Citat:
Ursprungligen postat av
NonStopXXX
I den långa trailern så skjuter Jason en polisbil som tappar kontrollen, rullar och flyger in i ett träd så ena dörren flyger av. Hade där varit en npc som blivit träffad av den dörren så lovar jag att det hade skett en verklig reaktion.
Ok, jag kommer tillbaka när spelet är ute för att rapportera om du håller ditt löfte.
Citat:
Ja men i ett spel som doom behöver du ju inte såna detaljer heller för att det är shoot em up spel som dessutom utspelar sig i fantasivärldar. Det är två helt olika spel. Du jämför äpplen med friterad kyckling.
Det är just detta som är kruxet. Tittar du på ett GTA-spel så ser du att vägarna är absurt breda så att spelaren ska kunna köra genom trafiken. Personer som blir skjutna blir inte skadade på ett realistiskt sätt. Du kan köra in i en vägg och flyga ut ur bilen och ändå klara dig. Med andra ord så utspelar sig GTA också i en fantasivärld. Denna spelserie har aldrig handlat om att vara verklighetstrogen. Det fanns en konkurrent, The Getaway, som försökte göra ett verklighetstroget GTA-liknande spel och ingen köpte det.
Jag tror inte heller denna kaktus som blåste i vinden för att ett tåg åkte förbi som du är så imponerad av kommer förstöra GTA 6, men det är en del av felprioriteringen Rockstar alltid gör. Hade de istället lagt fokus på "destructible environments" så tror jag spelet hade blivit bättre. Det är lite som i GTA4 där man hade en smartphone, sedan mynnade det bara ut i att man fick samtal från en massa personer som man skulle hjälpa. Det är kanske mer realistiskt, men det är inte lika roligt.