2026-09-07, 22:16
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Om man inte gillar högljudda och bråkiga invandrare, varför ska man då rösta på en ljushyad snubbe som beter sig precis som en högljudd och bråkig invandrare?
Citera
2026-09-07, 22:29
Medlem
MumsarMazarins avatar
Allard är inget nytt fenomen, han har varit känd i flera års tid och bara vuxit i popularitet. Det är ingen tillfällig hype. Att han ställer upp till riksdagen har gjort honom ännu mer relevant nu men oavsett om han kommer in eller inte så kommer han ändå att fortsätta gå viralt.

Får han 1% av landets röster så får han en rejäl skuts inför nästa val, det är bara fyra år dit.

Allard är här för att stanna.
Citera
2026-09-07, 22:32
Medlem
MumsarMazarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Om man inte gillar högljudda och bråkiga invandrare, varför ska man då rösta på en ljushyad snubbe som beter sig precis som en högljudd och bråkig invandrare?

För att han skriker FÖR Sverige och svenskarna. Han står inte och gapar på främmande språk eller företräder något annat folk.

Örebropartiet har bra politik.
Citera
2026-09-07, 22:35
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Skojar du? Det enda han gör är att ta SDs politik och göra en parodi och fars av det utan någon egentlig arbetsinsats - och det gäller övriga partiers frågor också. Vad är hans egna åsikter - det pendlar: från ultraextrem vänster till ultraextrem höger typ. Vad tycker han egentligen? - Förmodligen tycker han något som är ultraextremt oavsett vad frågan är, för det är sån han är. En sån människa har jag svårt att ta på allvar. En mer oseriös politiker får man leta efter, till och med MP framstår som seriösa vid en jämförelse - och MP är inte riktigt kloka. Det är tur att han är chanslös när det gäller riksdagen.
Jag kan förstå att Allards under stundom bristande uppförande kan upplevas som frånstötande, men rent politiskt tycker jag ÖP har mycket bättre politik än SD.
Åkesson framstår ju mest som en tröttfet katt som blir kliad bakom öronen av den öppet korrupte Kristersson med anhang.
Att ÖP har både vänster- och högerpunkter i sitt valprogram tycker jag bara är bra. Tycker det är alldeles för mycket fixering vid att sortera in politik i förbestämda fack på en höger/vänster-skala, och både högern och vänstern har bra punkter som inte vore omöjliga att förena om man inte stirrar sig blind på den här skalan.

Nu räknar vi med att örebroarna röstar in Allard i riksdagen, åttaklövern behöver en rejäl blåslampa under röven, och som vågmästare vore Allard en utmärkt sådan.
Citera
2026-09-07, 22:38
Medlem
MumsarMazarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag kan förstå att Allards under stundom bristande uppförande kan upplevas som frånstötande, men rent politiskt tycker jag ÖP har mycket bättre politik än SD.
Åkesson framstår ju mest som en tröttfet katt som blir kliad bakom öronen av den öppet korrupte Kristersson med anhang.
Att ÖP har både vänster- och högerpunkter i sitt valprogram tycker jag bara är bra. Tycker det är alldeles för mycket fixering vid att sortera in politik i förbestämda fack på en höger/vänster-skala, och både högern och vänstern har bra punkter som inte vore omöjliga att förena om man inte stirrar sig blind på den här skalan.

Nu räknar vi med att örebroarna röstar in Allard i riksdagen, åttaklövern behöver en rejäl blåslampa under röven, och som vågmästare vore Allard en utmärkt sådan.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Citera
2026-09-07, 22:59
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:

Han tar det andra säger och säger det med versaler och gör det komiskt extremt. Rent ut sagt löjligt. Han har inte en enda egen ide utan lägger bara till lite fula ord och skriker. Är han bättre för att han skriker, typ att decibelnivån är viktig, eller att språket kryddas med svordomar, öknamn och liknande? Om Ulf Kristerson skulle säga "sänk skatten för helvetes satans jävlar, kukhelvete - jävla sosse-as!" - skulle du då tycka att M hade en bra politik? Jag förstår absolut inte hypen, speciellt inte när det är omöjligt att hitta en röd tråd i resonemanget från ÖP som gör politiken förutsägbar - annat än att han gör en parodi av allt. En parodi där Allard skrattar hela vägen till banken utan att få något gjort.
Citera
2026-09-07, 23:05
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Han tar det andra säger och säger det med versaler och gör det komiskt extremt. Rent ut sagt löjligt. Han har inte en enda egen ide utan lägger bara till lite fula ord och skriker. Är han bättre för att han skriker, typ att decibelnivån är viktig, eller att språket kryddas med svordomar, öknamn och liknande? Om Ulf Kristerson skulle säga "sänk skatten för helvetes satans jävlar, kukhelvete - jävla sosse-as!" - skulle du då tycka att M hade en bra politik? Jag förstår absolut inte hypen, speciellt inte när det är omöjligt att hitta en röd tråd i resonemanget från ÖP som gör politiken förutsägbar - annat än att han gör en parodi av allt. En parodi där Allard skrattar hela vägen till banken utan att få något gjort.
För min del hade Allard gärna fått vårda språket, och i riksdagen skulle han ju tvingas till det.
Däremot är det väl inte så att någon har en helt ny och egen politisk idé i dagens läge? Det mesta har nog sagts förut.
Skrattar hela vägen till banken gör nog de flesta politiker. Allard skänker åtminstone bort överskjutande del av sin lön från nivån han vill sänka politikerlönerna till.
Citera
2026-09-07, 23:22
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
För min del hade Allard gärna fått vårda språket, och i riksdagen skulle han ju tvingas till det.
Däremot är det väl inte så att någon har en helt ny och egen politisk idé i dagens läge? Det mesta har nog sagts förut.
Skrattar hela vägen till banken gör nog de flesta politiker. Allard skänker åtminstone bort överskjutande del av sin lön från nivån han vill sänka politikerlönerna till.
Den redovisningen ser jag fram emot.

