Nej, sannolikt inte trots initialt bra opinionssiffror.
Och jag förklarar varför här:
(FB) Den stora tråden om slutdebatten i SVT 20.00 fre 2026-09-11
Min gissning är att Allard inte insåg att han och hans parti hade för oseriös framtoning m m och inte insåg att han behövde göra något åt detta. Gissningsvis har han heller inte tillräckligt tydligt förklarat poängen med ett vågmästarpartiet i valutskicket. Har jag fel här så får någon gärna påpeka detta och visa på exempel som visar på motsatsen.
Men vi får väl se om jag har fel. Min gissning är dock att han lika gärna kunde ha eldat upp de 5 miljoner han fick av en IT-multimiljonär i trädgården.
Jag tror dock inte att det är någon "bortkastad röst" att rösta på Örebropartiet (om man inte tillhör de relativt små väljargrupper som drabbas mer påtagligt av det ena blockets vinst eller förlust). Problemet med Örebropartiet är väl snarast den möjliga motreaktionen bland invandrarna och deras ättlingar i framtiden. Vi har dock i viss mån samma problem med SD med deras krav på att häva BEFINTLIGA permanenta uppehållstillstånd och häva medborgarskapen för vissa invandrare (läs: invandrare typ Ahmed Rami som kritiserat Israel).