2026-09-12, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Kommunism, skrika samt skramla med nycklar.

Väpnad revolution, Proletariatets diktatur.
Islam i Iran mördade dem 1979.
De vet inte ens vem som är deras vänner.
Har också tänkt på det kommunisterna hjälpte mullorna i Iran att ta makten, sen mördade mullorna kommunisterna.
Vilka idioter de är.
Citera
2026-09-12, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
De har gjort ett bra jobb med att minska skjutningarna.

I övrigt vill jag ha mer tillbaks för skatten jag betalar. Främst fungerande vård, det är helt jävla omöjligt att få kontakt med en vårdcentral. Mer backup från samhället i form av gamla högkostnadsskyddet samt rimlig A-kassa ifall man blir arbetslös. En hyra som inte skenar.

Jag kör inte bil så jag skiter i bensinpriset. Jag förstår att företagare och de som kör mycket bil tjänar på Tidö. Men vi är många som inte får ta del av deras sänkningar och bidrag men ändå betalat stora summor skatt genom åren, och de få gånger vi ber om hjälp (tex vårdbesök) så blir man avhyst.

Sen värderar jag även det fria samhället och ogillar Tidös ton mot medier och granskare, påminner om Trump som manipulerar sin befolkning.

”Jag kör inte bil så jag skiter i bensinpriset”

När man inte förstår någonting om hur samhället är uppbyggt och att allt hänger ihop. Det är som att säga att jag har inte bolån så jag skiter i om räntan är 20%.
Citera
2026-09-12, 08:13
Medlem
Tycker att det blir lite väl mycket hönsgård med så många kvinnliga partiledare. Låter väldigt onaturligt när dom försöker tala med myndig stämma och sen ska dom slå om till sina allra vänaste känsloutspel om nån person som dom nyss har träffat. Enda kvinnan i svensk politik som låter naturlig är Elisabeth Svantesson men hon står nog fan upp och pissar.
Citera
2026-09-12, 08:16
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Har också tänkt på det kommunisterna hjälpte mullorna i Iran att ta makten, sen mördade mullorna kommunisterna.
Vilka idioter de är.

En av många na äldsta (på alla sätt) vänner drog från Iran 1988.
Han var prefekt på Teherans universitet.
Han berättade att det bland stora delar av befolkningen fanns ett missnöje med elitens fasoner; det fanns en stor ekonomisk klyfta.
En del av kommunisterna hade ärligt uppsåt; de trodde nog att de skulle kunna få en jämnare fördelning av resurserna i landet.
Naivt måhända.
På landsbygden var många outbildade; lätta att få med sig.
Dem fick mullorna med sig, och ta-da; sitt Du där kommunist i graven med Dina vackra ideér.
Citera
2026-09-12, 08:17
Medlem
Bocconis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Det gör det inte. Polen har en extrem hög sysselsättningsgrad för invandrare. Det har inte tidöregeringen, trots deras snack om att alla ska arbeta. Får man inget jobb kan man ju inte arbeta. Inte ens svenska akademiker får jobb i dagens Sverige. Det är där knäckfrågan ligger, man måste skapa jobb, för att det ska finnas jobb. Känn dig fri att söka runt själv, aftonbladet tog nyligen upp något liknande.

Edit: Jag sökte lite på kul för att se vad motsvarigheten till den löjeväckande "rusta och matcha" är i polen. Polen erbjuder bland annat kurser i att byta bana, betald praktik som leder till anställning, matchningsbonus om man lyckas hitta ett jobb och etableringsbidrag om man behöver flytta dit jobben finns. I Polen sker detta på statlig basis, i motsats mot den svensk privata modellen. Polen väljer alltså inte att tjäna pengar på arbetslösa som nybildade företag i Sverige gör. Här kan man dra en parallell till friskolor. Den polska staten betalar också lönen under arbetsträningen, medans i Sverige får man sin aktivitetsersättning från FK (dvs man arbetar gratis). Tack för din heads up, nu fick jag en ännu djupare insikt i hur värdelös tidöregeringen är. Förhoppningsvis kan vi förändra detta i valet, vore vansinnigt annars.

Om inte ens akademiker kan få ett arbete inom Sveriges gränser, är det då rimligt med en ökad invandring? Jag håller med dig om att arbeten måste skapas, men hur ska vi skapa mer arbeten när företag väljer att flytta verksamheten utomlands eller helt enkelt minska personalstyrkan på grund av den löjliga skattepolitiken som vänstersidan bedriver?
Citera
2026-09-12, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Han har själv sagt att han läste extra och tog studielån för att han inte hittade något jobb.
Sen importerade vi araber och negerer och vips så behövdes partiet SD, Jimmie har 7-klövern att tacka för jobbet, ja + de 6000:- han fick i skattesänkning.
Citera
2026-09-12, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Kul att de båda "statsbärande" partierna mest stod med som åskådare. TV-debatter vinner inga val nuförtiden och det vet vi alla.

Man kan undra vad det är som gör det, hade varit kul o veta. Tydligen så var Nooshi extremt skrikig och gapig, konfrontativ. Och Oppositionen bråkade med varandra och blev sedan överkörda av Tidö i argumenten, sakpolitiken och faktan.

Jag har svårt att se att debatten tillföll i Oppositionens favör, de flesta Oppositionsledare skämdes och såg nervösa ut när Nooshi började skrika. Allt var spelade känslor och ingen riktig sakpolitik som styr verkligheten och hur den ser ut.
Citera
2026-09-12, 08:25
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
De allra flesta invandrarbarn tallar svenska, på fritiden, med kompisar, fritidsaktiviteter. Felaktigt påstående från dig.
Självklart skall inte arabiska, swahili eller något annat minoritetsspråk undervisas i svenska skolor och bekostas av svenska skattebetalare

Att detta ens behöver förklaras för imbecilla idioter som anser det!!!

Om en svensk familj boende i t.ex Turkiet skulle kräva svenskaundervisning för sina barn bekostade av turkiska staten , är det någon som tror att detta skulle gillas och godkännas?

Eller i Japan? Kanske i Eritrea?

Skulle inte tro det.
Citera
2026-09-12, 08:26
Medlem
BombaySaphires avatar
Ulf Kristersson skriver ett brev till dig som röstar i valet på söndag:

https://moderaterna.se/nyhet/en-halsning-till-dig-som-rostar-i-valet-pa-sondag/
Citera
2026-09-12, 08:30
Medlem
Om nu Jimmie Åkesson på allvar är orolig för att en viss del av väljarna inte uppvisar svenska värderingar borde han kanske oroa sig mer över att många i hans läger - inklusive han själv - uppvisar en rätt så sunkig kvinnosyn som Sverige övergav för decennier sedan. Jag ser ett större problem i att SD-valboskap röstar än att skötsamma muslimer gör det.
Citera
2026-09-12, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Man kan plocka bort momsen för laddning av elbilar.
Säg mig hur ska alla ensamstående mammor ha råd med elbil och varifrån ska elen komma?
Citera
2026-09-12, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Om nu Jimmie Åkesson på allvar är orolig för att en viss del av väljarna inte uppvisar svenska värderingar borde han kanske oroa sig mer över att många i hans läger - inklusive han själv - uppvisar en rätt så sunkig kvinnosyn som Sverige övergav för decennier sedan. Jag ser ett större problem i att SD-valboskap röstar än att skötsamma muslimer gör det.

Berätta mer om den kvinnosynen! Är den värre än muslimernas tror du? Genuint nyfiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in