2026-04-15, 21:04
  #265
Medlem
WordWarriors avatar
Funderar över att lägga min röst till riksdagen på Örebropartiet efter SD:s alla svek. Detta genom att fylla i Örebropartiet på en blank gul valsedel till riksdagen. Tydligen är ett av Örebropartets mål att uppnå minst 1 % röster för att kunna få valsedlar betalda och utlagda till valet 2030. Jag älskar inte Allard, men jag vill ställa till ett helvete för mainstream-politikerna, och vem kan göra det bättre än just Allard? Någon annan i liknande tankar?
Citera
2026-04-15, 21:13
  #266
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Funderar över att lägga min röst till riksdagen på Örebropartiet efter SD:s alla svek. Detta genom att fylla i Örebropartiet på en blank gul valsedel till riksdagen. Tydligen är ett av Örebropartets mål att uppnå minst 1 % röster för att kunna få valsedlar betalda och utlagda till valet 2030. Jag älskar inte Allard, men jag vill ställa till ett helvete för mainstream-politikerna, och vem kan göra det bättre än just Allard? Någon annan i liknande tankar?

Allard skulle naturligtvis bli mainstream han också om han kom in i riksdagen.
Citera
2026-04-15, 21:20
  #267
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Allard skulle naturligtvis bli mainstream han också om han kom in i riksdagen.

Vem vet, men jag greppar efter halmstrån. Sverige är ju kört i vilket fall...
Citera
2026-04-15, 21:21
  #268
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vem vet, men jag greppar efter halmstrån. Sverige är ju kört i vilket fall...

Du borde rösta på Medborgerlig Samling, för det är det enda partiet som vill legalisera sexköp, vilket verkar vara en viktig fråga för dig.
Citera
2026-04-15, 21:25
  #269
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du borde rösta på Medborgerlig Samling, för det är det enda partiet som vill legalisera sexköp, vilket verkar vara en viktig fråga för dig.

Tja, en viktig symbolfråga. Låga skatter, yttrandefrihet, liberal vapenpolitik är också viktigt. Har funderat på MS en längre tid, men de håller en alldeles för låg profil. De måste synas och höras mera, och det gör ju verkligen Allard.
Citera
2026-04-16, 01:07
  #270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Funderar över att lägga min röst till riksdagen på Örebropartiet efter SD:s alla svek. Detta genom att fylla i Örebropartiet på en blank gul valsedel till riksdagen. Tydligen är ett av Örebropartets mål att uppnå minst 1 % röster för att kunna få valsedlar betalda och utlagda till valet 2030. Jag älskar inte Allard, men jag vill ställa till ett helvete för mainstream-politikerna, och vem kan göra det bättre än just Allard? Någon annan i liknande tankar?

Rätt övertygad om att man kommer kunna beställa riktiga sedlar från dem när det väl är dags. Visst man BORDE kunna ta en blank sedel och skriva namnet på utan problem, men Sverige har en historik av "mjuk korruption/fusk" när det kommer till detta. Något jag minns tydligt var när "väldigt många" hade skrivit "svenkarnas parti" istället för "svenskarnas parti" vilket är rent nonsens. Går alltid att skylla på "dålig handstil" när det är tillräckligt många som är med på fusket.

Men ja jag kommer nog också rösta på Örebropartiet, men jag kommer avvakta och ha ett öppet sinne fram till dess. Men det finns inte så många alternativ för mig. Riksdagspartier är liksom helt totalt uteslutet. Hade hellre legat på soffan och pillat mig själv i naveln än att rösta på något av dessa. Örebropartiet siktar på 12 % i Örebroregionen för att komma in i riksdagen, och en (1) procent i riket så att de får gratis valsedlar till efterkommande val.

Varför gillar du inte Allard? I så fall är det väl snarare partiet i sig som jag är lite skeptisk till, men jag gillar Allard. Typ främst för att han är aggressiv, "otrevlig" mot politiker och MSM-journalister, samt är allmänt radikal till sättet. Kalla mig naiv, men jag tror inte Allard skulle bli korrupt i första taget. Hans "hela grej" och hans "appeal" verkar ju just vara att "stå utanför" och spy galla över gråa mainstream-politiker och annat pack. Jag har extremt svårt att föreställa mig honom att inte fortsätta med det.
Citera
2026-04-17, 02:33
  #271
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Rätt övertygad om att man kommer kunna beställa riktiga sedlar från dem när det väl är dags. Visst man BORDE kunna ta en blank sedel och skriva namnet på utan problem, men Sverige har en historik av "mjuk korruption/fusk" när det kommer till detta. Något jag minns tydligt var när "väldigt många" hade skrivit "svenkarnas parti" istället för "svenskarnas parti" vilket är rent nonsens. Går alltid att skylla på "dålig handstil" när det är tillräckligt många som är med på fusket.

