Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Du har rätt att uttrycka din åsikt så länge du inte äventyrar landets säkerhet. Så kör på!
Jag misstänker att det var Covid som fick det att slå slint i huvudet på dig eller pratar vi Pride-parader?
Ok, jag ser att du fick in din syn på människovärde där. Du är emot invandring stenhårt märker jag. Det är helt ok. Men har du fallit för ryska propagandan att den konkurrerar ut inhemsk befolkning alltså?
Men jag ser i varje fall det vanliga hos dig. Hat mot vaccin, hat mot invandrare och hat mot HBTQ.
Men ändå komiskt att du inte ser att det är den dumma delen av befolkningen som gör uppror. De som saknar utbildning och inte tror på vetenskap. Säger inte det något till dig?
Jag såg inlägget och funderade länge över hur trasiga människor det finns.
Funderade 10 sekunder över att kommentera.
Men nej. Vissa individer har gått för långt in i sin svarta värld. Hjälplöst förstörda.
Profilen är märklig.
• En stark identifikation med Putins Ryssland, som ses som ett alternativ till västerländsk liberalism. Måste vara den största drivkraften.
• Hatet mot Europa är totaliserande – det finns inga nyanser. Inga gränser.
• Personen uttrycker en form av civilisationshat mot sitt eget ursprung – ett slags omvänt kulturförakt. Hur kan man vara så blind i sitt beteende och hat.
KBT vore på sin plats.
Verkligheten. Det är här som personen krockar med sig själv.
Putins Ryssland är ett auktoritärt system med:
• Statlig censur och propaganda
• Politisk repression
Att “heja” på Ryssland är alltså i praktiken att stödja en statsapparat som inskränker de friheter man påstår sig vilja försvara i väst. Helsnurrig person.