2025-06-29, 09:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Slutresultatet är redan givet då sponsorerna/provokatörerna i väst inkluderat Sverige hellre ser ett totalt militärt nederlag för Ukraina än skammen av en politisk lösning, ett avslutande av fientligheterna och att exponeras som anstiftare av konflikten.

Det är Ryssland som är anstiftare av konflikten. Ni kommer få det svårt när Ryssland, Iran och Hamas är borta. Säpo är er på spåren.
Citera
2025-06-29, 10:20
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj

Men man kan enkelt se de rätta förhållanden i det faktum att Väst inte vill släppa taget, utan krampaktigt håller fast i repet. Varför gör man det?

För att Ukraina inte vara del av Ryssland….?
Borde inte ni ha fattat detta nu. Märkligt trögtänkta.

Vem är det som med vapen försöker införa sin vilja?
Citera
2025-06-29, 18:13
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Varför de hejar på Ryssland är för att de av olika anledningar hatar väst och samhället de lever i. Antagligen på grund av utanförskap eller något annat. Det finns också en väldig avsky mot västlig media och dess samhörighet. Allt i västlig media anser de är propaganda.

Det finns också ett väldigt hat mot HBTQ och prideparader och annat som de avser vara hemskt. Covid begriper de inte heller all bakgrund till och varför vi tog vaccin.

Men i grund och botten handlar det om samhörighet. De anser sig inte tillhöra vårt samhälle överhuvudtaget utan ser Ryssland och dess "traditionella värderingar" som ett mycket bättre alternativ. Avsaknad av empati eller avtrubbade är också kännetecken.
Ja spot on där! Misslyckade svagbegåvade stackare som gett upp möjligheten om ett normalt liv. Hatar Sverige, USA och hela väst. Resonerar säkert så att om de själva inte kan få ett bra värdigt liv så ska ingen annan få det heller. Ofta är de även judehatare och inbillar sig att dessa styr hela världen och vill alla ont.
Citera
2025-06-30, 01:31
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är Ryssland som är anstiftare av konflikten. Ni kommer få det svårt när Ryssland, Iran och Hamas är borta. Säpo är er på spåren.
Det är sedan tidigare känt att ni hatar yttrandefriheten men änsålänge råder den, åtminstone juridiskt. Staten kan alltså inte skicka Gestapo på människor som tycker annorlunda hursomhelst, det finns ett juridiskt skydd. Ni hatar detta faktum, men så är det.

Personligen håller jag på Ryssland i den här konflikten. Och på Trumps USA. Jag betraktar Europa som ont och sjukt och som något som måste motarbetas på alla plan. Det är alltså inte Väst som är problemet utan delar av Väst. EU är en nyckel. En demonisk organisation av perversioner och galna människofientliga agendor. Till och med USA börjar ta avstånd. Människor håller på att vakna upp och alltfler inser att det är Europa som skapat den här situationen och driver på kriget och övervakningen.

Det ska bli härligt att se Europa krossas. För att det kommer att ske står utom allt tvivel. Ondskan förlorar alltid och det som är sjukt kan inte växa. USA håller på att tillfriskna. Samtidigt begår Europa självmord på alla plan. Energipolitiskt, befolkningsmässigt, ekonomiskt. Europa hatar sin egen befolkning och håller som bäst på att ersätta den med en ny befolkning som i sin tur hatar Europa. Hur tror du att det kommer att sluta? Tror du Säpo kommer att förhindra det? Eller vill du bara skicka Säpo på folk som påpekar att kejsaren är naken?
Senast redigerad av Galejan 2025-06-30 kl. 01:37.
Citera
2025-06-30, 07:12
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det är sedan tidigare känt att ni hatar yttrandefriheten men änsålänge råder den, åtminstone juridiskt. Staten kan alltså inte skicka Gestapo på människor som tycker annorlunda hursomhelst, det finns ett juridiskt skydd. Ni hatar detta faktum, men så är det.
Du har rätt att uttrycka din åsikt så länge du inte äventyrar landets säkerhet. Så kör på!

