Citat:
Ursprungligen postat av
Lilythepixie
Nej, precis. Outfitbilder/träningsbilder och gammal skåpmat är ju inte det man förväntade sig. Det är ju inget som kräver kreativitet och genomarbetning, vilket jag anser är nödvändigt om det ska bli läsvärda inlägg. Jag vet inte vad Clara tänkte hela detta år när hon kört på med detta magra innehåll. Hon måste ju såklart vara väl medveten om det själv men hon har aldrig, vad jag sett i alla fall, adresserat det. Trodde hon att läsarna skulle nöja sig med småsmulor? Var det så najs med alla kronor som trillade in på kontot helt plötsligt varje månad att hon tyckte att hon kunde tillåta sig att slappa med bloggen? Eller var det att hon var så upptagen med att vara nykär att bloggen fick gå på sparlåga? Bara Clara som kan svara på det. Nåväl, får se hur det fortsätter nu och om hon orkar hålla nivån uppe.
Någon gång i våras (?) eller möjligen om det var i början av sommaren nämnde hon att bloggen för tillfället var lite lidande, pga hon hade fullt upp med sin almanacka och att de upptog "samma bandbredd"(eller något i den stilen.) Vilket hade varit helt ok om hon inte tagit betalt. För min del får hon blogga så lite eller mycket hon vill, MEN inte när folk betalar och hon inte lever upp till det hon utlovat.
Det går ju att tidsinställa inlägg och planera i förväg om man vet att man kommer ha mycket att göra under en period (eller vill slippa blogga på helgen.) Eller så fortsätter man glatt ta betalt och hoppas att folk nöjer sig med gammal skåpmat och ett par inlägg i veckan...
Förhoppningsvis har Erica hjälpt henne att styra upp lite bättre planering inför nästa gång hon drabbas av bloggtorka.