2026-09-12, 08:37
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Detta! Ja Maggan skämdes och påstod att det var för oprecist vilket datum lagändringen det skulle införas, så för säkerhets skull röstade hon NEJ - och i debatten ställde hon sitt NEJ mot ett fantasiförslag som ingen har lagt.

Det är en så otroligt uppenbar realitet att Sossarnas flesta ledare och Maggan ser upp till allt som TIDÖ har gjort under mandatperioden utöver skattesänkningar, inser att det var bra och omtyckt av folket, vill kopiera delar av politiken, men i ryggraden någonstans fortfarande har kvar reflexen att skydda invandring och brottslingar (typ som en rökare som slutat röka alltid reflexmässigt gräver i fickan efter en tändare innan de går ut genom dörren....)

Nej, jag litar bara på Tidö och stöttar L i detta val - trots att jag har mer sympati för övriga tidöpartier egentligen.

Maggan ser mer och mer ut som en sur liten tant i klimakteriet. När det brinner i knutarna och världen blir mer och mer nationalistiskt kan vi inte ha en surkärring från ett parti som uppfann fittmössan.
Hur ska de krafter som förflyttar sig över världen se på denna rödgröna sörje, och V som är totalt infiltrerat av islamister? MP likaså. Totalt naiva och förmodligen mindre begåvade.
Att sverige ska satsa mer på miljön och tro att det ska hjälpa den globala miljön , när 70% av världens befolkning inte ens kan peka ut sverige på kartan.
Citera
2026-09-12, 08:40
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Säg mig hur ska alla ensamstående mammor ha råd med elbil och varifrån ska elen komma?
Elen kommer ifrån två hål i väggen.

Du har helt rätt. Många har inte råd att köpa en elbil och dessutom kommer den bil de har idag att fortsätta rulla på vägarna i många år.

Alla med låg inkomst kommer drabbas hårt av kraftigt ökade priser på bensin och diesel.
Citera
2026-09-12, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Elen kommer ifrån två hål i väggen.

Du har helt rätt. Många har inte råd att köpa en elbil och dessutom kommer den bil de har idag att fortsätta rulla på vägarna i många år.

Alla med låg inkomst kommer drabbas hårt av kraftigt ökade priser på bensin och diesel.

Ensamstående här som kommer att få köra min bensinbil tills den dör. MP som pratar om elbilar gör det till sina väljare på Södermalm, inte till människorna i Bjuv och Haparanda. MP kunde inte bry sig mindre om dessa människor.
Citera
2026-09-12, 08:44
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
För att bekosta det som de svagare behöver krävs de att de starkare betalar något mer. Det är ren logik. Det är också solidariskt, eftersom någon gång kan den som är stark också bli svag. Idag är inte situationen dräglig för de individer som av olika skäl har en låg inkomst. Tidös politik har dragit ner på ersättningen för de som inte kan arbeta, eller inte lyckas skaffa ett arbete. Människan är just en känslovarelse, oavsett om många Z gen kanske tror att barn blir gjorda genom att scrolla på TikTok.

Vi betalar redan massvis. Det handlar om att effektivisera.
Citera
2026-09-12, 08:45
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Vi har fler rika än någonsin i Sverige och de växer i stadig takt så vi behöver nog inte oroa oss över att de försvinner, det finns gott om dem. Och ja, de får gärna betala skatt precis som alla andra.

Förr hade vi inte i närheten av så många rika men ändå fungerade många samhällsfunktioner. Hade t.o.m. husläkare och fungerande järnväg. Samt en socialdemokratiskt ledd regering. Omöjligt? Nä.

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/svenskarna-tre-ganger-rikare-pa-20-ar-miljardarerna-drar-ifran

Du hänvisar till ett förgånget Sverige. Inte ett globaliserat.
Citera
2026-09-12, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
A-kassan reformeras så att fler klarar sig på sina bidrag.

Soppan 35kr/liter

Busskort dubbelt så dyra.

Fel, fel och fel.

Soppan kommer S har koll på. Busskortet dubbelt så dyrt? Från vilken nivå då? Innan regeringen drog till med valfläsksänkningen eller från normala nivåer? Du vet om väl att den här sänkningen är tillfällig och kommer gå tillbaka till vanliga nivåer, även under Tideregering?
Citera
2026-09-12, 08:49
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Ensamstående här som kommer att få köra min bensinbil tills den dör. MP som pratar om elbilar gör det till sina väljare på Södermalm, inte till människorna i Bjuv och Haparanda. MP kunde inte bry sig mindre om dessa människor.
Precis så.

MP skiter i hur vanligt folk ute i landet har det.
Citera
2026-09-12, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Säg mig hur ska alla ensamstående mammor ha råd med elbil och varifrån ska elen komma?

Om tio år är elbilarna betydligt billigare än förbränningsbilar. Priset på batterier rasar och resten av bilen är betydligt mindre avancerad än en bil med förbränningsmotor.
Sedan så är ju elbilar mycket bättre också.

Ed: jag glömde det viktigaste och bästa....
Bränslet kan vi producera själva.
Citera
2026-09-12, 08:52
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Fel, fel och fel.

Soppan kommer S har koll på. Busskortet dubbelt så dyrt? Från vilken nivå då? Innan regeringen drog till med valfläsksänkningen eller från normala nivåer? Du vet om väl att den här sänkningen är tillfällig och kommer gå tillbaka till vanliga nivåer, även under Tideregering?

Är inte så säker på det, flera bolag har rapporterat om ökat antal resenärer och vinster efter sänkningen.
Så win-win
Citera
2026-09-12, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Mp vill införa ett transportstöd på nästan 3000 per vuxen för folk i glesbygd.
Citera
2026-09-12, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Om tio år är elbilarna betydligt billigare än förbränningsbilar. Priset på batterier rasar och resten av bilen är betydligt mindre avancerad än en bil med förbränningsmotor.
Sedan så är ju elbilar mycket bättre också.

Ed: jag glömde det viktigaste och bästa....
Bränslet kan vi producera själva.

Men det ska produceras UTAN kärnkraft, glöm inte det!! Vi ska både ha och äta kakan i miljöpartiets sagovärld.
Citera
2026-09-12, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Mp vill införa ett transportstöd på nästan 3000 per vuxen för folk i glesbygd.

I sann kommunistisk och populistisk anda. Ta med ena handen och ge med den andra. Vi som inte bor i glesbygd men ändå behöver bilen? Bjuv är t,ex inte glesbygd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in