2026-09-13, 15:47
Medlem
Jag har mycket små förväntningar på att ÖP kommer in via 4% spärren till Riksdagen.
Jag har något större förhoppningar på att ÖP kommer in via 12% spärren dock ,alla jag känner i Örebro även de som inte röstar ÖP menar att det är ett otroligt scoop och uppsving lokalt och att Allard har MYCKET starkt stöd i Örebro.

Jag blev dock RIKTIGT förvånad att i min lilla minivalkrets där jag bor så låg det redan ÖP valsedlar till riksdagen när jag kom dit och skulle sätta dit några extra jag fått, samt rösta själv. Så jag fick helt enkelt fylla på lite. Att det ligger valsedlar till ÖP i min valkrets behöver såklart inte betyda något men det är ändå en indikation på att ÖP når väldigt långt ut från Örebro och det är knappast partiet i sig som lagt in dessa valsedlar i min vallokal. (Som ni kanske vet har inga partier under 1% automatisk utdelning av valsedlar.

Värt att notera är att INGEN av de övriga partierna i hade valsedlar förutom ÖP i min vallokal. Jag har under mina gånger i denna valkrets endast sett enda övrigt parti med valsedlar tidigare vilket var AFS men de syntes med sin frånvaro denna gång.

Spännade val detta. Nog för att man hoppas på ett fortsatt Tidö men Gunnar strömmer och hans polisstat vill man inte stödja.
Citera
2026-09-14, 18:33
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Du har inte haft mycket med blattar att göra hör jag.

Han skriker och verkar tro att man vinner en diskussion genom att väsnas mest.
Han svär och tycker han är jättetuff som kan få in en svordom i varje mening.
Han kallar folk för idioter helt oprovocerat och skyller alla andra för sina egna tillkortakommanden.
Han kommer med simpla och naiva lösningar på svåra problem och tror han är jättesmart.
Jag vet inte, men jag skulle tro att han gillar kitch och glänsande bling-bling också (hans avsky för offentlig konst får mig att tro det).

SÅ; om han bröt på arabiska och höll sig med svordomar på engelska så hade hans anföranden i Örebro kommunhus kunnat låta som de mest spelade hip-hop låtarna på Spotify!
Citera
2026-09-15, 07:26
Medlem
Gick ändå bra för Allard i Örebro. Alla varningsklockor går ju när man bara tittar på snubben. En ung Jimmie. Nej tack!!! Vi vill inte ha en repris.

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag tycker detta är så pass angeläget att det förtjänar en egen tråd, trots att flertalet redan finns gällande Markus Allard och Örebropartiet redan finns på Flashback. Om detta stämmer är det en riktigt stor skandal inför valet den 13 September, mystisk skandal dessutom och så vitt jag har förstått så stämmer det som alternativmedian Frihetsnytt.se har avslöjat.

Vi har väl alla vid det här laget hört hur Markus Allard och hans Örebropartiet i praktiken är så gott inne i Rilsdagen, det är bara att vänta tills valdagen är över och man har räknat rösterna i Örebro Län så. Det är så budskapet har varit åtminstone —- både etablerad massmedia samt alternativmedia har basunerar ut detta budskap.

Sanningen är dock att Örebropartiet är långt ifrån kryphålet på 12% i Riksdagsvalet för röstande i Örebro län. Vad media hypar Örebropartiet över är dess starka stöd i kommunvalet där man har har ett stort stöd, omkring 28% enligt vissa källor. Även i Regionvalet har man enligt en undersökning fått 15% men detta leder inte Allard till Riksdagen, eftersom det som sagt är Riksdagsvalet som partiet behöver 12% av rösterna från Örebro Län och där är man inte ens nära, högsta mätningen som jag har sett är 6% i Riksdagsvalet, dvs hälften mot rösterna som behövs.

Massmedia hypen gällande Markus Allard och Örebropartiet verkar alltså inte vara annat än en bluff! 🤬
Kolla tex, SVT Nyheters artikel Örebropartiet tredubblar i ny mätning – kan nå riksdagen

Artikel; inleds som följer:
så det är inte direkt ljug men helt oviktigt Val som de får stort antal röster i dvs Regionvalet, inte Riksdagsvalet! Det här är typisk media bevakning utav Markus Allard och ÖP.

Jag fick höra detta tidigare idag och det är en liten alternativt tidning som bevakat det och kommit med vad jag tycker är valrörelsens hittills största scoop, tidningen heter Frihetsnytt och jag hade inte hört talas om dem förut.

