2026-09-08, 00:41
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Stänga gränsen är ett av Örebropartiets mer utsvängda löften.

Kanske tilltalar detta vissa, men hur skulle stängda gränser kunna genomföras?

Vågar man resa utomlands när gränsen är stängd? När man ska hem igen så får man inte komma in, för att gränsen är stängd. Eller är den bara stängd för alla utan medborgarskap? Då är den inte stängd, utan bara väldigt hårt bevakad av gränsvakter som lyder under order att diskriminera. Tur är då att man har vit hud och ett svenskt namn så att svenskheten inte ifrågasätts på den nivån.

Andra idéer:

Pappersvändare i transferiatets samtliga nivåer ska stämplas ut och sedan anmäla sig till Arbetsförmedlingen. Den offentliga förvaltningen ska effektiviseras så mycket att den helt ersätts av shellskript. Sysadmin Marx Allard vet bäst vad som behövs och inte.

Hisskonst reas ut till vrakpriser. Allard står inte ut med att se denna när han tar hissen upp i kommunhusets elfenbenstorn. Kala kommunalgrå väggar där den som vill ha färg får nöja sig med att skymta regnbågsflaggan draperad över ett balkongräcke på en närbelägen hyreskasern.

Systembolaget ska köpa in kylskåp och placera dessa i butiksfilialerna. Med både ökad elförbrukning och serviceavtal som ska tecknas som följder blir det inte så vinsteffektivt. Att den kalla ölen börjar värmas upp direkt när den lämnar kylen och nästan hinner bli rumsvarm är en fråga om kölängd i butiken och avstånd mellan butiken och verandan samt utomhustemperatur om den förblir kyld nog.
Citera
2026-09-08, 02:10
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Jag vet inte, allt är bluff och båg i politiken numera. Men såhär skrev Nya Dagbladet (2022), artikeln är uppdaterad i maj i år.

Marketing4Future
Ett skalbolag som syftar till annonsförsäljning i alternativa medier. I bolagets styrelse sitter tidigare nämnda Arne Weinz, Sanna Hill, Carl Lundström och huvudmannens son Tor-Björn Richtoff Änglasjö. Företaget registrerades 2020 och har sitt säte i Weinz villa i Djursholm utanför Stockholm. Man har gjort reklamannonser för övriga frontorganisationer inom sektnätverket däribland Blågula Korset.

https://nyadagbladet.se/inrikes/nya-dagbladet-granskar-sektnatverket-och-kontrollen-over-alternativa-medier-och-rorelser/

Personligen tror jag att Allards ÖP är kontrollerad opposition.

Edit: Länkarna till Frihetsnytt är döda.
Edit 2: Är denne Tor-Björn släkt med Roger: https://sv.wikipedia.org/wiki/Roger_Richthoff ?
Har du ens sett debatterna i Örebro. Finns det EN person som inte är kontrollerad i Sverige så är det han.
Citera
2026-09-08, 02:14
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Stänga gränsen är ett av Örebropartiets mer utsvängda löften.

Kanske tilltalar detta vissa, men hur skulle stängda gränser kunna genomföras?

Vågar man resa utomlands när gränsen är stängd? När man ska hem igen så får man inte komma in, för att gränsen är stängd. Eller är den bara stängd för alla utan medborgarskap? Då är den inte stängd, utan bara väldigt hårt bevakad av gränsvakter som lyder under order att diskriminera. Tur är då att man har vit hud och ett svenskt namn så att svenskheten inte ifrågasätts på den nivån.

Andra idéer:

Pappersvändare i transferiatets samtliga nivåer ska stämplas ut och sedan anmäla sig till Arbetsförmedlingen. Den offentliga förvaltningen ska effektiviseras så mycket att den helt ersätts av shellskript. Sysadmin Marx Allard vet bäst vad som behövs och inte.

Hisskonst reas ut till vrakpriser. Allard står inte ut med att se denna när han tar hissen upp i kommunhusets elfenbenstorn. Kala kommunalgrå väggar där den som vill ha färg får nöja sig med att skymta regnbågsflaggan draperad över ett balkongräcke på en närbelägen hyreskasern.

Systembolaget ska köpa in kylskåp och placera dessa i butiksfilialerna. Med både ökad elförbrukning och serviceavtal som ska tecknas som följder blir det inte så vinsteffektivt. Att den kalla ölen börjar värmas upp direkt när den lämnar kylen och nästan hinner bli rumsvarm är en fråga om kölängd i butiken och avstånd mellan butiken och verandan samt utomhustemperatur om den förblir kyld nog.
Suck... Alla fattar vad stängd gräns betyder. NEJ, det betyder inte att du som svensk inte kan åka utomlands. För helvete försök hålla nån form av nivå eller är du så dum?

