Citat:
Ursprungligen postat av
Smeso
Nej, hur ska någon som är blind ha kunnat se det?
Och du har konsekvent undvikit att svara på alla mina anmärkningar om just metodfel.
När man använder AI så kommer man längre och längre ifrån grundverkligheten ju djupare man kommer i en konversation. Den lär sig vad du vill få för svar och ger dig det vilket förstärker dina nuvarande övertygelser och vad du vill tro över tid. Eftersom svaren ser tekniska och självsäkra ut så kan det vara svårt att se vad som händer, vi människor är inte bra på att se sådant. Hur skulle en text som ser teknisk och självsäker ut kunna vara fel? Det blir en paradox för det mänskliga sinnet, det är så AI-psykoser uppstår. Man bara går djupare och djupare tills man till slut är övertygad om helt sjuka saker, och tror det är på något sätt verkligt.
Jag tror det är det som händer med dig. Varje gång du använder en ledande fråga så knuffar du AIn lite längre från grundverkligheten och lär den vad du vill höra. Det blir ett system som förstärker sig självt, till och med med relativt oberoende prompts händer detta över tid. Gör man det med riktiga ledande prompts och låter konversationen fortsätta länge kan man hamna i riktigt underliga övertygelser. När påhittade forskare och felcitat dyker upp med väggar av tekniska texter är det dags att ta lite avstånd och försöka komma tillbaka till verkligheten.
Fokusera på källor, och etablerad fakta.
Jag såg att du började igen med dessa AI-texter, så jag vill stoppa det innan det går för långt bara.