2022-07-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Sett henne i något matlagningsprogram där hon står bredvid den som lagar och trycker i sig om det finns något färdiglagat typ kakor.

Begriper inte hennes roll. En side kick som läser tittarnas kommentarer?

Haha, Susanne verkar härlig men som du nämner känns Claras roll lite oklar. Såg något program där hon vek pappersblommor. Kändes lite som sånt du gör i förskolan.
Citera
2022-07-05, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frysbox
https://underbaraclaras.se/2009/02/22/tummen-ur/

Ögonen ljuger aldrig!
Citera
2022-07-05, 11:17
Medlem
cleovarnamnets avatar
Har för mig att Clara vände sig till religionen och ”omvändes” som tonåring när hennes mamma var sjuk i cancer, hon har skrivit en del om det tidigare.
Jag tycker att hon är både intelligent och klok men har lite svårt för präktigheten och självgodheten - för ja, håller med tidigare skribenter om att hon ser ganska överlägsen och självgod ut i blick/min. Samtidigt har hon ju faktiskt humor och självdistans…
Och håller även med kommentaren om hennes ögonbryn - men hon är inte ensam om att använda på tok för stark ögonbrynsfärgningsfärg. Mycket få etniska skandinaver som klarar av fejkat kolsvarta, tjocka ögonbryn (man måste titta på vad som passar ens naturliga nyanser i hy och hår).
Senast redigerad av cleovarnamnet 2022-07-05 kl. 12:07.
Citera
2022-07-05, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Har för mig att Clara vände sig till religionen och ”omvändes” som tonåring när hennes mamma var sjuk i cancer, hon har skrivit en del om det tidigare.
Jag tycker att hon är både intelligent och klok men har lite svårt för präktigheten och självgodheten - för ja, håller med tidigare skribenter om att hon ser ganska överlägsen och självgod ut i blick/min. Samtidigt har hon ju faktiskt humor och självdistans…
Och håller även med kommentaren om hennes ögonbryn - men hon är inte ensam om att använda på tok för stark ögonbrynsfärgningsfärg. Mycket få etniska skandinaver som klarar av fejkat kolsvarta, tjocka ögonbryn (man måste titta på vad som passar ens naturliga nyanser i hy och hår).

Ögonbrynen och den ljusa raka luggen tillsammans blev lite för intensivt. Tror hon skulle passa fint i mörkblont hår. Minns avsnittet i podden då hon härmar Sofia Woods, tycker det visade rätt så bra på hur hon är.
Citera
2022-07-05, 21:49
Medlem
Branogbitters avatar
Någon mer än jag som funderat över ”fettknölen” mellan Claras ögonbryn, alltså att hon har en ”ansamling” där som ger en djup rynka under och bidrar till ett ganska märkligt uttryck?(syns mer på vissa bilder än andra)
Jag är i allmänhet emot fillers etc men där vid näsroten vill jag fan spruta in ngt som tar bort den där rynkan 😱
Senast redigerad av Branogbitter 2022-07-05 kl. 21:51. Anledning: Tillägg
Citera
2022-07-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Någon mer än jag som funderat över ”fettknölen” mellan Claras ögonbryn, alltså att hon har en ”ansamling” där som ger en djup rynka under och bidrar till ett ganska märkligt uttryck?(syns mer på vissa bilder än andra)
Jag är i allmänhet emot fillers etc men där vid näsroten vill jag fan spruta in ngt som tar bort den där rynkan 😱

