Så underbart

med en tråd där man kan spy ur sin irritation över Underbaraclara! För det får man ju inte på sociala medier, där är bara hyllningar ok. Började följa hennes Insta för flera år sen pga fina foton, gammalt hus och loppisgrejor. Men de senaste åren tycker jag att karaktären på kontot ändrats, alltför mycket selfies/porträttbilder på henne själv med plutande mun, mycket pekpinnar om hur bra och alternativ hennes familj är (jämfört med alla "dåliga" Svenssons). Jag är också "alternativ", kör ekologiskt etc men pallar inte med någon som skriver en på näsan hur duktiga de är. Har slutat följa hennes syster (anotherblog) pga hon hela tiden framhöll hur duktigt alternativ hon är. Inspirationen försvinner då liksom, det räcker för mig att SE vad de gör som inspiration. Har några ggr ställt ifrågasättande (inte elaka) frågor till Clara, och då fått ganska spydiga svar. Tydligt att ifrågasättande inte är välkommet! Har också reagerat på att hon kan vara nedlåtande om andra. Hon skrev t ex hånfullt om folk som "skogsbadar". Tycka vad man vill om det, men de som ägnar sig åt skogsbad och dyl tycker säkert att Clara är en bakåtsträvande husmorscliché osv. Tycker att det är oproffsigt av influencers att vara nedlåtande mot varandra i sina offentliga rum (det får däremot vi anonyma följare vara, ha ha).