2026-09-09, 12:10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutgiltigfantasi
Online läget kommer ju ut med pc versionen så då får de gärna skynda det.

Jag tror onlineläget kommer komma innan PC-versionen denna gång.
Hur var det när RDR2 kom ut?

Själv är jag ointresserad av online om inget väldigt spännande simläge visas upp.
Citera
2026-09-09, 13:20
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiserjuendel
Det är inte alls säkert, vi vet inte det ännu.

PC versionen kan komma 2028 om Rockstar verkligen vill mjölka, vilket dem vill naturligtvis

Online läget kan komma under 2027

Inte med dessa skenande ram priser om nåt så blir dom tvingade släppa det tidigare.
Citera
2026-09-09, 18:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Inte med dessa skenande ram priser om nåt så blir dom tvingade släppa det tidigare.
Ja konsoler har verkligen varit pinsamma den här generationen. Men det är rätt skönt iofs att de verkar gå mot en bärbar framtid. Det ryktas att ps6 blir bärbar ändå. Jag kan inte vara mer nöjd med det faktumet iaf. Personligen ska jag ändå skippa en hel generation och vänta på switch 3 om något. Denna generation har bevisat allt tycker jag. Man hänger inte ens med i svängarna längre. Om man håller sig borta från en hel generation så gör det inget.
Gta 6 är det sista spelet jag köper på väldigt, väldigt länge faktiskt. Ser mest framemot f2p vilket online mode ändå ryktas att bli.
Senast redigerad av Slutgiltigfantasi 2026-09-09 kl. 18:48.
Citera
2026-09-10, 15:11
Medlem
fiserjuendels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Man kan ju inte dra en säker slutsats bara för att marknaden ser ut som den gör

Dels så styr Rockstar sin egna releaseplan

En försenad PC-version kan vara helt avsiktlig

Konsolförsäljningen kommer ju alltid först, och den är enorm

Hårdvarupriser är ju oförutsägbara

Och sen har ju Rockstar ett långsiktigt perspektiv
Citera
2026-09-10, 16:17
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiserjuendel
Man kan ju inte dra en säker slutsats bara för att marknaden ser ut som den gör

Dels så styr Rockstar sin egna releaseplan

En försenad PC-version kan vara helt avsiktlig

Konsolförsäljningen kommer ju alltid först, och den är enorm

Hårdvarupriser är ju oförutsägbara

Och sen har ju Rockstar ett långsiktigt perspektiv

Klart man kan, prognosen ska vara i många år framöver, tror du rockstar kan vänta åratal med att släppa pc versionen ? Det är riktigt negativa år vi har framför oss och allt bara skenar i pris.
Citera
2026-09-10, 22:41
Medlem
MortalDiseases avatar
En liten detalj jag själv inte lagt märke till innan, rätt häftigt ändå.

https://www.reddit.com/r/GTA6unmoderated/s/rFDIhUDTOv
Citera
2026-09-11, 21:24
Medlem
Gauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
En liten detalj jag själv inte lagt märke till innan, rätt häftigt ändå.

https://www.reddit.com/r/GTA6unmoderated/s/rFDIhUDTOv

Så funkar det redan i verkligheten, så om du så gärna vill ha realism så kan du skaffa ett flygcertifikat.
Citera
2026-09-11, 21:50
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaul
Så funkar det redan i verkligheten, så om du så gärna vill ha realism så kan du skaffa ett flygcertifikat.

ja juste, Du är en sån där som vill att GTA VI ska vara ett overkligt spel med betong-träd och flygande bilar?
Citera
2026-09-12, 06:09
Medlem
Gauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
ja juste, Du är en sån där som vill att GTA VI ska vara ett overkligt spel med betong-träd och flygande bilar?

Ett spel ska vara roligt att spela. Istället för någon löjlig detalj som detta så kunde de gjort något annat som påverkar gameplay. T.ex. att delar av en bil flyger iväg och träffar NPCs om man skjuter en rpg på dem, eller att byggnader går att skada. Ditt inlägg påminner mig om den där nörden som tittade på gräs i Crysis 2007 och var helt extatisk över att det såg ut som riktigt gräs.
Citera
2026-09-12, 08:32
Medlem
Citat:
Ett spel ska vara roligt att spela. Istället för någon löjlig detalj som detta så kunde de gjort något annat som påverkar gameplay. T.ex. att delar av en bil flyger iväg och träffar NPCs om man skjuter en rpg på dem, eller att byggnader går att skada. Ditt inlägg påminner mig om den där nörden som tittade på gräs i Crysis 2007 och var helt extatisk över att det såg ut som riktigt gräs.

Det du kallar löjliga detaljer är en del av hela intrycket. Det är ”löjliga detaljer” som suger in en i världen, det är ”löjliga detaljer” som är anledningen till att GTA är ett av världens bästsäljande spel. 2:a plats efter ett spel som är till för alla annars hade den legat på 1:a plats.

Gta är roligt att spela och gta 6 kommer vara ännu roligare även trots att där kommer vara enormt mycket ”löjliga detaljer”.

Hade du sett trailern så hade du också vetat att det fetstilta nu finns med.
Senast redigerad av NonStopXXX 2026-09-12 kl. 08:36.
Citera
2026-09-12, 14:38
Medlem
Gauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Det du kallar löjliga detaljer är en del av hela intrycket. Det är ”löjliga detaljer” som suger in en i världen, det är ”löjliga detaljer” som är anledningen till att GTA är ett av världens bästsäljande spel. 2:a plats efter ett spel som är till för alla annars hade den legat på 1:a plats.

Gta är roligt att spela och gta 6 kommer vara ännu roligare även trots att där kommer vara enormt mycket ”löjliga detaljer”.

Hade du sett trailern så hade du också vetat att det fetstilta nu finns med.

Jag har tittat på trailern, samt diverse gameplay-klipp, och inte hittat något sådant. Det flyger av delar från bilar när de skjuts på med vanliga skjutvapen, men jag menar att delarna ska bli projektiler som i sin tur kan skada NPCs samt spelaren själv om bilen sprängs med en rpg och dylikt. Byggnader verkar åter igen bara vara bakgrunder, som inte går att skada och för det mesta inte går att gå in i.
Citera
2026-09-12, 17:19
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:

Ironiskt att du efterlyser avancerad fysik (delar som flyger och träffar NPCs) samtidigt som du klagar på att spelvärlden har... avancerad fysik. Reaktiv miljö är grunden för modern fysik i spel, oavsett om det är en RPG-missil eller en helikopterrotor.
Man kan tycka en fysikdetalj är snygg utan att vilja kompromissa bort bra gameplay. Det är trots allt Rockstar vi pratar om, inte ett indie-team på tre pers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in