Citat:
En demonisk organisation av perversioner och galna människofientliga agendor. Till och med USA börjar ta avstånd. Människor håller på att vakna upp och alltfler inser att det är Europa som skapat den här situationen och driver på kriget och övervakningen.
Jag misstänker att det var Covid som fick det att slå slint i huvudet på dig eller pratar vi Pride-parader?

Citat:
Det ska bli härligt att se Europa krossas. För att det kommer att ske står utom allt tvivel. Ondskan förlorar alltid och det som är sjukt kan inte växa. USA håller på att tillfriskna. Samtidigt begår Europa självmord på alla plan. Energipolitiskt, befolkningsmässigt, ekonomiskt. Europa hatar sin egen befolkning och håller som bäst på att ersätta den med en ny befolkning som i sin tur hatar Europa.
Ok, jag ser att du fick in din syn på människovärde där. Du är emot invandring stenhårt märker jag. Det är helt ok. Men har du fallit för ryska propagandan att den konkurrerar ut inhemsk befolkning alltså?

Men jag ser i varje fall det vanliga hos dig. Hat mot vaccin, hat mot invandrare och hat mot HBTQ.

Men ändå komiskt att du inte ser att det är den dumma delen av befolkningen som gör uppror. De som saknar utbildning och inte tror på vetenskap. Säger inte det något till dig?
Citera
2025-06-30, 07:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det ska bli härligt att se Europa krossas. För att det kommer att ske står utom allt tvivel. Ondskan förlorar alltid och det som är sjukt kan inte växa. USA håller på att tillfriskna. Samtidigt begår Europa självmord på alla plan. Energipolitiskt, befolkningsmässigt, ekonomiskt. Europa hatar sin egen befolkning och håller som bäst på att ersätta den med en ny befolkning som i sin tur hatar Europa. Hur tror du att det kommer att sluta? Tror du Säpo kommer att förhindra det? Eller vill du bara skicka Säpo på folk som påpekar att kejsaren är naken?

Nej, jag vill att ni som hatar och motarbetar Europa lämnar.
Citera
2025-06-30, 08:12
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Du har rätt att uttrycka din åsikt så länge du inte äventyrar landets säkerhet. Så kör på!

Jag misstänker att det var Covid som fick det att slå slint i huvudet på dig eller pratar vi Pride-parader?

Ok, jag ser att du fick in din syn på människovärde där. Du är emot invandring stenhårt märker jag. Det är helt ok. Men har du fallit för ryska propagandan att den konkurrerar ut inhemsk befolkning alltså?

Men jag ser i varje fall det vanliga hos dig. Hat mot vaccin, hat mot invandrare och hat mot HBTQ.

Men ändå komiskt att du inte ser att det är den dumma delen av befolkningen som gör uppror. De som saknar utbildning och inte tror på vetenskap. Säger inte det något till dig?

Jag såg inlägget och funderade länge över hur trasiga människor det finns.
Funderade 10 sekunder över att kommentera.
Men nej. Vissa individer har gått för långt in i sin svarta värld. Hjälplöst förstörda.

Profilen är märklig.
• En stark identifikation med Putins Ryssland, som ses som ett alternativ till västerländsk liberalism. Måste vara den största drivkraften.
• Hatet mot Europa är totaliserande – det finns inga nyanser. Inga gränser.
• Personen uttrycker en form av civilisationshat mot sitt eget ursprung – ett slags omvänt kulturförakt. Hur kan man vara så blind i sitt beteende och hat.
KBT vore på sin plats.

Verkligheten. Det är här som personen krockar med sig själv.

