2026-09-11, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Jo, hon finns på Darkside. Eller fanns beroende på om hon tagit bort sitt konto eller inte. Notera att hon hade en My little pony t-shirt på sig här om dagen. Hon är väldigt mycket Little och Sub.

Off topic: Både hon och hennes snubbe är ju smällfeta. Har inget av dom någon karaktär eller självbehärskning när det gäller mat? Fattar inte hur man kan bli sådär fet. Båda går ju hemma hela dagarna och har all tid i världen att ta hand om sin hälsa.

Men snälla du, läs på lite om övervikt innan du klankar ner på karaktär eller självbehärskning. Det sitter inte där, okej?
Citera
2026-09-11, 20:54
Medlem
Citat:
Jo, hon finns på Darkside. Eller fanns beroende på om hon tagit bort sitt konto eller inte. Notera att hon hade en My little pony t-shirt på sig här om dagen. Hon är väldigt mycket Little och Sub.

Off topic: Både hon och hennes snubbe är ju smällfeta. Har inget av dom någon karaktär eller självbehärskning när det gäller mat? Fattar inte hur man kan bli sådär fet. Båda går ju hemma hela dagarna och har all tid i världen att ta hand om sin hälsa.

Vad fan har det med saken att göra? Jag har en tröja med My Little Pony, har en annan tröja med Nasse från Nalle Puh och Nalle Puh-strumpor. Jag gillar figurerna, färgerna och berättelserna. Jag håller inte på med sådana böjelser.
Du behöver ju inte vara så trångsynt.

Det är bara Ellie som är hemma. Stefan jobbar på annan ort och är hemma när han är ledig, men han jobbar på ett vanligt jobb.

Ellie har haft ätstörningar hela livet och pendlat mellan att väga typ 140 kg och 50 kg. En sån person har alltid svårt med mat. Antingen äter man för lite eller för mycket, och mår man dåligt äter man ofta för mycket för det triggar må-bra-hormonerna.

Det är inte så lätt som att folk inte har självbehärskning. Alla vuxna vet att övervikt och fetma är farligt.

Edit: Sen är det väl inget fel att vara sub. Det är väl upp till henne och hennes partner, eller?
Varför köpte du unga prostituerade för? Hur kan du då döma vuxna människor som har samtyckt sex utan att köpa andras kroppar?
Citera
2026-09-11, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Minst sagt

Undrar om den äldre läkaren var svensk eller utlandsfödd. Ellie tycker ju inte att de svenska läkarna är bra 😆
Haha ja det undrar man. Men det dröjer inte länge förrän det kommer skära sig igen och att hon vet bättre än läkarna.
Citera
2026-09-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarkoll
Men snälla du, läs på lite om övervikt innan du klankar ner på karaktär eller självbehärskning. Det sitter inte där, okej?

Jo, om de inte båda är hjärt- eller njursjuka och samlar på sig vatten.
Citera
2026-09-11, 22:04
Avslutad
Citat:

Om hon finns där och även du är medlem där kan väl du berätta mer? Har du haft personlig kontakt med henne tex?
Citera
2026-09-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Jo, om de inte båda är hjärt- eller njursjuka och samlar på sig vatten.

Övervikt kan bero på många saker men forskning visar att de som är överviktiga i sitt vuxna liv (inte bara i perioder) har störd mättnadsreglering i hjärnan. Deras magsäck töms också snabbare än hos andra.
Deras kroppar skriker rent fysiskt ”Nu är det slut på mat! Nu ska du äta! Huuuungrig!”

Alltså det är samma sätt som du känner dig skitnödig och behöver gå på toaletten. Eller när du (om du är normalviktig) känner dig hungrig. Men med skillnaden att deras kropp skriker ”hungrig!!!” mycket oftare.

Det handlar alltså inte om karaktär. Det är ett fysiskt fel hos många av de med övervikt och fetma i vuxen ålder.

Det är därför tex ozempic fungerar så effektivt då den blockerar dessa signaler och gör tömningen av magsäcken långsam. Det gör att blodsockret är mer stabilt och det ger också en mättnadskänsla.
Citera
2026-09-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Övervikt kan bero på många saker men forskning visar att de som är överviktiga i sitt vuxna liv (inte bara i perioder) har störd mättnadsreglering i hjärnan. Deras magsäck töms också snabbare än hos andra.
Deras kroppar skriker rent fysiskt ”Nu är det slut på mat! Nu ska du äta! Huuuungrig!”

