2026-09-12, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Socialdemokraterna har alltid förstört för småföretagarna. Under den period som svenskarna i allmänhet nämner som S storhetstid där välfärdssamhället växte fram, dvs efterkrigstiden 1950-talet och framåt några tiotals år, då genomförde S så omfattande skatter för småföretagare att de i princip inte kunde gå med vinst. Det omnämns sällan eller aldrig. Jag kommer själv från en småföretagarsläkt som kämpade i total motvind under de åren. Allt skulle vara statligt reglererat. Glöm inte det!
Hur har småföretagare fått det bättre de senaste fyra åren? Säger inte att de inte har fått det bättre utan frågar för att jag själv inte vet.
Citera
2026-09-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Du tog upp att vänstern från människor som levt under en sån som Pinochet missuppfattar högern i Sverige. Det är ju helt sant.

Jag tycker att man ska förstå helheten, makrot, och vart det barkar. Så nej jag är inte vilse. Hotet från krigsherren är i högsta grad reellt. Inom Islam t ex där krigsherrar pratar i guds namn. Men det är människor med maktbegär. Det där är en farlig utveckling och ytterpartierna har samma narrativ.

Jag fattar, det stämmer att ytterpartierna är farligare. Dock är hotet större från vänstersidan. SD verkar mest vilja föra svensk lagom-politik i alla frågor utom migrationen, ligger nära S och Fälldins gamla landsbygdsparti i många frågor. För muslimer är SD farligare.
Citera
2026-09-12, 10:57
Medlem
GustavAnders avatar
Mohamssons sågning av magdalena är ju episk!
Citera
2026-09-12, 10:58
Medlem
Duvlorts avatar
Den ljusa sidan vann på knockout igår, med fakta och resultat de senaste fyra åren jämfört med de rödgrönas känsloargument och käbbel sinsemellan.

Så nu hänger allt på vad de röstberättigade muslimerna väljer att lägga sin röst på, köper de sossarnas raggningsförsök eller inser de att deras situation inte blir bättre med ännu fler från samma region?
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Lite OT kanske, men varför det bara M, MP & L som kör mycket reklam på vanlig TV!?

Moderaterna kör den där flickan "som måste se sig om" i oändlighet...

MP kör - inte fan vet jag för jag mutar när tofsmannen med skägg och fågelboet pratar.

Simona i skolrummet börjar bli rätt tröttsam nu.

SD kör ingen TV-reklam alls.

Slut på stålar!?
Senast redigerad av ziracorn 2026-09-12 kl. 11:05.
Citera
Medlem
Alla är ovärdiga. Därför röstar man blankt
Citera
2026-09-12, 11:00
Medlem
Citat:
Socialdemokraterna har alltid förstört för småföretagarna. Under den period som svenskarna i allmänhet nämner som S storhetstid där välfärdssamhället växte fram, dvs efterkrigstiden 1950-talet och framåt några tiotals år, då genomförde S så omfattande skatter för småföretagare att de i princip inte kunde gå med vinst. Det omnämns sällan eller aldrig. Jag kommer själv från en småföretagarsläkt som kämpade i total motvind under de åren. Allt skulle vara statligt reglererat. Glöm inte det!
Absolut, så är det. Sossarna gillar bara storföretag som har råd att teckna kollektivavtal med medarbetarna. Alla småföretag där det inte är en möjlighet ska utraderas. De gjorde det så dyrt att ha anställda att alla småföretag och småindustrier las ner. Landsbygden dog. Finns hur mycket övergivna äldre industrilokaler som helst i Sverige, i förfall med sönderslagna rutor. Där jobbade en gång människor från närområdet men den typen av arbetstillfällen utrotades av sossarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Verkligen svårt för dig att svara på en fråga märker jag, lättare att undvika när man vet man har fel.

Har elen blivit 600% dyrare under denna mandatperiod eller inte?

Kan du svara JA eller NEJ ? eller det är för svårt

Har du funderat på kopplingen kring mellan Ryssland och Ukraina samt lågkonjunktur. Vi vet ju detta allihopa. Tidö har kämpat i motvind och ändå klarat det hyfsat bra. S har inte haft samma problematik när de regerat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Allard är en gaphals av samma sort som Donald Trump

Allard är rolig att kolla på sociala medier men har inget i en riksdag att göra, barnnivå på hans debatter.

Ska vi pusha för någon som ska kalla folk för idioter i riksdan enbart för att de har olik politik? Då är vi verkligen påväg mot medeltiden igen.
Citera
2026-09-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Men hur kan man representera kvinnor men samtidigt ha terrorister i sitt parti och dessa i huvudsak har denna vidriga kvinnosynen? Blir det inte att man då faktiskt gör det till vi och dom ifall man försöker implementera detta i ett land där det egentligen inte ska existera? Det är ju inget att ens diskutera om. Eller hur? Och om det alltid är dåligt oavsett vem så måste man ju göra något åt det så att det inte normaliseras

Alice Teodorescu i KD har gjort mer än någon annan svensk politiker för att normalisera stöd till fruktansvärda övergrepp. Så Ebba bör vara försiktig innan hon kastar stenar i glashus mot Nooshi.

Båda sidor i den konflikten har uppenbarligen gjort hemska saker.
Lika uppenbart har Israel dödat många, många fler palestinier än vad Palestina dödat israeler.
Men det tycks helt meningslöst att försöka ha en sansad debatt om den konflikten. Det går tydligen inte.
Citera
2026-09-12, 11:02
Medlem
Citat:
Har du funderat på kopplingen kring mellan Ryssland och Ukraina samt lågkonjunktur. Vi vet ju detta allihopa. Tidö har kämpat i motvind och ändå klarat det hyfsat bra. S har inte haft samma problematik när de regerat.

Det är inte jag som påstår att elen blivit 600% dyrare.

Svarar användaren Grunch som bara spyr ut felaktigheter till höger och vänster.
Citera
2026-09-12, 11:02
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur har småföretagare fått det bättre de senaste fyra åren? Säger inte att de inte har fått det bättre utan frågar för att jag själv inte vet.
Skattesänkningar.
Förenklade regler på många områden.
Lättare att starta hem/gårdsförsäljning
En allmän känsla av att styret står på vår sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in