Ja halva hans politik går ut på att slakta transferiatet då det är tjänster ingen egentligen har nytta av och sedan lägga det på kärnverksamhet. Mångfaldsstrateger klarar vi oss utan liksom, ingen har någonsin bett om dessa. De kan jobba på ett äldreboende istället, de behöver folk.
Citera
2026-09-08, 02:49
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Suck... Alla fattar vad stängd gräns betyder. NEJ, det betyder inte att du som svensk inte kan åka utomlands. För helvete försök hålla nån form av nivå eller är du så dum?

Ja halva hans politik går ut på att slakta transferiatet då det är tjänster ingen egentligen har nytta av och sedan lägga det på kärnverksamhet. Mångfaldsstrateger klarar vi oss utan liksom, ingen har någonsin bett om dessa. De kan jobba på ett äldreboende istället, de behöver folk.
Jag kanske kan resa ut från Sverige, men kan jag återvända sedan?

Stängda gränser är sånt som Nordkorea och andra kraftigt nationalistiska länder har. Det är väldigt svårt eller omöjligt att invandra till eller ens resa in i dessa länder.

Jag vet inte vad det betyder när Allard säger det. Kanske du kan upplysa mig?
Citera
2026-09-08, 03:54
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Svenska folket är besvikna på de etablerade partierna, och dettta vet etablissemanget. Markus Allard skäller ut de han inte tycker om och ger lite underhållning, och fungerar som en slags pysventil åt missnöjda väljare. Troligen är han ett mindre hot för etablissemanget än vad vad Alternativ för Sverige är och genom att måla upp Örebropartiet som en ostoppbar succé så ger de dom extra röster, folk vill rösta på de ”vinnande laget”.

Är du säker? De fungerade när jag testade att klicka nu. Är de någon annan som upplever att länkarna till Frihetsnytt är döda?

För säkerhetsskull så länkar jag deras första artikeln i frågan igen då:

”Alla ljuger om Örebropartiet – Här är Markus Allards verkliga väljarstöd i valet”
https://frihetsnytt.se/alla-ljuger-om-orebropartiet-har-ar-markus-allard-verkliga-valjarstod-i-valet/
Får: 403 Forbidden på den stationära, men inte på paddan när jag kollade nu. Måste vara någon inställning jag har, sorry.

Ska kolla artikeln senare (eller tidigare. ), tack.

Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Har du ens sett debatterna i Örebro. Finns det EN person som inte är kontrollerad i Sverige så är det han.
Ja, och jag tyckte också att han var en frisk fläkt tidigare. Inte längre dock, det är något som skaver illa. Hade han varit på riktigt hade han blivit mer motarbetad än vad jag upplever att han är nu.
Citera
2026-09-10, 20:30
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Jag bor i Örebro län och Allard är i princip det enda folk pratar om här och det är oftast bara positiva saker.

Det är inte alls omöjligt att Allard får 12% av rösterna här.

Allt handlar egentligen om tillräckligt många SDare (i Örebro län) väljer att rösta på honom istället för SD. Det är verkligen det allt hänger på.

Nja, eller jo det är givetvis fullt möjligt att det är vad ni Örebroare pratar men han och hans parti är likväl långt ifrån en Riksdagsplats. Det kom en mättning för ett litet tag sedan som visar att Örebropartiet inte ens har hälften av rösterna till Riksdagsvalet - I Region och Kommunval däremot har han enormt starka opinionssiffror men de är som sagt rösterna i Örebro Län till Riksdagen som räknas.

Från Omni Första mätningen: Markus Allards Örebropartiet har långt upp till riksdagsspärren
Örebropartiet är inte nära en riksdagsplats, visar en ny undersökning från Infostat som Omni har tagit del av. Det är den första stora mätningen på riksdagsnivå i Örebro län.
I mätningen svarar 6,3 procent av 1 136 örebroare ”annat parti” på frågan om vilket parti de skulle rösta på om det var riksdagsval i dag. Infostat uppskattar därför att Örebropartiet har ”knappt 6 procent”.
Ett parti kan komma in i riksdagen bakvägen om det får 12 procent i en enskild valkrets. Det har spekulerats i att Markus Allards populistiska Örebropartiet kan lyckas i Örebro län i och med sitt stora stöd i kommunen och regionen.
Men mätningen visar att experimentviljan är lägre i riksdagsvalet och att Örebropartiet har ”väsentligt svårare” att vinna riksdagsröster än regionröster, säger Infostats opinionsanalytiker Peter Santesson.
– Dels är insatserna högre i och med att regeringsmakten står på spel, dels är risken överhängande att en röst på ett parti utanför riksdagen blir bortkastad.
Partiledaren Markus Allard har gjort sig känd för en bred publik genom sina kontroversiella utspel och sitt grova språk i kommunfullmäktige.

Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Allard är inget nytt fenomen, han har varit känd i flera års tid och bara vuxit i popularitet. Det är ingen tillfällig hype. Att han ställer upp till riksdagen har gjort honom ännu mer relevant nu men oavsett om han kommer in eller inte så kommer han ändå att fortsätta gå viralt.

Får han 1% av landets röster så får han en rejäl skuts inför nästa val, det är bara fyra år dit.

Allard är här för att stanna.

Jag tror, respektfullt, att du missuppfattar vad jag menar med media hype, Allard är inte ny i vart fall inte i Örebro men den media hypen han fått i denna valrörelsen, för opinionsundersökningar som inte ens ger en plats i Riskdagen, som media har basunerat ut, det är vad jag håller med Frihetsnytt om är både en skandal och en hype.

Därmed varken ris eller ros till Örebropartiet som partiet, men personligen tycker jag de känns bättre än något utav de åtta partierna i Sveriges Riksdag, men likväl en medianype gällande Markus Allard och Örebropartiet i årets valrörelse.
Citera
2026-09-11, 01:14
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Ja, om man generellt är högerorienterad i sina åsikter så kan jag förstå att man inte håller med om ÖPs politik, som ju delvis är kraftigt vänsterlutande. Dock tror jag inte man behöver oroa sig för en eventuell vågmästar-Markus, då han högst troligen skulle få "bäst" bud av Tidölaget och rösta med dem.
Sossarna är väl också klart mer vänligt inställda till det såkallade transferiatet som Markus (med rätta) hatar över allt annat, och på högersidan har jag börjat se hur man tar punkt efter punkt av ÖPs politik och börjar veva i valrörelsen. Åkessons tandvårdsreform, Mohamssons utrensning av ~20.000 kommunikatörer inom skolväsendet osv..
Örebropartiet är ett alternativ för missnöjda vänsterväljare. Örebropartiet låter tufft om invandring. Därför tror en del att det är ett högerparti. Det är det inte. Partiet kommer ur Vänsterpartiet. De bygger sin världsbild på klassanalys och orättvisor. Det är vänsterns språk. Skillnaden är att de tröttnat på sin egen sida. På identitetspolitik. På en vänster som pratar mer om symboler än om skola, vård och lön. På ett parti som bryr sig mer om akademiker än arbetare.

Det är också deras poäng. När ett vänsterparti fylls av akademiker och offentliganställda börjar det tala för deras liv, inte för den som faktiskt producerar. Samma spricka i vänstern ser vi i Tyskland där en del av vänstern lämnade sitt gamla parti och bildade ett nytt: BSW. Inte för att bli höger. Utan för att de tyckte att vänstern glömt klassperspektivet. Örebropartiet är den svenska varianten av den ideologin. Ett hem för folk som fortfarande tänker vänster, men inte längre står ut med Vänsterpartiets identitetspolitik och islamism.

Alldeles nyss visade valet i delstaten Sachsen-Anhalt vad ett sådant parti gör när det får makt. BSW blev med hårfin marginal tungan på vågen. Inget styre kan bildas utan dem. Resultatet är inte ordning. Det är kaos och låsningar. Samma risk finns här, inte bara i en kommun, utan i riksdagen. Ett litet protestparti från vänster kan bli vågmästare och avgöra vem som får styra Sverige.

Det är förståeligt om Örebropartiet tar väljare från V och S. En missnöjd vänsterväljare kan känna sig hemma där. En konservativ väljare som vill ha ordning borde inte göra det. Att två partier vill ha lägre invandring betyder inte att de vill samma sak. Den ena vill putsa upp klasspolitiken. Den andra vill sätta Sverige och Örebro först. Sachsen-Anhalt har just visat vad som händer när ett sådant parti blir tungan på vågen. Sverige behöver inte upprepa det.
Citera
2026-09-11, 03:17
Medlem
Allard Allard Allard Hela veckan!
Citera
2026-09-11, 05:18
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Örebropartiet är ett alternativ för missnöjda vänsterväljare. Örebropartiet låter tufft om invandring. Därför tror en del att det är ett högerparti. Det är det inte. Partiet kommer ur Vänsterpartiet. De bygger sin världsbild på klassanalys och orättvisor. Det är vänsterns språk. Skillnaden är att de tröttnat på sin egen sida. På identitetspolitik. På en vänster som pratar mer om symboler än om skola, vård och lön. På ett parti som bryr sig mer om akademiker än arbetare.