Rekommenderar starkt följande artikel samt innehållande video från Frihetsnytt:
”Alla ljuger om Örebropartiet – Här är Markus Allards verkliga väljarstöd i valet.”
https://frihetsnytt.se/alla-ljuger-om-orebropartiet-har-ar-markus-allard-verkliga-valjarstod-i-valet/

Länk till deras video på YouTube:
”Alla ljuger om Örebropartiet - Här är Markus Allard verkliga väljarstöd i valet.” - Tor-Björn Änglasjö.
https://m.youtube.com/watch?v=GPkQtw4T_kE

Någon dag senare kom samma skribent med följande artikel:
”Ny mätning ger Frihetsnytt rätt om Örebropartiets riksdagssiffror.”
https://frihetsnytt.se/ny-matning-ger-frihetsnytt-ratt-om-orebropartiets-riksdagssiffror/

Frihetsnytt Skribentens Tor-Björn Richthoff Änglasjö X konto är https://x.com/anglasjo

Frågeställningarna är många! Har skribenten på Frihetsnytt, Tor-Björn Richthoff Änglasjö rätt i vad han skriver?
Är Örebropartiet och Markus Allard hype om framgång i media en bluff? Som både etablerad gammelmedia och alternativmedia dessutom är involverad i?
Om svaret är Ja, varför hypar de Markus Allard? Stämmer skribenten i Frihetsnytt analys om en möjlig pysventil för missnöjda svenska väljare, och genom att hypa Örebropartiet och Allard som en succe så får de fler röster och plockar bland annat röster från Alternativ för Sverige som nog ses som ett större hot av etablissemanget.
Om så är fallet måste väl Markus Allard också vara på på hypen/bluffen, om han inte är helt tappad bakom en vagn?
Eller är journalisterna bara lågbegåvade och bara råkade hypa Örebropartiet, av misstag och tog fel på hur kryphålet tlll Riskdagen fungerar? Eller har Frihetsnytt fel på något sätt, och egentligen är Markus Allard med halva foten inne i Riksdagen och hypen är inte alls felaktig?
Citera
2026-09-22, 11:59
Medlem
Arbetarbroders avatar
Gick ganska så precis såsom TS, samt skribenten på Frihetsnytt varnade för. Örebropartiet var en hype av både etablissemangs-media samt alternativmedia som målade upp Allard och hans ÖP som praktiskt taget redan med halva foten inne i Riksdagen. Men så blev det inte, och fanns aldrig någon anledning att tro det heller för den delen.

Nu har rösterna räknats och Örebropartiet lyckades som bekant inte ens plocka hälften utav rösterna till Riksdagsvalet i Örebro Län.

Man behövde 12% av Riksdagsrösterna.

Citat:
I riksdagsvalet 2026 fick Örebropartiet 9 051 röster i valkretsen Örebro län. Detta motsvarade 4,46 % av rösterna i länet.
Källa: https://resultat.val.se/val2026/RD/22?r=S
Citera
2026-09-24, 09:04
Medlem
Citat:
Gick ganska så precis såsom TS, samt skribenten på Frihetsnytt varnade för. Örebropartiet var en hype av både etablissemangs-media samt alternativmedia som målade upp Allard och hans ÖP som praktiskt taget redan med halva foten inne i Riksdagen. Men så blev det inte, och fanns aldrig någon anledning att tro det heller för den delen.

Nu har rösterna räknats och Örebropartiet lyckades som bekant inte ens plocka hälften utav rösterna till Riksdagsvalet i Örebro Län.

Man behövde 12% av Riksdagsrösterna.

Källa: https://resultat.val.se/val2026/RD/22?r=S

Endast 9 000 bortkastade röster i Örebro valkrets och ca 30 000 bortkatade röster utanför Örebro. Fanns någon som kunde förse att Allard kommer få tre gånger flera röster utamför Örebro?
Citera
2026-09-24, 18:55
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Endast 9 000 bortkastade röster i Örebro valkrets och ca 30 000 bortkatade röster utanför Örebro. Fanns någon som kunde förse att Allard kommer få tre gånger flera röster utamför Örebro?

Nej det trodde nog ingen, hur man kunde rösta på Örebropartiet om man inte ens är boende i Örebro är för mig en gåta, eller så kanske de helt enkelt berodde på mediahypen och de var säkerligen många som lät sig luras utav detta, tyvärr.
Citera
2026-09-24, 20:00
Medlem
Citat:
Nej det trodde nog ingen, hur man kunde rösta på Örebropartiet om man inte ens är boende i Örebro är för mig en gåta, eller så kanske de helt enkelt berodde på mediahypen och de var säkerligen många som lät sig luras utav detta, tyvärr.

Tyvärr är svenskarna lättlurad och lättpåverkad. Därför har vi så många skitpartier.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in