Citat:
Ursprungligen postat av
lusen88
Låter som du är en lågdosare på sub. Jag minns precis det du säger, men då höll jag mig inte mer än 2mg per dag. Men vid högre doser per dag så blev jag sänkt, som många andra jag vet.
Oxy har också likartad profil fast med betydande eufori när man höjer doser, och det finns en nivå där man ocksp börjar bli sänkt. Innan dess centralstimulerad som sub.
Jag tycker oxy är överlägset p g a många orsaker. Det är lätt att dosera, finns i många styrkor, och sen finns den berömda "oxynormen" som nästan är intravenöst i sin effekt - fastän man äter eller dricker kapslarnas pulver, eller snortar det,
Subutex är överlägset när det gäller pris och tillgängligjet. Jag vägrar att ta subutex då det är så fruktansvärt hemskt att lägga av med när man har knarkat det dagligen i minst ett ord. Sist var jag tvungen att gå över till oxy och heroin för att lägga av. Båda är lättare att kicka än sub. Men kanske klart svårare att senarare att förbli drogfri från (suget är mycket starkare än mot subutex). Jag har aldrig prövat metadon men subutex är det jävligast jag har stött på.
So beware!
Ja alltså jag är ju en lågdosare. Brukar inte köra det speciellt ofta, så jag har sluppit jobbiga avtändningar. När jag tar det så brukar det vara max 1-2 mg på en dag. Jag brukar göra det när jag behöver städa t.ex. Blir fruktansvärt effektiv och hela lägenheten är glänsande ren efter en städ-dag på Sub.
Detsamma gäller om jag måste råplugga men inte har motivationen. Med Sub i kroppen så kommer motivationen tillbaka och jag pluggar/skriver i timmar i sträck. Detta går inte att göra på Oxy eller någon annan opiat/opiod heller, jag har prövat både låg dos och hög dos av diverse susbtanser men det har aldrig funkat.
Sedan har jag ju kört mycket högre doser Sub och det är klart att man blir sänkt om man, utan tolerans, tar en hel Sub 8:a på en dag. Då blir det mer neråt, men fortfarande långt ifrån neråt som Morfin, Oxy, Metadon, Tram, Kodein mfl.
Nä lågdos är det som gäller. Gillar inte riktigt att bli så sänkt att jag inte kan göra något än att bara sitta/ligga, det kan vara skönt ibland men för det mesta gillar jag inte det.
Tar ju Sub rätt sällan så jag får aldrig någon toleransutveckling eller någon AT.
Tack för tipset dock!