Det är också deras poäng. När ett vänsterparti fylls av akademiker och offentliganställda börjar det tala för deras liv, inte för den som faktiskt producerar. Samma spricka i vänstern ser vi i Tyskland där en del av vänstern lämnade sitt gamla parti och bildade ett nytt: BSW. Inte för att bli höger. Utan för att de tyckte att vänstern glömt klassperspektivet. Örebropartiet är den svenska varianten av den ideologin. Ett hem för folk som fortfarande tänker vänster, men inte längre står ut med Vänsterpartiets identitetspolitik och islamism.

Alldeles nyss visade valet i delstaten Sachsen-Anhalt vad ett sådant parti gör när det får makt. BSW blev med hårfin marginal tungan på vågen. Inget styre kan bildas utan dem. Resultatet är inte ordning. Det är kaos och låsningar. Samma risk finns här, inte bara i en kommun, utan i riksdagen. Ett litet protestparti från vänster kan bli vågmästare och avgöra vem som får styra Sverige.

Det är förståeligt om Örebropartiet tar väljare från V och S. En missnöjd vänsterväljare kan känna sig hemma där. En konservativ väljare som vill ha ordning borde inte göra det. Att två partier vill ha lägre invandring betyder inte att de vill samma sak. Den ena vill putsa upp klasspolitiken. Den andra vill sätta Sverige och Örebro först. Sachsen-Anhalt har just visat vad som händer när ett sådant parti blir tungan på vågen. Sverige behöver inte upprepa det.

Röstade SD senast men röstade på ÖP nu.
Övervägde AfS men valde Allard och Peter Springare istället.
Citera
2026-09-11, 07:20
Avslutad
Ni Tidelagare verkar helt desperata, tråd efter tråd skapar ni för att attackera Örebropartiet så går i slutspurten.

Dom kan mycket väl skriva historia och ta plats i riksdagen, om inte denna gång så definitivt nästa gång.
Citera
2026-09-11, 13:39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Ni Tidelagare verkar helt desperata, tråd efter tråd skapar ni för att attackera Örebropartiet så går i slutspurten.

Dom kan mycket väl skriva historia och ta plats i riksdagen, om inte denna gång så definitivt nästa gång.

Om du syftar på mig, vilket ju är rimligt eftersom jag skapade tråden, min personliga åsikt är oväsentlig här, men jag tycker, om jag har uppfattat det hela korrekt, att det är ett ytterst märkligt fulspel av både etablerad massmedia, alternativ-media och politiska tyckare av olika slag gällande deras hypande av Örebropartiet. Enda anledningen jag kan komma att tänka på är som skribenten på Frihetsnytt sa, att etablissemanget föredrar Allard och hans Örebroparti framför Alternativ för Sverige, varför ÖP skulle vara mer bekväma för etablissemanget kan jag däremot inte svara på, så insatt är jag inte.

Jag har personligen inget agg emot Marcus Allard och Örebropartiet, snarare tvärtom, föredrar honom framför de karaktärslösa knapptryckarna i de åtta partierna som sitter i Riskdagen idag.

Men likväl så är de ju nästintill omöjligt att förneka att det är skett en ytterst lustig hantering utav Örebropartiet i årets valrörelse. Oavsett vad man tycker om deras politik.

Har jag verkligen helt fet här? Blir fundersam när du säger så…

Ta Svenska Dagbladets artikel, med den minst sagt dramatiska rubriken
”Markus Allard och Örebropartiet: ”Satan står på tröskeln till riksdagen”
Länl: https://archive.is/Ibfhe (arkiverad, ligger bakom betalvägg)

”Succémätning för Örebropartiet – tredubblat stöd i regionvalet”
https://www.sverigesradio.se/artikel/orebropartiet-tredubblar-stodet-i-novus-matning
Hur det går i Örebro Regionval är knappast en nationell angelägen, det påverkar inte partiets chanser att komma in i Riksdagen eftersom de som sagt endast är rösterna till Riksdagen som läggs i Örebro Län där partiet kan komma in ”bakvägen” dvs genom att få 12% av Riksdags rösterna.
SVT Nyheter hade en närmast identisk artikel som SR hade men typ samma rubrik, även Omni och flera andra medier bevakade detta som steg mot Riksdagen för Örebropartiet vilket ju helt inte är sant.

