2026-08-13, 19:29
Medlem
Tjena! Jag har både targiniq och oxynorm på recept. 5mg.

Just nu har jag oxikodon actavis 5mg (kapsel hård, orange och brun).

Har även testat oxycodone G.L 5mg vilket är små blåa vanliga tabletter. De ska ju innehålla exakt samma substans och styrka, men jag tycker att jag känner av de blåa tabletterna mer än kapslarna?

Någon annan som oxå tycks känna av dom annorlunda?
Citera
2026-08-13, 22:50
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Är det någon som har provat dessa oxydolor 80mg som säljs på gatan?
Citera
2026-08-14, 00:00
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkubler
Är en utan tolerans eller mycket erfarenhet. Sist jag testade var jag besviken när jag tog 10mg, sedan 1 timme senare 15mg. Upplevde ingen eufori eller värme eller något trevligt som många beskriver, brukar nybörjare ta 20-30mg direkt? Och isåfall, är det risk för andningsdeppression på såna mängder? Fattar inte varför det inte blev en trevlig upplevelse sist.

Det borde nog funka bra med max 30mg som du tar direkt. Du borde verkligen känna av det och må bra
Citera
2026-09-10, 19:01
Medlem
Jag tycker de små, blå 5 mg tabletterna är svåra att krossa. De är stenhårda. Att dela tabletten funkar fint, men hur gör ni för att kunna krossa dem.
Citera
2026-09-10, 20:54
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Är en utan tolerans eller mycket erfarenhet. Sist jag testade var jag besviken när jag tog 10mg, sedan 1 timme senare 15mg. Upplevde ingen eufori eller värme eller något trevligt som många beskriver, brukar nybörjare ta 20-30mg direkt? Och isåfall, är det risk för andningsdeppression på såna mängder? Fattar inte varför det inte blev en trevlig upplevelse sist.
Första gången jag provade oxy så tog jag 35mg intravenöst. Då hade jag iof opiatvana men ingen tolerans för tidpunkten.
Det funkade på men var inte wow.
Har även provat att svälja 15mg en gång utan tolerans och kände absolut ingenting.

Nu är ju alla olika men upp till 30mg skulle jag säga är riskfritt för en vuxen man utan tolerans, speciellt om man käkar dom.

Sen ang. din upplevelse så vettifan om det är så många som känner den där värmen av välbehag skölja över en som man hört talas om.
Det är inte som på film.
För mig ligger det goa i att gå från sjuk till frisk på ett ögonblick när man råkat bli nån dag ofrivilligt utan något.
Antar att det är därför man tar överdoser, man jagar något man aldrig kommer uppnå.
För mig har det varit så iallafall.
Citera
2026-09-10, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.D
Första gången jag provade oxy så tog jag 35mg intravenöst. Då hade jag iof opiatvana men ingen tolerans för tidpunkten.
Det funkade på men var inte wow.
Har även provat att svälja 15mg en gång utan tolerans och kände absolut ingenting.

Nu är ju alla olika men upp till 30mg skulle jag säga är riskfritt för en vuxen man utan tolerans, speciellt om man käkar dom.

Sen ang. din upplevelse så vettifan om det är så många som känner den där värmen av välbehag skölja över en som man hört talas om.
Det är inte som på film.
För mig ligger det goa i att gå från sjuk till frisk på ett ögonblick när man råkat bli nån dag ofrivilligt utan något.
Antar att det är därför man tar överdoser, man jagar något man aldrig kommer uppnå.
För mig har det varit så iallafall.

Sluta snacka så mycket skit. Du har byggt upp tolerans, så är det. En som är helt grön känner av 5mg, och blir oftast ordentligt påverkad av 10. Fullständigt vansinne att sitta och rekommendera någon som är helt grön att ta 30mg direkt. Jävla flummigt pundarsnack du kommer med.
Citera
2026-09-10, 22:23
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Sluta snacka så mycket skit. Du har byggt upp tolerans, så är det. En som är helt grön känner av 5mg, och blir oftast ordentligt påverkad av 10. Fullständigt vansinne att sitta och rekommendera någon som är helt grön att ta 30mg direkt. Jävla flummigt pundarsnack du kommer med.
Den gången jag åt 15mg så gjorde min flickvän oxå det. Första gången hon provade en opioid öht.
Hon kände inte ett skit heller förutom att hennes diskbråck kändes något bättre.
15mg var min rekommendation för jag var rädd om henne.
Skumt att frågeställaren knappt kände nåt på 25mg om jag är ute o hojar så mkt 😂
Citera
2026-09-11, 00:41
Medlem
Citat:
Den gången jag åt 15mg så gjorde min flickvän oxå det. Första gången hon provade en opioid öht.
Hon kände inte ett skit heller förutom att hennes diskbråck kändes något bättre.
15mg var min rekommendation för jag var rädd om henne.
Skumt att frågeställaren knappt kände nåt på 25mg om jag är ute o hojar så mkt 😂

Hur vore det om du slutade snacka så mkt skit. Både du och din flickvän är väl ingångna pundare om ni "inte känner ett skit" av 15 mg snabbverkande oxynorm. En vanlig svensson blir rejält snurrig i huvet av en sådan dos.
Citera
2026-09-11, 00:47
Medlem
Citat:

Definiera "utan mycket erfarenhet"... Du måste ha byggt upp en tolerans om du inte känner av 25mg, eller så tillhör du det extremt lilla fåtal som inte reagerar på denna substans.
Citera
2026-09-11, 00:52
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Hur vore det om du slutade snacka så mkt skit. Både du och din flickvän är väl ingångna pundare om ni "inte känner ett skit" av 15 mg snabbverkande oxynorm. En vanlig svensson blir rejält snurrig i huvet av en sådan dos.
Min tjej hade 0 (noll) opiodvana, dvs hon hade ALDRIG tagit nåt sånt.
Fick oxynorm för diskbråck och skulle ta 1 till 2st 5mg 3ggr per dag.
Jag sa åt henne o ta lite mer om hon ville bli lite rolig men hon kände inte ett skit (inte jag heller)
Att någon skulle känna av 5mg tror jag inte ett dugg på.
Sluta trolla din lilla snorunge.

Edit: har läst igenom tråden snabbt och dosrekommendationerna varierar kraftigt mellan 10-40mg för en grön nybörjare så fortsätt babbla på du.
Citera
2026-09-11, 00:57
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Definiera "utan mycket erfarenhet"... Du måste ha byggt upp en tolerans om du inte känner av 25mg, eller så tillhör du det extremt lilla fåtal som inte reagerar på denna substans.
Inte reagerar på denna substans?
Så nu finns det folk som är immuna mot oxy?
Vi säger så.
God natt.
Citera
2026-09-11, 01:31
Medlem
Citat:
Min tjej hade 0 (noll) opiodvana, dvs hon hade ALDRIG tagit nåt sånt.
Fick oxynorm för diskbråck och skulle ta 1 till 2st 5mg 3ggr per dag.
Jag sa åt henne o ta lite mer om hon ville bli lite rolig men hon kände inte ett skit (inte jag heller)
Att någon skulle känna av 5mg tror jag inte ett dugg på.
Sluta trolla din lilla snorunge.

Edit: har läst igenom tråden snabbt och dosrekommendationerna varierar kraftigt mellan 10-40mg för en grön nybörjare så fortsätt babbla på du.

5mg känner jag mig go på. Välbehag, lätt eufori. Men jag tycker det är skillnad på oxynorm 5mg och oxycodone G.L 5mg. Oxynorm kände jag knappt något på. Men oxycodone gl känner jag av bra! Konstigt… så de små blåa oxy är bäst imo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in