Med Allards lön borde han då ha gett bort 2 miljoner kronor de senaste 4 åren. Det är jag väldigt tveksam till att han har gjort.
Citera
2026-09-07, 23:33
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Den redovisningen ser jag fram emot.

Med Allards lön borde han då ha gett bort 2 miljoner kronor de senaste 4 åren.
Vi kommer nog knappast att få någon detaljerad redovisning av hur Allard skänker pengar till välgörande ändamål, men han påstår att han gör det, och han ger åtminstone inte mig intrycket av att vara en ohederlig person.

Sedan, det här med hur han uttrycker sig och inte orkar uppföra sig när han tappar humöret, misstänker jag är ganska uppförstorat. Jag har lyssnat på många timmar debatt från Örebro kommun- och regionfullmäktige, och i större delen av inläggen låter han helt normal.
Det är väl en del av den här "hypen" att han beskrivs som någon som alltid svär och skriker.

Hype eller inte så hade det varit oerhört roligt om han kommer in i Riksdagen, helst som vågmästare så klart, för jag tycker faktiskt det är på tiden att vi får in ett riktigt populistparti.
Citera
2026-09-07, 23:46
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Vi kommer nog knappast att få någon detaljerad redovisning av hur Allard skänker pengar till välgörande ändamål, men han påstår att han gör det, och han ger åtminstone inte mig intrycket av att vara en ohederlig person.

Sedan, det här med hur han uttrycker sig och inte orkar uppföra sig när han tappar humöret, misstänker jag är ganska uppförstorat. Jag har lyssnat på många timmar debatt från Örebro kommun- och regionfullmäktige, och i större delen av inläggen låter han helt normal.
Det är väl en del av den här "hypen" att han beskrivs som någon som alltid svär och skriker.

Hype eller inte så hade det varit oerhört roligt om han kommer in i Riksdagen, helst som vågmästare så klart, för jag tycker faktiskt det är på tiden att vi får in ett riktigt populistparti.
Jag gillar väl konceptet och iden med ett riktigt populistparti - men inte Allard "Örebros Lenin"
Citera
2026-09-07, 23:56
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Jag gillar väl konceptet och iden med ett riktigt populistparti - men inte Allard "Örebros Lenin"
Ja, om man generellt är högerorienterad i sina åsikter så kan jag förstå att man inte håller med om ÖPs politik, som ju delvis är kraftigt vänsterlutande. Dock tror jag inte man behöver oroa sig för en eventuell vågmästar-Markus, då han högst troligen skulle få "bäst" bud av Tidölaget och rösta med dem.
Sossarna är väl också klart mer vänligt inställda till det såkallade transferiatet som Markus (med rätta) hatar över allt annat, och på högersidan har jag börjat se hur man tar punkt efter punkt av ÖPs politik och börjar veva i valrörelsen. Åkessons tandvårdsreform, Mohamssons utrensning av ~20.000 kommunikatörer inom skolväsendet osv..
Citera
2026-09-08, 00:33
Medlem
Tearsinrains avatar
De behöver 12% vilket blir ungefär 24k röster till riksdagen från Örebro län. Att hitta vad de får i opinionen till riksdagen mäts inte då de dels faller under "övriga partier" och dels för att det inte mäts vad ett parti får till riksdagen i varje region.

Däremot så görs det opionsundersökningar i regionen och där ligger de med råge över 12% (drygt 15%) så om de som röstar på ÖP i regionvalet också röstar på de i riksdagsvalet kommer de lätt in. Men sen finns det andra undersökningar som visar på annat (runt 6%). Så jo. De är mycket nära men långt ifrån klart. Undersökningarna skiljer sig väldigt mycket. Stor skillnad på över 15% och 6% så svårt att veta men mycket nära? Ja skulle jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in