Har inte direkt tänk på den men nu ser jag, kan det vara något slags ärr? Ser lite märkligt ut.
Citera
2022-07-06, 22:30
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frysbox
Har inte direkt tänk på den men nu ser jag, kan det vara något slags ärr? Ser lite märkligt ut.
Jag tror hon har mkt fett där mellan ögonbrynen, det ser ju liksom bulligt ut? Och då har det blivit som en rynka under?
Citera
2022-09-06, 09:42
Medlem
Så underbart med en tråd där man kan spy ur sin irritation över Underbaraclara! För det får man ju inte på sociala medier, där är bara hyllningar ok. Började följa hennes Insta för flera år sen pga fina foton, gammalt hus och loppisgrejor. Men de senaste åren tycker jag att karaktären på kontot ändrats, alltför mycket selfies/porträttbilder på henne själv med plutande mun, mycket pekpinnar om hur bra och alternativ hennes familj är (jämfört med alla "dåliga" Svenssons). Jag är också "alternativ", kör ekologiskt etc men pallar inte med någon som skriver en på näsan hur duktiga de är. Har slutat följa hennes syster (anotherblog) pga hon hela tiden framhöll hur duktigt alternativ hon är. Inspirationen försvinner då liksom, det räcker för mig att SE vad de gör som inspiration. Har några ggr ställt ifrågasättande (inte elaka) frågor till Clara, och då fått ganska spydiga svar. Tydligt att ifrågasättande inte är välkommet! Har också reagerat på att hon kan vara nedlåtande om andra. Hon skrev t ex hånfullt om folk som "skogsbadar". Tycka vad man vill om det, men de som ägnar sig åt skogsbad och dyl tycker säkert att Clara är en bakåtsträvande husmorscliché osv. Tycker att det är oproffsigt av influencers att vara nedlåtande mot varandra i sina offentliga rum (det får däremot vi anonyma följare vara, ha ha).
Citera
2022-09-06, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Så underbart med en tråd där man kan spy ur sin irritation över Underbaraclara! För det får man ju inte på sociala medier, där är bara hyllningar ok. Började följa hennes Insta för flera år sen pga fina foton, gammalt hus och loppisgrejor. Men de senaste åren tycker jag att karaktären på kontot ändrats, alltför mycket selfies/porträttbilder på henne själv med plutande mun, mycket pekpinnar om hur bra och alternativ hennes familj är (jämfört med alla "dåliga" Svenssons). Jag är också "alternativ", kör ekologiskt etc men pallar inte med någon som skriver en på näsan hur duktiga de är. Har slutat följa hennes syster (anotherblog) pga hon hela tiden framhöll hur duktigt alternativ hon är. Inspirationen försvinner då liksom, det räcker för mig att SE vad de gör som inspiration. Har några ggr ställt ifrågasättande (inte elaka) frågor till Clara, och då fått ganska spydiga svar. Tydligt att ifrågasättande inte är välkommet! Har också reagerat på att hon kan vara nedlåtande om andra. Hon skrev t ex hånfullt om folk som "skogsbadar". Tycka vad man vill om det, men de som ägnar sig åt skogsbad och dyl tycker säkert att Clara är en bakåtsträvande husmorscliché osv. Tycker att det är oproffsigt av influencers att vara nedlåtande mot varandra i sina offentliga rum (det får däremot vi anonyma följare vara, ha ha).

Ah, intressant iakttagelse. Jag tycker också det blivit mer "utmanande" bilder, som du ger exempel på tex plutande mun. Håller även med dig om att hon kan verka dryg/nedlåtande i kommentarerna. Hon känns lite självgod. Men tycker även hon på ett sätt som ingen annan bloggare gör skriver så tydligt om sina "fel" och brister. T ex dagens inlägg, ett sådant skulle aldrig Elsa eller Sandra B skriva. 🙃 följer hennes syster också men vet inte om jag tycker hon framställer sig som du anser. Gillar hennes stil, både klädmässigt och inredning/idéer. Blir inspirerad på ett helt annat sätt där än hos Clara. Ska bli spännande att se om Stina som är med i matlaget och startat youtube-kanal kommer filma deras middagar. Hoppas 😎
Citera
2022-09-07, 00:34
Medlem
Jag tyckte att både hennes utseende och attityd var charmigare för några år sen. Kanske framgången gjort henne mer självgod. Jag gillar faktiskt Elsa B mer, hon skulle t ex aldrig skriva att hon har Sveriges största blogg (Tror jag iaf,känns inte som hennes stil att hålla och framhäva sig så). Är på vippen att sluta följa ibland, men stundtals vackra foton håller mig kvar.
Jag slutade följa anotberblog för något år sen, dels också för att hon såg så sur och osympatisk ut på alla bilder. Minns att hon inte heller gillade att bli ifrågasätt. Men hon kanske blivit trevligare sen dess
Citera
2022-09-07, 15:58
Medlem
Äntligen en plats att spy galla på underbaraclara. Jag blir så irriterad på den människan att jag kräks. Och vars fan är hennes man?? Han verkar undvika att vara hemma så han slipper sin fru.
Citera
2022-09-07, 16:15
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jag tror hon har mkt fett där mellan ögonbrynen, det ser ju liksom bulligt ut? Och då har det blivit som en rynka under?

Ett så kallat huliganstreck!

Saltå Kvarn-sponsringen är ju förstås idiotisk också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in