2026-09-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Är du en sådan som bölar över kinesstereotypen i Sunes Jul, över svenska sagoboken Min Skattkammare med negerpojkar med fläskläppar och över Robert Gustafssons sketcher om samer?

I Finland är det SD's systerparti som gjorde en kinesögonskandal.
https://yle.fi/a/74-20199544

Vad fan tror du själv? Fundera du själv på om jag "bölar" över sådant eller ej. Har inget intresse att diskutera någonting med dig då du ärligt talat verkar ha ett par skruvar lösa.
Citera
2026-09-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Tidöpropaganda

Det är inte propaganda. Det är sanningen som du måste acceptera. Bortkastade röster hjälper motstående partier. Jomshof är bättre mirationsminister än Annika Hirvonen.
Citera
2026-09-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bundari
Efter att ha kollat en del på sammanträden, debatter och intervjuer med denna Markus Allard känner jag att han borde bli inskriven på en psykiatrisk intensivvårdsavdelning omedelbart. Han är så sjuk.

Håller med. Han är kliniskt efterbliven som finansieras av Sveavägen 68 för stt dkada Tidö.
Citera
2026-09-11, 23:17
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Inte Örebropartiet. Men Markus absolut. Finns bara tre partier och en man som kan uppnå tolvprocentsregeln för och komma in i riksdagen.
Allard skulle vinna fler kvinnoröster om han påminde väljarna om islamisternas skeva kvinnosyn. Går man hem själv från krogen som tjej med två svartmuskiga kebaber i hasorna, så isar det lite längs ryggraden.
Citera
2026-09-11, 23:19
Medlem
PingPongZongs avatar
Kungen förfan. Kommer ni ihåg när Kungen var i Arboga (1985) och druckit för mycket öl?

https://www.youtube.com/watch?v=jlIl2XT2XU8

"Kära Örebroare"

"Det kommer efter som Arboga öl”

Örebropartiet bygger en bro till riksdagen. Ey'Bro ikväll dricker vi Arboga ... 10,2.
Senast redigerad av PingPongZong 2026-09-11 kl. 23:26.
Citera
2026-09-11, 23:23
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Allard skulle vinna fler kvinnoröster om han påminde väljarna om islamisternas skeva kvinnosyn. Går man hem själv från krogen som tjej med två svartmuskiga kebaber i hasorna, så isar det lite längs ryggraden.

Precis när jag skrev här så skrev du. Du var lite tidigare. Allard är kanske inte så populär bland brudarna? Men tror inte han bryr sig? Eller han som som i den där reklamen? När det frågas vart brudarna är? Varför dom inte röstar på honom. Dom LYSER med sin frånvaro. Men lika förbannad är Allard för det.

OLW Reklam "Var är brudarna" 1995 https://www.youtube.com/watch?v=W4EbsUiVug8
Citera
2026-09-12, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Det är inte propaganda. Det är sanningen som du måste acceptera. Bortkastade röster hjälper motstående partier. Jomshof är bättre mirationsminister än Annika Hirvonen.

En jävligt hög ribba där hörru, vem skulle inte vara bättre än Annika Hirvonen? Jag hoppas Tidö förlorar många röster till övriga partier, för det är väldigt välförtjänt.
Citera
2026-09-12, 03:04
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
En jävligt hög ribba där hörru, vem skulle inte vara bättre än Annika Hirvonen? Jag hoppas Tidö förlorar många röster till övriga partier, för det är väldigt välförtjänt.

Partierna utanför riksdagen sjunker som en sten, eftersom många av dessa ändå kommer rösta SD eftersom en rödgrön regering med rätta skrämmer dem. Nu har dessutom Nick Alinia - som väntat - gått ut och sagt att han kommer rösta SD.
Citera
2026-09-12, 03:17
Medlem
Tavastehuss avatar
Nu är det inte i riket utan i ett enda län som ÖP har chansen. Då kan man inte per automatik tala om väljare som väljer det säkra före det osäkra för att förvissa sig om att det åtminstone inte blir rödgröna som bildar nästa regering.

Hade jag bott i Örebro län hade jag röstat på Allard. För att han när han är skärpt kan leka med motståndet, för att han introducerat det politiska begreppet ”transferiatet” som är oerhört intressant, och för att han retar allt från etablissemanget i stort ned till minsta SD-väljare på Flashback.
Citera
2026-09-12, 05:50
Medlem
Amors avatar
Hans chanser minskar dramatiskt pga det är så jämnt mellan blocken nu.

Hade det skiljt 10 % idag tror jag att han klarat det. Svenskar har visat i EU-valet att det kan rösta lite mer udda när de känner att rösten inte betyder så mycket. Tänker på Junilistan, Piratpartiet och FI

Tycker SD borde införa valteknisk sammarbete med honom, då hade inte folk behöva tveka att rösta in honom för att man är rädd att tippa valet till Mp och V:s fördel
Citera
2026-09-12, 09:14
Medlem
bunnyboys avatar
Påminner om att sammanvägningen av opinionsmätningar visar att det lär bli mindre jämnt än förra valet. Tror Tidö går på tomgång och af Allard kommer in som jobbig/underhållande riksdagsledamot.

Att jag tror det betyder inte att det vore bra. ÖP är ett parti för skolmördare: kör parollen ”vi kommer med svärd” och sen kommer en sympatisör med svärd och dödar en tonårstjej. Och han får inte en fråga om det.
Citera
2026-09-12, 09:32
Medlem
Driftstopps avatar
Örebropartiet är tydligen med på första sidan i aftonbladet. Alltså högst upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in