2026-09-11, 18:38
Medlem
Ska horungen Magdalena få bete sig hur som helst utan att det blir ifrågasatt? Patetiska människor som anser att det är "sexism".
Citera
2026-09-11, 18:47
Medlem
Spotlifes avatar
Självklart är det inte sexism att kalla en kvinna för sur om hon är sur.
-Påståendet är snarare ett tydligt bevis på hur matriarkatet ständigt manipulerar uttrycksfriheten.

Man ska inte få kommentera hur en kvinna ser ut trotts att det är just detta flertalet kvinnor ägnar en stor del av sin tid åt, dvs att manipulera sitt utseende i syfte att manipulera sin omgivning.

Detta är matriarkatets välkända sexism & brutala härskartekniker!
Citera
2026-09-11, 18:52
Medlem
Fangfaces avatar
Jag har en arbetskollega som jämt är sur, vresig, och irriterad. Jag får alltså inte fråga henne varför, utan för att vara korrekt så ska jag istället be en kvinnlig kollega att fråga?
Om jag nu tvunget måste veta dvs.
Citera
2026-09-11, 19:02
Medlem
Det är ändå lite konstigt för det var inte direkt någon ny grej. Att Magdalena Andersson ser sur ut har väl bara här på FB noterats i flera år. Har vi haft så dålig spridningseffekt. Men som sagt det var ju inget som Jimmie själv noterade först av alla eller så. Magdalena har i praktiken alltid sätt sur ut.

Sedan hur man får detta till kvinnohat vet jag inte. Lite tröttsamt att alla jämställdhetsfeministerna tydligen omedelbart red till sin systers försvar.

Varför ingen har ställt frågan till en man? Har du sett en arg eller sur manlig rikspolitiker? De är väl alla super glada för sina överbetalda jobb så de spelar ingen roll vart de är eller vad det handlar om. På någon slinga inne i hjärnan på dem går väl MONEY MONEY MONEY på repeat.

Påståendet som hela tiden kommer om att vi lever i ett patriarkat är bullshit. Män har inget att säga till om egentligen. Det är i praktiken kvinnor som bestämmer allt, tar han om allt från vaggan till graven. Att män tror att de bestämmer något är närmast bara en illusion.
Citera
2026-09-11, 19:04
Medlem
guderis avatar
Alltså vänsterns Sverige blir ju bara mer och mer fånigt...
Citera
2026-09-11, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja Perssons metod är såklart grisigare. Men båda är exempel på härskartekniker som män använder för att trycka ner kvinnor. Båda fungerar bra.

Vilka funkar för män?
Citera
2026-09-11, 19:11
Medlem
Jag är vänster och feminist och blir beklämd när jag läser alla vänsterfeministers take på uttalandet idag. Man måste ju inte gå på alla Jimmies små tricks. Kepp calm and carry on.
Citera
2026-09-11, 19:11
Medlem
Mäns våld mot kvinnor...

Vs

Varför e du sur

Att säga att en kvinna är sur år 2026 är problematiskt.
För folk idag är mongon..
Citera
2026-09-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Jimmie är vinnaren för han är ärlig och jordnära.

Ja, helt obegripligt hur vissa ser det som att sur-Magda vinner på det här.

Att veva den gamla vanliga feministvisan för hundramiljonte gången, finns det verkligen de som uppskattar det? Och håller med S?

"Jimmie är sexist, han hade inte sagt så till en man, det är kvinnohat blablabla"
De skämmer ju ut sig!

Och vissa ser det ändå som att Jimmie "bjöd dem" på chansen att hålla på så här?

Helt obegripligt. Det bestående intrycket av debatten blir: Magda var sur, Jimmie retade henne för det. Feministerna gnällde som de alltid gör.

Vinnare: Jimmie.
Citera
2026-09-11, 19:33
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Jag vill bara kolla tempen lite - i kvällens debatt frågade nämligen Jimmie Åkesson Magdalena Andersson varför hon är så sur hela tiden.

Nu har det omedelbart blivit ramaskri i etablerad media om detta, och till och med Ebba Busch har varit ute och sagt att det var fult av Jimmie att kalla Magda för sur och att "hon hatar när kvinnor kallas sura och att han inte borde göra sådant." Alltså så illa att en egen Tidökollega valde att ta strid om detta precis innan valet. Magdalena har sagt att hon "trodde jämställdheten kommit längre" än att kvinnor kan kallas sura.

Är det sexism att kalla en kvinna sur? Eller fråga varför hon ser sur ut? Är detta status på feminismen år 2026? Befogat, eller inte? Får man kalla kvinnor sura längre, eller får man bara säga detta om män i Sverige? Får man bara kalla män sura?

Vad anser ni? Diskutera!
Är det sexism att kalla en sur kvinna sur?
Citera
2026-09-11, 19:39
Medlem
Nej.

Nästa fråga
Citera
2026-09-11, 19:50
Medlem
glockenreins avatar
Nej det är inte sexism. Hon ser sur ut hela tiden precis som Daniel hellden ser sur ut hela tiden så Jimpa hade lika gärna kunnat ställa frågan till honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in