Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Funderar över att lägga min röst till riksdagen på Örebropartiet efter SD:s alla svek. Detta genom att fylla i Örebropartiet på en blank gul valsedel till riksdagen. Tydligen är ett av Örebropartets mål att uppnå minst 1 % röster för att kunna få valsedlar betalda och utlagda till valet 2030. Jag älskar inte Allard, men jag vill ställa till ett helvete för mainstream-politikerna, och vem kan göra det bättre än just Allard? Någon annan i liknande tankar?
Rätt övertygad om att man kommer kunna beställa riktiga sedlar från dem när det väl är dags. Visst man BORDE kunna ta en blank sedel och skriva namnet på utan problem, men Sverige har en historik av "mjuk korruption/fusk" när det kommer till detta. Något jag minns tydligt var när "väldigt många" hade skrivit "svenkarnas parti" istället för "svenskarnas parti" vilket är rent nonsens. Går alltid att skylla på "dålig handstil" när det är tillräckligt många som är med på fusket.
Men ja jag kommer nog också rösta på Örebropartiet, men jag kommer avvakta och ha ett öppet sinne fram till dess. Men det finns inte så många alternativ för mig. Riksdagspartier är liksom helt totalt uteslutet. Hade hellre legat på soffan och pillat mig själv i naveln än att rösta på något av dessa. Örebropartiet siktar på 12 % i Örebroregionen för att komma in i riksdagen, och en (1) procent i riket så att de får gratis valsedlar till efterkommande val.
Varför gillar du inte Allard? I så fall är det väl snarare partiet i sig som jag är lite skeptisk till, men jag gillar Allard. Typ främst för att han är aggressiv, "otrevlig" mot politiker och MSM-journalister, samt är allmänt radikal till sättet. Kalla mig naiv, men jag tror inte Allard skulle bli korrupt i första taget. Hans "hela grej" och hans "appeal" verkar ju just vara att "stå utanför" och spy galla över gråa mainstream-politiker och annat pack. Jag har extremt svårt att föreställa mig honom att inte fortsätta med det.