2026-09-11, 18:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Eeeh. Du jämför det alltså med att fysiskt röra en person? Och dessutom påpeka deras fysiska attribut? Är du dum i huvudet? Ser du skillnaden? Jag ställde en fråga

Jag klappade dig inte på huvudet och sa att du har väldigt liten hjärna

Ja Perssons metod är såklart grisigare. Men båda är exempel på härskartekniker som män använder för att trycka ner kvinnor. Båda fungerar bra.
Citera
2026-09-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Jag upplevde inte detta alls som sexistiskt.

Snarare som om Jimmy ville plocka billiga poäng.

Däremot om du minns Peter Lundgren SD som tafsade på en kvinnlig kollega, den kvinnan som lyffye fram att detta hänt fick gå och Lundgren bli kvar. SD släppte en video där kvinnan och Lundgren talade och hon sa att det var utagerat.

Den händelsen var däremot misstänksamt sexistisk. Man ska använda starkare ord till större saker inte små fjant saker. Annars tvättar man ut orden och skapar ett motstånd mot den typ en av kritik.

Om vi kvinnor ropar sexism när en man kallar oss sura när vi är sura. Kommer då någon att lyssna på oss när vi uppmärksammar en läbbig tafsare och får sparken för att vi sagt det?

Jag har aldrig upplevt Jimmy som person sexistisk tidigare så min åsikt om detta handlar bara om hans beteende i denna debatt.
Jag uppfattade att han gjorde det högst medvetet trots att det bara gynnar sossarna och Magdalena.
Av nån knäpp anledning är det som att han vill att Tidö ska förlora och att han absolut vill vara i opposition.
Citera
2026-09-11, 18:21
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Herregud så galet skrivet.
Ibland undrar man hur människor är funtade.
Citera
2026-09-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Japp. Så är det. Finns vissa inarbetade stereotyper som t.ex. karlakarl och surkärring.

Jimmie placerade Magda i den senare stereotypen. Själv tycker han nog att han tillhör den förra.

Bra dock av Magda att medge att hon var sur. Men skälet tror jag beror på det fullkomliga virrvarret av röda linjer inom det rödgröna blocket.

Hon är sur, fast surast av alla är väl Ulf. Jimmie har aldrif varit någon solstråle heller.
Alla tre kan gärna låta gladare typer med bättre energi ta över sina positioner.
Citera
2026-09-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Jag har aldrig upplevt Jimmy som person sexistisk tidigare så min åsikt om detta handlar bara om hans beteende i denna debatt.
Jag uppfattade att han gjorde det högst medvetet trots att det bara gynnar sossarna och Magdalena.
Av nån knäpp anledning är det som att han vill att Tidö ska förlora och att han absolut vill vara i opposition.
Jimmie förhåller sig till verklighet och sa bara som det var. Maggan är sur för hon har inget svar på nåt förutom floskler. Det gynnar inte sossarna alls.
Citera
2026-09-11, 18:25
Medlem
Nej jag tycker inte att det är sexistiskt. Jag är kvinna och jävligt sur! Rentav bitter! I onsdagens debatt mellan Maggan och Ulf ställs frågan hur det skall bli i ”träsket framöver”🤯 en man i rullstol som missbrukat och suttit i fängelse vill veta vad han kan förvänta sej för stöd🤔
Nyreligiös och pappa till en 2-åring! Vad i helvete!! Kan man knulla så kan man jobba också!
Mannen har sannolikt kostat skattebetalarna åtskilliga millioner i sjukvård,bidrag,kriminalvård och hjälpmedlet han för dagen sitter i! Nu vill han veta hur det blir framöver!! Jag spyr och garvar samtidigt. Har folk ingen skam i kroppen? Ta sig till SVT studion gick också bra tydligen med USA 🇺🇸 tröja på! Lyteskomik!
Jag har också en fråga. Kan jag få tillbaka mina skattepengar?
Sossarna har ändå haft en del bra idéer ! Tvångssteriliseringen var bra!! Återinför den så får du min röst Maggan 👍 😂
Citera
2026-09-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Han kallade maggan sur, inte kvinnor sura. Att en massa pangskallar sen vänder detta till kvinnohat efteråt var dock lika väntat som att solen går upp imorrn.
Ja, och det är en typisk härskarteknik. Många tjejer och kvinnor har nog fått höra det i hemmet också.
Citera
2026-09-11, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Jimmie förhåller sig till verklighet och sa bara som det var. Maggan är sur för hon har inget svar på nåt förutom floskler. Det gynnar inte sossarna alls.

Du märker ju att nu handlar debatten om sexism istället för S och V:s sjuka stödjande av islamistiska terroristpartier i Palestina.
Det är jävligt onödigt då Maggan får pluspoäng av feminister nu istället för att hon granskas för att hennes eget systerparti våldtog kvinnor och barn till döds den 7 oktober i Israel.
Citera
2026-09-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
Ja, och det är en typisk härskarteknik. Många tjejer och kvinnor har nog fått höra det i hemmet också.

Framförallt är hon tacksam att Jimmie gav henne det här innan valet. Har hon mutat honom att säga det eller?
Citera
2026-09-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Framförallt är hon tacksam att Jimmie gav henne det här innan valet. Har hon mutat honom att säga det eller?
Det behövs nog inte. Han är tillräckligt obildad till att komma på det själv. SD-svansen använder det ju ofta…
Citera
2026-09-11, 18:33
Medlem
Citat:
Det behövs nog inte. Han är tillräckligt obildad till att komma på det själv. SD-svansen använder det ju ofta…
Jimmie är vinnaren för han är ärlig och jordnära.
Citera
2026-09-11, 18:37
Medlem
Citat:

Alltså du kan bara lägga ner den där stenen och sopa framför din egen dörr. Har precis sett Gurgan från Miljöpartiet bete sig som ett mansgrisigt as mot Romina i Liberalerna. Upprepade ggr.
För att inte tala om vänsterns hat mot Ebba Busch. Eller värst av allt, tortyrvåldtäkterna till DÖDS av BARN och kvinnor som hela jävla Vänsterpartiet firat med dans och sång..!
Ja, JÅ använde retorisk sexism mot Magdalena Andersson vilket var helt idiotiskt, men du kan fan inte låtsas som att din sida är bättre för kvinnor!
Fråga kvinnojourer, det spelar ingen roll om det är röda eller blå kommuner, kvinnor mördas och männen daltas med och får ensam vårdnad av soc, familjerätt osv. likväl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in