Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
Undras vad det är som Wallincus kan som han skall lära ekbo då?
Ja uppenbarligen att förfalska citat.
Vad Wallincus ovan påstår att han skrev:
"Kan du ge oss några exempel på bostäder som folk vill ha som är billiga i någon större ort, något en 18-24 åring kan köpa med sin lön på 20-25k?"
Vad Wallincus skrev i #62076:
"Du får för all del slutföra uppgiften, hitta bostäder i en stor ort som en 18-24 åring kan köpa med en normal lön på 20-25k per månad."
Normal lön bara försvann så där.
Vad är det för fel på dig?
Jag är genuint nyfiken
De flesta unga som är mellan 18-24 jobbar på timmar och kan därför få väldigt varierande lön, därför förtydligas detta till normal lön som de får ut motsvarande 20-25k per månad oavsett variation för individuella månader/sysselsättningsgrad.
Hade jag efterfrågat genomsnittlig lön hade jag skrivit det, faktum är att jag förtydligade det
här som just:
"Tjänar man under snittet (vilket 20-25k är) letar man förmodligen efter billiga bostäder"
Antingen är du väldigt dum och inte kan läsa ordentligt eller så försöker du slingra dig så du inte behöver svara på frågan (eller båda två).
Det ironiska i det hela är att du tror att du förklarar något för andra när det enda du gör är kommer med dina felaktigheter och motsätter sig fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
Tvärtom rekommenderar jag dig att starta Snälla Firman AB och sälja till bra priser och ha god service så du konkurrerar bort alla osunda.
När kan du komma igång med det?
Du är en trasig skiva som upprepar samma felaktighet gång på gång trots att folk bankar dig över huvudet med folkvett

När skall du börja ta in fakta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Alltså, alla kan inte, hur mycket de än vill, bo i Sthlm i en billig lägenhet med adress Strandvägen.
Glöm det där. Det ser så ut i alla större städer i Europa. Innerstäderna är inte skapade för att ungdomar ska bo där. Områdena är till för rikt folk med höga löner. Bra med det.
Varför bara Sthlm. Sthlm. och Sthlm. igen? Maken till fantasilöshet har jag inte någonsin upplevt.
Som det är bättre i andra stora städer
Citat:
Ursprungligen postat av
dirtysouth
Bostäder i Sverige är inte speciellt dyra om man ser till disponibla inkomster, finns utrymme för ytterliggare uppgång
Det är för att boendekostnad i förhållande till disponibel inkomst räknar med den stora massan som köpte bostäder när de var billiga
Idag är bostäder inte längre billiga och även om en boomer som köpte bostad 1975 idag bor gratis kommer de troligtvis inte köpa ett till hus, både för att de inte behöver ett till och för att hus inte längre är billiga så de har inte råd utan att sälja existerande bostad