2022-06-19, 15:27
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Politiskt korrekt är något som ofta högerdebattörer kallar vänsterdebattörer för. Högerdebattörerna menar att vänsterdebattörer ljuger för att driva en dold agenda. Oftast handlar det om invandring. Att vänstern hävdar att de vill vara humana mot tredje världen och plocka hit varje neger. Sedan ska dom jobba för 10% av lönen och rösta S.

Alltså man importerar små negerslavar, men man kallar dom för svenskar. Än fast dom inte kan svenska eller anser sig vara svensk.

Nu verkar dessa pro-putinister också vara en del av högern, som kallar en frihetlig del av den andra högern och vänstern för att vara krigshetsare.

Det lustiga är att det är inte NATO som har gått in i Ryssland. Det är Ryssland som har gått in i Ukraina. Vilket nekas från Sergey Lavrov, Rysslands utrikesminister. Lavrov menar att Ukraina invaderades inte av Ryssland och något krig finns inte.

Det som slår mig är hur man kan ljuga så pass mycket, och ändå känna att det är 100% sant det man säger.
Putin nekade att Ryssland skulle invadera. Sedan invaderade Ryssland. Men Ryssland fortfarande nekar att dom invaderar och kallar NATO för lögnhalsar och kastar folk i fängelse för att hävda att Ryssland krigar.

Just detta försvaras av folk som tror på Putin.
Då är min fråga: Är detta ytterligare ett bevis på att PK-ismen flöder runt rejält i detta krig?

Kan man förklara detta fenomen med krigspsykologi eller Schrödingers katt?

Schrödinger menade att om du tar en katt och stoppar den i en låda och stänger lådan, så vet du inte om katten är död eller lever. Så länge du inte ser katten, så kan du inte verifiera kattens livsstatus.

Lite så är väll detta krig?
Om vi bara läser västerländsk media då vet vi inte hur det går för Ukraina. Om vi bara läser Rysk media så finns det inget som heter Ukraina eller krig. Vi får bara veta att NATO har hela sin militär på rysk mark och skjuter på civila och planerar att använda kärnvapen.
Citera
2022-06-19, 21:41
Avslutad
Tror det! Men vad vet jag...
Citera
2022-06-19, 21:49
Medlem
M_A_Rs avatar
Politisk korrekthet vet jag inte... men däremot är politisk idioti rikligt förekommande bland de som stödjer Ryssland.
Citera
2022-06-19, 21:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Politisk korrekthet innebär bara att man tycker som makteliten & media.
För ett år sedan innebar det att man ogillade Ukraina. Idag innebär det att man stödjer Ukraina.
Det går fort i hockey.
Citera
2022-06-19, 22:04
Medlem
Janos avatar
Pk om någonting är väl att stödja Ukraina? Att stödja ryssland hade varit bland det mest politiskt inkorrekta du kan göra i dagsläget.
Citera
2022-09-03, 14:45
Medlem
Vem är personlighetstypen som står på Rysslands sida i konflikten?

Förstår ärligt talat inte hur folk i väst kan stå på Rysslands sida i konflikten. ett land som gång på gång visat sig opålitlig, där kulturen säger att det inte finns något som heter heder utan starkast roffar åt sig och svaga trycks åt sidan, där meningsmotståndare får för sig att det är jättetrevligt med att öva på svanhopp från sjukhusfönster, och som inte har några problem med att likvidera motståndsmän i andra länder genom att riskera civilas liv genom att använda sig av nervgift som sitter kvar på ytor länge. Att ljuga och förvränga är Rysslands nationalsport.

Vad inom rysk politik har gjort sig förtjänta av tillit av andra än Ryssar som utsatts för propaganda år efter år tills de till slut tror på den? Vad i landet Ryssland är det idag, under nuvarande styre och kultur, som får folk att tänka "Nä alltså, Ryssen är en hyvens kille! Inga problem alls!"?
Senast redigerad av AnyOnes 2022-09-03 kl. 14:49.
Citera
2022-09-03, 14:55
Medlem
ThExanors avatar
Om man bara är totalt emot Nato? Så sympatiserar jag till störst del
Citera
2022-09-03, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThExanor
Om man bara är totalt emot Nato? Så sympatiserar jag till störst del
Absolut, men bara för att man är kritisk mot nato betyder det inte att Ryssland per automatik är ett bra land. Det är ett rövarland som sedan bolsjevikerna tog över har haft en kultur byggd på lögner, fusk, att armbåga sig fram och att "ta hand om" kritiker. Även om man är kritisk mot nato så bör man ändå se att det är ett lesser of two evils.
Citera
2022-09-03, 15:02
Medlem
ThExanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes
Absolut, men bara för att man är kritisk mot nato betyder det inte att Ryssland per automatik är ett bra land. Det är ett rövarland som sedan bolsjevikerna tog över har haft en kultur byggd på lögner, fusk, att armbåga sig fram och att "ta hand om" kritiker. Även om man är kritisk mot nato så bör man ändå se att det är ett lesser of two evils.
Absolut, men det är inget hot för mig, jag är kapabel nog utan att ansluta någon tillhörighet. Man får tillhöra mitt så att säga.

Då svarar jag att "Skarp" personlighet då du redan beskriver att bolsjevikerna fördärvat landet behöver jag inte opponera mig mot denna ondska utan ta mig mot de jag är närmst
Citera
2022-09-03, 15:02
Medlem
psykoshippiens avatar
Sexuellt avvikande, schizofrena, socialgrupp tre med mera...
Citera
2022-09-03, 15:06
Medlem
Draken55s avatar
Miljoner barn i ryssland föds med mindre hjärnor på grund av gravt alkoholmissbruk av föräldrarna, moderns är värst.
Det är väl en förklaring till alla rysstroll

Folk i Europa som stöttar putin är särlingar,
ofta konspirationsteoretiker, bittra , frånskilda
Senast redigerad av Draken55 2022-09-03 kl. 15:08.
Citera
2022-09-03, 15:09
Medlem
Folk som ska tycka tvärtom bara för att. De väljer åsikt utifrån vad andra tycker, och sen anser de att de "tänker själva..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in