Alltså det är samma sätt som du känner dig skitnödig och behöver gå på toaletten. Eller när du (om du är normalviktig) känner dig hungrig. Men med skillnaden att deras kropp skriker ”hungrig!!!” mycket oftare.

Det handlar alltså inte om karaktär. Det är ett fysiskt fel hos många av de med övervikt och fetma i vuxen ålder.

Det är därför tex ozempic fungerar så effektivt då den blockerar dessa signaler och gör tömningen av magsäcken långsam. Det gör att blodsockret är mer stabilt och det ger också en mättnadskänsla.

Skitsnack. Nu pratar du med en individ som har gått ner 130 KG i vuxen ålder på ren vilja. Alla kan med struktur. Det var det jag och de jag gjorde det med saknade. Den förklaringsmodell du rapar upp är grundat i två saker, läkemedelsindustrins önskan att sälja farliga skitprodukter och fetknoppars ovilja att jobba. Att gå ner i vikt är skitjobbigt men alla kan. Så enkelt är det.
Citera
2026-09-11, 22:30
Medlem
Citat:
Skitsnack. Nu pratar du med en individ som har gått ner 130 KG i vuxen ålder på ren vilja. Alla kan med struktur. Det var det jag och de jag gjorde det med saknade. Den förklaringsmodell du rapar upp är grundat i två saker, läkemedelsindustrins önskan att sälja farliga skitprodukter och fetknoppars ovilja att jobba. Att gå ner i vikt är skitjobbigt men alla kan. Så enkelt är det.

Generalfelet du gör är att du tror att alla är likadana som dig. Att DU saknade struktur och inget annat stämmer för dig. Det stämmer inte för alla andra och anekdotisk bevisföring har ingen vetenskaplig evidens.

Nej, de studierna är inte alls kopplade till läkemedelsindustrin. Detta är basic kunskap om hur hjärnan och kroppen fungerar med hormoner/blodsocker. Har du ett svängigt blodsocker pga snabb magsäckstömning kommer du vara hungrig som en gris på nolltid.

Man måste inte använda läkemedel för detta. Man kan bomba kroppen med proteiner för att få ett stabilare blodsocker samt äta mer fibrer för ett stabilare blodsocker (de ger långsammare magsäckstömning).
Man tog vara på denna insikt om hur kroppen GLP-1 fungerar och utvecklade dessa läkemedel för diabetes. Som biverkan såg man att folk gick ner i vikt.

Läkemedlen var aldrig tänkta som en quick fix för fetma men läkemedlets funktion hade gemensamt både med blodsockerreglering och störd hungerreglering.

Där faller hela din ”läkemedelsindustrins lögner”-förklaring.
Senast redigerad av PamBam 2026-09-11 kl. 22:33.
Citera
2026-09-11, 22:32
Medlem
Citat:

PS. Du försöker också tala för att en psyksiskt sjuk person som inte ens kan göra det hon själv säger att hon ska göra (dvs struktur) ska lyckas hålla struktur kring mat? Då har du nog missat hur fucked up sjuk hon är.

Men hon HAR vägt typ 140kg och gått ner till 50kg. Men hon är ätstörd. Det förstör kroppen.
Citera
Medlem
Har du gått ner i vikt själv eller är det bara teoretiska kunskaper du larvar dig med?
Ditt "bevis" på den människa som varierar i vikt är snarare beviset på det jag säger. Struktur är a och o och det saknar hon. Medikament styrd viktnedgång är ren idioti.
Senast redigerad av Pingubengt 2026-09-11 kl. 22:35.
Citera
Medlem
Citat:

Men ta ditt skitsnack nån annanstans istället. Ingen är intresserad av vad du har gjort med tanke på att du verkar ha bantat bort hjärncellerna.
Citera
2026-09-11, 22:35
Medlem
Citat:
Har du gått ner i vikt själv eller är det bara teoretiska kunskaper du larvar dig med?

Du missar poängen. Vad du eller jag har gjort är inte evidens. (Jag har gått ner 25kg som jag fick pga svår sjukdomsperiod, men det är helt irrelevant). Har du ens några poäng från universitet eller är det bara livets hårda skola? Förstår du hur vetenskap fungerar?

Dessa studier är inte teoretiska. Du fattar ju inte hur de är gjorda ens.

Din kunskap är dragen ur din egna röv. Den har ingen bäring på alla andra, bara på sådana exakt som dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in