Tyckare Ivar Arpi hängde på, i någon tidskrift som heter ’Kvartal’
”Fenomenet Markus Allard | Ivar Arpi” https://youtu.be/nEQ6P01Pu8o

Alternativmedia har varit tom. ännu värre. Kolla samhällsnytt artikel i länken nedan tex:
”Mätning: Markus Allard på väg in i riksdagen.”
https://samnytt.se/matning-markus-allard-pa-vag-in-i-riksdagen

Men du ska ha guldstjärna för episk diss! ⭐️ ”Tidelagare” fick mig att skratta högt 😂 om jag nu ens får för mig att rösta (jag är tveksam till hur mycket samhället verkligen styrs utav folket, genom demokrati och hur vi röstar och vill helst inte deltaga i spektaklet, men jag får se på söndag.) överhuvudtaget och om jag gör det så blir de inte på Tidö iallafall.

Men jag anar ugglor i mossen över det här, varför denna hype från massmedia, samt alternativmedia??
Citera
2026-09-11, 14:01
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Om du syftar på mig, vilket ju är rimligt eftersom jag skapade tråden, min personliga åsikt är oväsentlig här, men jag tycker, om jag har uppfattat det hela korrekt, att det är ett ytterst märkligt fulspel av både etablerad massmedia, alternativ-media och politiska tyckare av olika slag gällande deras hypande av Örebropartiet. Enda anledningen jag kan komma att tänka på är som skribenten på Frihetsnytt sa, att etablissemanget föredrar Allard och hans Örebroparti framför Alternativ för Sverige, varför ÖP skulle vara mer bekväma för etablissemanget kan jag däremot inte svara på, så insatt är jag inte.

Jag har personligen inget agg emot Marcus Allard och Örebropartiet, snarare tvärtom, föredrar honom framför de karaktärslösa knapptryckarna i de åtta partierna som sitter i Riskdagen idag.

Men likväl så är de ju nästintill omöjligt att förneka att det är skett en ytterst lustig hantering utav Örebropartiet i årets valrörelse. Oavsett vad man tycker om deras politik.

Har jag verkligen helt fet här? Blir fundersam när du säger så…

Ta Svenska Dagbladets artikel, med den minst sagt dramatiska rubriken
”Markus Allard och Örebropartiet: ”Satan står på tröskeln till riksdagen”
Länl: https://archive.is/Ibfhe (arkiverad, ligger bakom betalvägg)

”Succémätning för Örebropartiet – tredubblat stöd i regionvalet”
https://www.sverigesradio.se/artikel/orebropartiet-tredubblar-stodet-i-novus-matning
Hur det går i Örebro Regionval är knappast en nationell angelägen, det påverkar inte partiets chanser att komma in i Riksdagen eftersom de som sagt endast är rösterna till Riksdagen som läggs i Örebro Län där partiet kan komma in ”bakvägen” dvs genom att få 12% av Riksdags rösterna.
SVT Nyheter hade en närmast identisk artikel som SR hade men typ samma rubrik, även Omni och flera andra medier bevakade detta som steg mot Riksdagen för Örebropartiet vilket ju helt inte är sant.

Tyckare Ivar Arpi hängde på, i någon tidskrift som heter ’Kvartal’
”Fenomenet Markus Allard | Ivar Arpi” https://youtu.be/nEQ6P01Pu8o

Alternativmedia har varit tom. ännu värre. Kolla samhällsnytt artikel i länken nedan tex:
”Mätning: Markus Allard på väg in i riksdagen.”
https://samnytt.se/matning-markus-allard-pa-vag-in-i-riksdagen

Men du ska ha guldstjärna för episk diss! ⭐️ ”Tidelagare” fick mig att skratta högt 😂 om jag nu ens får för mig att rösta (jag är tveksam till hur mycket samhället verkligen styrs utav folket, genom demokrati och hur vi röstar och vill helst inte deltaga i spektaklet, men jag får se på söndag.) överhuvudtaget och om jag gör det så blir de inte på Tidö iallafall.

Men jag anar ugglor i mossen över det här, varför denna hype från massmedia, samt alternativmedia??
Allt för att förhindra 4 år till med Tidö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in