning vid återuppståndelsen.

Men det förklarar ändå inte varför blodet på svepningen är rött i stället för brunt eller varför blodspåren är så rena och inte utsmetade. Man borde ju förvänta sig att blod som kommer i kontakt med tyg leder till att blodspåren smetas ut.
Eftersom ingen verkar kunna förklara bilden så blir det ju ganska konstigt att förklara den som fejk.
Citera
2026-09-13, 11:42
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Men det förklarar ändå inte varför blodet på svepningen är rött i stället för brunt eller varför blodspåren är så rena och inte utsmetade. Man borde ju förvänta sig att blod som kommer i kontakt med tyg leder till att blodspåren smetas ut.
Bilirubin tillsammans med strålning har gett bäst resultat för den röda färgen hittills. Eftersom det kan bevisas att svepningen innehållit en riktig kropp och att det är riktigt blod så blir detta faktiskt bevis för autenticitet, inte emot.

"Varför är blodet rött om det inte var strålning?" är alltså ett argument som jag skulle kunna använda emot dig, som du skulle behöva svara på.

Jag tror inte någonsin att kroppen transporterades med svepningen utanpå så det finns ingen anledning för blodet att smetas ut. Den bästa förklaringen för bildformationen som inte smetar ut blodet är att kroppen dematerialiserades. Även detta blir ett bevis för autenticitet, inte emot.

Angående blodfläckarnas icke-utsmetning så går jag från minne så ta det inte som absolut fakta utan som riktlinjer.
Senast redigerad av bakelsernassmak 2026-09-13 kl. 11:46.
Citera
2026-09-13, 12:13
Medlem
Ja de är dumma i huvudet, ateisterna alltså.
Citera
2026-09-13, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
För att vi inte bara accepterar det som står i en bok? Helt utan bevis?

Tror du på Koranen? Varför inte eftersom det är exakt samma koncept?
Citera
2026-09-13, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4

Räcker det med att man tror på någon av de ~10000 olika gudarna som föreslagits, för att man inte ska vara dum i huvudet?
Eller är det en specifik gud man måste tro på?

Du tror inte heller på ~9999 olika gudar. Innebär det att du också är dum i huvudet?
Citera
2026-09-13, 12:47
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Räcker det med att man tror på någon av de ~10000 olika gudarna som föreslagits, för att man inte ska vara dum i huvudet?
Nej.
Citat:
Eller är det en specifik gud man måste tro på?
Ja.
Citat:
Du tror inte heller på ~9999 olika gudar. Innebär det att du också är dum i huvudet?
Nej.
Citera
2026-09-13, 12:49
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57000
För att vi inte bara accepterar det som står i en bok? Helt utan bevis?

Tror du på Koranen? Varför inte eftersom det är exakt samma koncept?
Så säger plattjordare om vetenskapsböcker också.
Citera
2026-09-13, 13:00
Medlem
Citat:
Så säger plattjordare om vetenskapsböcker också.

Ytterligare en träffsäker jämförelse från dig. Vetenskap och gammal vidskepelse.

Accepterar du Koranen som sann? Om du inte gör det, är du lika korkad som plattjordare som förnekar vetenskap då?
Citera
2026-09-13, 13:04
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Accepterar du Koranen som sann?
Nej.
Citat:
Om du inte gör det, är du lika korkad som plattjordare som förnekar vetenskap då?
Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in