2026-09-11, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Exakt allt det du skriver håller jag med om.

Vilket leder till att jag tycker synd om Clara genuint. Hade inte för alla pengar i världen velat vara i den sits hon är i nu. Använt sitt namn, sin familj och sitt liv under 20 år att göra pengar på. Fy vilken mardröm att ha piskan på sig framöver att producera material baserat på ens liv för att man har betalande kunder som förväntar sig det. Hon som inte vet annat vet inte vad hon går miste om som aldrig kommer kunna uppleva friheten i att vara vanlig och för det mesta anonym. Hon lyfter fram sitt 20-årsjubileum som något värt att fira. Jag vill bara beklaga å hennes vägnar. Det svindlar när jag tänker på vad som hänt i mitt liv senaste 20 åren och att det är mitt egna och inget som är dokumenterat för vem som helst att ha tagit del av. Och bara i det professionella livet, vilken skillnad mot stackars henne som mest känns som hon gör samma samma fortfarande med noll personlig utveckling. De åren kommer hon och hennes familj aldrig få tillbaka. Alla bilder och texter ligger ute och går inte att ta tillbaka utan är allmänt gods för AI.

Ja, det är ledsamt när man tänker på det så. På allt som exponerats och hur det verkliga livet flutit ihop med blogg-imagen. Och ofta säkert också ersatt verkligheten. Blivit viktigare än familjen emellanåt. 20 år, och vad är verkligt, vad är image, vad är sälj? Förlåt… men nu fick jag en liten trudelutt i huvudet. Vem är du? Vem är jag? Levande charader.
Citera
2026-09-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Ja, det är ledsamt när man tänker på det så. På allt som exponerats och hur det verkliga livet flutit ihop med blogg-imagen. Och ofta säkert också ersatt verkligheten. Blivit viktigare än familjen emellanåt. 20 år, och vad är verkligt, vad är image, vad är sälj? Förlåt… men nu fick jag en liten trudelutt i huvudet. Vem är du? Vem är jag? Levande charader.

Senaste inlägget ser hon ut som lutande tornet i Pisa som sjunkit ihop på mitten. Och någon måste sätta stopp för det där håret. När man inte trodde det kunde bli värre...
Senast redigerad av Carli 2026-09-11 kl. 22:31.
Citera
2026-09-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Äsch godhjärtade Clara delar väl med sig av minst det tionde till sin församling och sedan till alla projekt hon ömmat för på bloggen genom åren. Utgår från att hon delar med sig frikostigt till alla organisationer hon uppmanat sina läsare att stötta. Ska bli intressant att se om hon kommer berätta om vad hon delar med sig av nu när hon har så mycket pengar. För det kan väl inte bara stanna hos henne själv. Eller tycker hon på riktigt att det är en rimlig lön för det hon gör, trots att pengarna kommer från privatpersoner som mest troligt har mycket lägre inkomst än henne. Etiskt och moraliskt dilemma som hade varit intressant att se hur hon resonerar kring.
😂

Som någon annan också skrev: VAD har hon gjort med pengarna under alla år? Sparat och investerat? Isf tycker jag det vore superintressant att läsa om.
Citera
2026-09-12, 11:09
Medlem
Tror ni hon har peruk? Ser nästan så ut i senaste selfie-inlägget.
En riktigt dålig peruk.
Citera
2026-09-12, 12:46
Medlem
Är det ingen annan som reflekterat över bristen på it-säkerhet på hennes sajt där man ska registrera sina personuppgifter och sitt kort? Med tanke på att hon flera gånger sagt hur oteknisk hon är så tror jag inte att hon prioriterar att lägga pengar på att ha särskilt hög kryptering på betalningssystemet så det är bara en tidsfråga innan alla kunders kort- och personuppgifter läcker ut. Om de inte redan gjort det. Kommer hon att ha råd med allas skadeståndskrav sen när läckan blir ett faktum? Ett enkelt sätt att se om en sida är säker, är att kolla om det finns ett hänglås intill webbadressen. Det finns det inte på hennes sajt!

Om jag vore en betalande kund skulle jag se till att snabbt som fan avsluta min prenumeration, kontakta banken och makulera kortet och beställa ett nytt kort! Och se till att inte signa upp mig på en så osäker sida som denna. Clara borde skämmas ögonen ur sig när hon utsätter sina kunder för sån oseriös hantering av känsliga uppgifter!
Citera
2026-09-12, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Tror ni hon har peruk? Ser nästan så ut i senaste selfie-inlägget.
En riktigt dålig peruk.

Det ser ut som hon fastnat i något ? Kul när hon beskriver det som "a shag" (osäker på om hon vet vad uttrycket betyder eller om hon tycker det är lite spännande i medelåldern). Oavsett är det den fulaste knullruffsen i mannaminne. Det är en väldigt utglesad hockeyfrilla och den passar INGEN. Speciellt inte i karamellfärgsrött. Testar som bara hänger.
Citera
2026-09-12, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkaAnka13
😂

Som någon annan också skrev: VAD har hon gjort med pengarna under alla år? Sparat och investerat? Isf tycker jag det vore superintressant att läsa om.

Investerat i vad ? Tillbringare ? Tror inte Clara har några särskilda sparade medel varken till sig eller barnen. Då hade hon bränt dem för länge sedan på ett bättre boende eller iaf en uppdatering. Hon smyckar ju alltid hemmet endast på ytan. Blommor för ett par tusen varje säsong istället för att tänka långsiktigt. 150 karaffer och malätna filtar.
Citera
2026-09-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Investerat i vad ? Tillbringare ? Tror inte Clara har några särskilda sparade medel varken till sig eller barnen. Då hade hon bränt dem för länge sedan på ett bättre boende eller iaf en uppdatering. Hon smyckar ju alltid hemmet endast på ytan. Blommor för ett par tusen varje säsong istället för att tänka långsiktigt. 150 karaffer och malätna filtar.
Jag kan tänka mig att det till och med luktar loppis hemma hos henne. Inte undra på att hon tycker det blir fräsch doft när hon såpskurar golven en gång om året om det luktar unket resten av året…
Citera
2026-09-12, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Jag älskar dina smarta kommentarer Carli! Skrattar högt (Obs! Ej asflabb! &#128521.

Har Clara inte skrivit någon gång att huset kostade 200kkr 20 år sedan? De måste ju ha kunnat betala av det ganska fort, sen gjorde de en tillbyggnad och ett garage och Jacob byggde en bastu. Finns alla pengar i bolaget?
Citera
2026-09-12, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkaAnka13
Jag älskar dina smarta kommentarer Carli! Skrattar högt (Obs! Ej asflabb! &#128521.

Har Clara inte skrivit någon gång att huset kostade 200kkr 20 år sedan? De måste ju ha kunnat betala av det ganska fort, sen gjorde de en tillbyggnad och ett garage och Jacob byggde en bastu. Finns alla pengar i bolaget?

Ett bolag vars kapital består av karaffer och Sezane-plagg.

Nej men jag är väldigt nyfiken på just kapitalsbiten. Vad äger bolaget och vad äger hon själv?
Citera
2026-09-12, 16:49
Medlem
Enligt 2026 år taxeringskalender:

Förvärvsinkomst 578 700kr
Inkomst av kapital 89 756kr
Citera
2026-09-12, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Enligt 2026 år taxeringskalender:

Förvärvsinkomst 578 700kr
Inkomst av kapital 89 756kr
Ca 48kkr i månaden innan skatt, nyttjar systemet precis som vilken borgarbracka som helst? Inkomst av kapital = utdelning från aktier, bolaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in