Men ja jag kommer nog också rösta på Örebropartiet, men jag kommer avvakta och ha ett öppet sinne fram till dess. Men det finns inte så många alternativ för mig. Riksdagspartier är liksom helt totalt uteslutet. Hade hellre legat på soffan och pillat mig själv i naveln än att rösta på något av dessa. Örebropartiet siktar på 12 % i Örebroregionen för att komma in i riksdagen, och en (1) procent i riket så att de får gratis valsedlar till efterkommande val.

Varför gillar du inte Allard? I så fall är det väl snarare partiet i sig som jag är lite skeptisk till, men jag gillar Allard. Typ främst för att han är aggressiv, "otrevlig" mot politiker och MSM-journalister, samt är allmänt radikal till sättet. Kalla mig naiv, men jag tror inte Allard skulle bli korrupt i första taget. Hans "hela grej" och hans "appeal" verkar ju just vara att "stå utanför" och spy galla över gråa mainstream-politiker och annat pack. Jag har extremt svårt att föreställa mig honom att inte fortsätta med det.
Det trodde vi om "invandringsbroms istället för pensionsbroms" "give em hell" "Swexit" "nej till NATO" osv-SD också.
Det gick ju bra


Är det någon som stått kvar och vid sina principer så är det Kasselstrand.
Han tycker precis likadant som för 15 år sedan.
Citera
2026-04-17, 13:32
  #272
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Det trodde vi om "invandringsbroms istället för pensionsbroms" "give em hell" "Swexit" "nej till NATO" osv-SD också.
Det gick ju bra


Är det någon som stått kvar och vid sina principer så är det Kasselstrand.
Han tycker precis likadant som för 15 år sedan.

Fast nu handlar tråden om Allard. Varför gillar du inte Allard?
Citera
2026-04-17, 13:44
  #273
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Funderar över att lägga min röst till riksdagen på Örebropartiet efter SD:s alla svek. Detta genom att fylla i Örebropartiet på en blank gul valsedel till riksdagen. Tydligen är ett av Örebropartets mål att uppnå minst 1 % röster för att kunna få valsedlar betalda och utlagda till valet 2030. Jag älskar inte Allard, men jag vill ställa till ett helvete för mainstream-politikerna, och vem kan göra det bättre än just Allard? Någon annan i liknande tankar?

Jag tilltalas också av att få in någon som Allard i riksdagen. Vilket jävla liv det hade blivit. Han förefaller besitta den där unika egenskapen att helt skita i vad folk tycker om honom när han vet att han har rätt. Det är befriande att se de där klippen från kommunfullmäktige där han inte skräder orden.

Själv kommer jag rösta på AfS. Deras största valfråga är Återvandring. Utan det är allting sak samma ändå. Får vi inte ut 2-3 miljoner invandrare i första, andra och tredje generationen så är landet och folket utrotat om ett par generationer.



Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Det trodde vi om "invandringsbroms istället för pensionsbroms" "give em hell" "Swexit" "nej till NATO" osv-SD också.
Det gick ju bra

Är det någon som stått kvar och vid sina principer så är det Kasselstrand.
Han tycker precis likadant som för 15 år sedan.

Instämmer. SD med sina israeliska flaggor på valvaken 2010 var kanske redan då korrupta. Alla i de fyras gäng kallar sig sionister - jo jag tackar.



Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Fast nu handlar tråden om Allard. Varför gillar du inte Allard?

Jag gillar det Allard gör och det respektlösa förakt han visar pk och korrupta as till politiker. Jag vill dock ha en något mindre oborstad politiker som representerar mig, hittills Kasselstrand.
Citera
2026-04-17, 13:56
  #274
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag tilltalas också av att få in någon som Allard i riksdagen. Vilket jävla liv det hade blivit. Han förefaller besitta den där unika egenskapen att helt skita i vad folk tycker om honom när han vet att han har rätt. Det är befriande att se de där klippen från kommunfullmäktige där han inte skräder orden.

Själv kommer jag rösta på AfS. Deras största valfråga är Återvandring. Utan det är allting sak samma ändå. Får vi inte ut 2-3 miljoner invandrare i första, andra och tredje generationen så är landet och folket utrotat om ett par generationer.





Instämmer. SD med sina israeliska flaggor på valvaken 2010 var kanske redan då korrupta. Alla i de fyras gäng kallar sig sionister - jo jag tackar.





Jag gillar det Allard gör och det respektlösa förakt han visar pk och korrupta as till politiker. Jag vill dock ha en något mindre oborstad politiker som representerar mig, hittills Kasselstrand.

Om jag inte röstade på SD skulle jag rösta på Elsa Widding. Elsa och hennes parti driver frågan om att lämna WHO osv, vilket inget annat svenskt parti gör.
Citera
2026-04-17, 14:34
  #275
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Fast nu handlar tråden om Allard. Varför gillar du inte Allard?
Han e ok. Men marxist. Jag är inte så mycket för marxism.
Citera
2026-04-17, 14:37
  #276
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Om jag inte röstade på SD skulle jag rösta på Elsa Widding. Elsa och hennes parti driver frågan om att lämna WHO osv, vilket inget annat svenskt parti gör.
Det har iofs Kasselstrand också sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in