2026-09-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Ditt motto är ju "Ansträngning ska löna sig, brott ska straffa sig." What's the difference lixom, jag fattar inte. Hoppas du att Simona ska legalisera din marijuana?

Motto pratar om hård straff och utvisning för grova kriminella, inte för straffarbete.
Motto pratar om högerpolitik, inte kommunism och förstatliga elnät som endast VPK och Allard vill införa.
Citera
2026-09-11, 13:10
Medlem
Efter att ha kollat en del på sammanträden, debatter och intervjuer med denna Markus Allard känner jag att han borde bli inskriven på en psykiatrisk intensivvårdsavdelning omedelbart. Han är så sjuk.
Citera
2026-09-11, 19:37
Medlem
bunnyboys avatar
Nästan 50% fler har förtidsröstat än 2022 i Örebro kommun. Tror det är en fördel för ÖP.
Citera
2026-09-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Nästan 50% fler har förtidsröstat än 2022 i Örebro kommun. Tror det är en fördel för ÖP.

Historien har visat att små partier blir utplånade i jämna val eftersom folk röstar på de större.
ÖP har noll chans och de som har förtitidsröstat på de kan ändra sin röst på valdagen.
Citera
2026-09-11, 19:43
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Historien har visat att små partier blir utplånade i jämna val eftersom folk röstar på de större.
ÖP har noll chans och de som har förtitidsröstat på de kan ändra sin röst på valdagen.

Det blir inte särskilt jämnt och extremt få ändrar sin röst.
Citera
2026-09-11, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Det blir inte särskilt jämnt

Vad?? DN/Ipsos visar gapet har minskat till 0.3% du jävla idiot.
Citera
2026-09-11, 19:49
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Vad?? DN/Ipsos visar gapet har minskat till 0.3% du jävla idiot.

Ja det har kommit en outlier i ett skede där nästan hälften av de som väntas rösta redan har gjort det. Jag tror att det kommer ligga nära genomsnittet av opinionsmätningarna med en fördel oppositionen på grund av ökad valdeltagande på orter med vanligtvis lågt valdeltagande.

Tidö har ingen energi alls. ÖP har en duracellkanin
Citera
2026-09-11, 20:59
Medlem
Nej, sannolikt inte trots initialt bra opinionssiffror.

Och jag förklarar varför här:

(FB) Den stora tråden om slutdebatten i SVT 20.00 fre 2026-09-11

Min gissning är att Allard inte insåg att han och hans parti hade för oseriös framtoning m m och inte insåg att han behövde göra något åt detta. Gissningsvis har han heller inte tillräckligt tydligt förklarat poängen med ett vågmästarpartiet i valutskicket. Har jag fel här så får någon gärna påpeka detta och visa på exempel som visar på motsatsen.

Men vi får väl se om jag har fel. Min gissning är dock att han lika gärna kunde ha eldat upp de 5 miljoner han fick av en IT-multimiljonär i trädgården.

Jag tror dock inte att det är någon "bortkastad röst" att rösta på Örebropartiet (om man inte tillhör de relativt små väljargrupper som drabbas mer påtagligt av det ena blockets vinst eller förlust). Problemet med Örebropartiet är väl snarast den möjliga motreaktionen bland invandrarna och deras ättlingar i framtiden. Vi har dock i viss mån samma problem med SD med deras krav på att häva BEFINTLIGA permanenta uppehållstillstånd och häva medborgarskapen för vissa invandrare (läs: invandrare typ Ahmed Rami som kritiserat Israel).
Citera
2026-09-11, 22:06
Medlem
Citat:
Mannen, du måste söka vård.

Säger personen som sitter dag in och dag ut och spammar Tidöpropaganda och inte accepterar att det finns folk inte gillar Tidö. Om varken ÖP eller AfS fanns så hade jag inte röstat i valet över huvud taget, och jag vet många som känner samma sak. Sedan kan du grina om de rödgröna hela dagen/natten lång, det får du väl gärna göra om du vill.
Citera
2026-09-11, 22:49
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Säger personen som sitter dag in och dag ut och spammar Tidöpropaganda och inte accepterar att det finns folk inte gillar Tidö. Om varken ÖP eller AfS fanns så hade jag inte röstat i valet över huvud taget, och jag vet många som känner samma sak. Sedan kan du grina om de rödgröna hela dagen/natten lång, det får du väl gärna göra om du vill.

Var det inte du som igår bölade något om rasistiska stereotyper?
Citera
2026-09-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Var det inte du som igår bölade något om rasistiska stereotyper?

Jag trodde, eller snarare jag ville tro, att du skämtade med mig, men tydligen inte. Naturligtvis kommer jag att slänga skit på antirasister när de själva är rasistiska, på samma sätt som jag är beredd att utföra våld på våldsextremister, trots att jag själv i normala fall inte är en våldsam person. Hur fan tänker du själv kring det hela? Är det bra tycker du att Strömstedt är tillbaka i rutan och spottar ur sig sitt politiskt korrekta och antirasistiska trams? Jag hatar hycklare och jag hatar personer som henne. Är detta tydligt nog?
Citera
2026-09-11, 22:59
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Jag trodde, eller snarare jag ville tro, att du skämtade med mig, men tydligen inte. Naturligtvis kommer jag att slänga skit på antirasister när de själva är rasistiska, på samma sätt som jag är beredd att utföra våld på våldsextremister, trots att jag själv i normala fall inte är en våldsam person. Hur fan tänker du själv kring det hela? Är det bra tycker du att Strömstedt är tillbaka i rutan och spottar ur sig sitt politiskt korrekta och antirasistiska trams? Jag hatar hycklare och jag hatar personer som henne. Är detta tydligt nog?

Är du en sådan som bölar över kinesstereotypen i Sunes Jul, över svenska sagoboken Min Skattkammare med negerpojkar med fläskläppar och över Robert Gustafssons sketcher om samer?

I Finland är det SD's systerparti som gjorde en kinesögonskandal.
https://yle.fi/a/74-20199544
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in