Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Precis som Jimmie kan Allard snacka. Men samma tomma ord och om man tittar så är personerna rätt ensamma. Det är inga bra ledare som har många vänner, trogna arbetskollegor, kompisar osv. Mer ensamvargar. Sådana vill egentligen ingen ha som ledare. Det slutar inte bra för någon annan än de lojala och dem själva naturligtvis.
Jag håller med i stort. Det lär knappast handla om att Örebropartiet som vågmästare (i max en mandatperiod) kommer göra jättestor skillnad. Och i det långa loppet blir alla partier som etableras på riksplanet av olika anledningar nedfilade till sin minsta gemensamma nämnare med övriga partier som de tvingas samarbeta med för att få något gjort, och undvika att bli avsatta.
Dock vågar jag påstå att det är extremt viktigt att Sverige tar sig en rejäl funderare på varför dessa ytterlighetspartier får så mycket uppmärksamhet av väljarna att de till och med kan börja sniffa på riksdagen. Det handlar om att alla andra partier bevisat sin uddlöshet mot vad folk först och främst bryr sig om i sin vardag, just nu. Det är klart, kommer en rejäl ekonomisk kris eller om vi hamnar i ett krig så kanske folket helst vill ha en stabil ledning, men just nu tror jag ganska många väljare först och främst vill representeras av någon som verkar förstå folkets frustration.