Putins Ryssland är ett auktoritärt system med:
• Statlig censur och propaganda
• Politisk repression

Att “heja” på Ryssland är alltså i praktiken att stödja en statsapparat som inskränker de friheter man påstår sig vilja försvara i väst. Helsnurrig person.
Citera
2025-06-30, 14:57
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Miljoner barn i ryssland föds med mindre hjärnor på grund av gravt alkoholmissbruk av föräldrarna, moderns är värst.
Det är väl en förklaring till alla rysstroll

Folk i Europa som stöttar putin är särlingar,
ofta konspirationsteoretiker, bittra , frånskilda
Det är lika mycket alkoholmissbruk i Ukraina. Ryssland/Ukraina är ungefär som Sverige/Norge. Jag är neutral i konflikten. Anser att kriget startades 2014 av Ukraina (Azov) stödda av USA (CIA) men tycker Ryssland valde alternativet invasion för tidigt. Nu blir jag väl anklaga för att vara rysstroll.

Jag är svensk sen i alla fall 1600-talet men känner flera i bägge länderna p.g.a. arbete så jag har hyfsad koll.
Citera
2025-06-30, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det är lika mycket alkoholmissbruk i Ukraina. Ryssland/Ukraina är ungefär som Sverige/Norge. Jag är neutral i konflikten. Anser att kriget startades 2014 av Ukraina (Azov) stödda av USA (CIA) men tycker Ryssland valde alternativet invasion för tidigt. Nu blir jag väl anklaga för att vara rysstroll.

Jag är svensk sen i alla fall 1600-talet men känner flera i bägge länderna p.g.a. arbete så jag har hyfsad koll.

"Neutral"??? Har du "missat" att det är den psykotiske dvärgen i kreml som inlett, och för, imperialistiskt anfallskrig mot Ukraina?

Säg mig, är putain agent för "Azov och USA" då hens imperialistiska anfallskrig mot Ukraina enl. dig äger rum för att de "startade kriget 2014" (genom att den psykotiske dvärgen i kreml invaderade, ockuperade och annekterade del av Ukraina, för att på oklart sätt gynna USA/EU/Nato/Ukraina)? Eller är hen "bara" en narcissistisk psykopat som drömmer om att återupprätta det ondskans imperium hen är en produkt av?
Citera
2026-09-12, 09:56
Medlem
knarkhitlers avatar
Bara att kika in i valfri tråd om inrikespolitik just nu så ser man att i princip hela Kremlin allstars hejar på vänstersidan.

Judehatet är en gemensam nämnare förutom att personerna verkar vara klassiska förlorare vilket stämmer bra överens med tidigare observationer. Ett så stort hat mot samhället får man bara om man är en bortglömd mupp.
Citera
2026-09-12, 10:43
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neuroadapt
Tvärtom!

Dessa afrikanska trollkonton följer riktiga svenska användare som oftast är högerlutande, även om vi också hittar exempel på vänstersidan.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/tusentals-afrikanska-trollkonton-tar-sikte-mot-sverige-infor-valet
Ämnet för tråden är vilka svenskar som hejar på ryssen, inte lakritstroll.

75IQ-gänget från soptippistan är givetvis ett gissel, och hela tredje världen borde kopplas från internet, eller shadowbannas så kan de tragga sin skit rakt i /dev/null utan att störa oss andra.

Det finns en del ur drägghögern som hejar på ryssen på X, men här på fb ser jag inte det.

En annan gemensam nämnare bland svenska proryssar på X är en förkärlek till 9/11-konspirationsteorier.
Allt är judarnas fel.

Hästskoteorin är intakt.
Senast redigerad av knarkhitler 2026-09-12 kl. 10:46.
Citera
2026-09-12, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Ämnet för tråden är vilka svenskar som hejar på ryssen, inte lakritstroll.

75IQ-gänget från soptippistan är givetvis ett gissel, och hela tredje världen borde kopplas från internet, eller shadowbannas så kan de tragga sin skit rakt i /dev/null utan att störa oss andra.

Om du själv håller dig till ämnet så minskar risken att du får svar på dina påståenden om att det är primärt vänster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in