2015-01-31, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Personligen tycker jag faktiskt att Subben är bättre, får energi till att göra saker, blir fruktansvärt effektiv, glad och social.
På större mängder Oxy så ligger man bara och dregglar i sängen

Låter som du är en lågdosare på sub. Jag minns precis det du säger, men då höll jag mig inte mer än 2mg per dag. Men vid högre doser per dag så blev jag sänkt, som många andra jag vet.

Oxy har också likartad profil fast med betydande eufori när man höjer doser, och det finns en nivå där man ocksp börjar bli sänkt. Innan dess centralstimulerad som sub.

Jag tycker oxy är överlägset p g a många orsaker. Det är lätt att dosera, finns i många styrkor, och sen finns den berömda "oxynormen" som nästan är intravenöst i sin effekt - fastän man äter eller dricker kapslarnas pulver, eller snortar det,

Subutex är överlägset när det gäller pris och tillgängligjet. Jag vägrar att ta subutex då det är så fruktansvärt hemskt att lägga av med när man har knarkat det dagligen i minst ett ord. Sist var jag tvungen att gå över till oxy och heroin för att lägga av. Båda är lättare att kicka än sub. Men kanske klart svårare att senarare att förbli drogfri från (suget är mycket starkare än mot subutex). Jag har aldrig prövat metadon men subutex är det jävligast jag har stött på.

So beware!
Citera
2015-01-31, 22:02
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Låter som du är en lågdosare på sub. Jag minns precis det du säger, men då höll jag mig inte mer än 2mg per dag. Men vid högre doser per dag så blev jag sänkt, som många andra jag vet.

Oxy har också likartad profil fast med betydande eufori när man höjer doser, och det finns en nivå där man ocksp börjar bli sänkt. Innan dess centralstimulerad som sub.

Jag tycker oxy är överlägset p g a många orsaker. Det är lätt att dosera, finns i många styrkor, och sen finns den berömda "oxynormen" som nästan är intravenöst i sin effekt - fastän man äter eller dricker kapslarnas pulver, eller snortar det,

Subutex är överlägset när det gäller pris och tillgängligjet. Jag vägrar att ta subutex då det är så fruktansvärt hemskt att lägga av med när man har knarkat det dagligen i minst ett ord. Sist var jag tvungen att gå över till oxy och heroin för att lägga av. Båda är lättare att kicka än sub. Men kanske klart svårare att senarare att förbli drogfri från (suget är mycket starkare än mot subutex). Jag har aldrig prövat metadon men subutex är det jävligast jag har stött på.

So beware!

Ja alltså jag är ju en lågdosare. Brukar inte köra det speciellt ofta, så jag har sluppit jobbiga avtändningar. När jag tar det så brukar det vara max 1-2 mg på en dag. Jag brukar göra det när jag behöver städa t.ex. Blir fruktansvärt effektiv och hela lägenheten är glänsande ren efter en städ-dag på Sub.
Detsamma gäller om jag måste råplugga men inte har motivationen. Med Sub i kroppen så kommer motivationen tillbaka och jag pluggar/skriver i timmar i sträck. Detta går inte att göra på Oxy eller någon annan opiat/opiod heller, jag har prövat både låg dos och hög dos av diverse susbtanser men det har aldrig funkat.

Sedan har jag ju kört mycket högre doser Sub och det är klart att man blir sänkt om man, utan tolerans, tar en hel Sub 8:a på en dag. Då blir det mer neråt, men fortfarande långt ifrån neråt som Morfin, Oxy, Metadon, Tram, Kodein mfl.
Nä lågdos är det som gäller. Gillar inte riktigt att bli så sänkt att jag inte kan göra något än att bara sitta/ligga, det kan vara skönt ibland men för det mesta gillar jag inte det.

Tar ju Sub rätt sällan så jag får aldrig någon toleransutveckling eller någon AT.
Tack för tipset dock!
Citera
2015-02-03, 01:37
Medlem
C-3POs avatar
Håll topic och tråden är ingen chatkanal. OT raderat.

/Mod
Citera
2015-02-03, 12:42
Medlem
Fick med mig både oxynorm och en hel deloxycontin hem efter en operation för ett tag sedan men det var ingen direkt höjdare för mig, mår bara illa när jag tar dom.
Bara jag som har det så?
Citera
2015-02-03, 21:04
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattmössa
Fick med mig både oxynorm och en hel deloxycontin hem efter en operation för ett tag sedan men det var ingen direkt höjdare för mig, mår bara illa när jag tar dom.
Bara jag som har det så?
Det är en vanlig bieffekt. Ta ett åksjukepiller en timme innan du intar opioiden. Då ska du se att du kommer må bra. Postafen finns receptfritt på apotek.
Citera
2015-02-03, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nattmössa
Bara jag som har det så?
Tar du dem oralt eller nasalt? Dosering?
Citera
2015-02-04, 15:49
Medlem
Oxycontin eller Oxikodon? Är det någon skillnad? Oxycontin är något dyrare på Apoteket.
Citera
2015-02-04, 19:34
Medlem
anapols avatar
Har 40mg Oxycodon, alltså en halv 80mg.are. Nu till min fråga, jag har knappt någon tolerans att tala om överhuvudtaget, och är sugen på att testa lite. Vilket sätt ska jag inta det, och hur mycket? Har ingen våg så kan inte väga utan bara måtta per öga.

Funderar på att freebasea ungefär 10mg, eller svälja 20mg. Har som sagt, ingen tolerans alls.
Behöver lite råd, så tack på förhand!
Citera
2015-02-04, 23:02
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thetilia
Oxycontin eller Oxikodon? Är det någon skillnad? Oxycontin är något dyrare på Apoteket.

OxyContin Mundipharma är dyrare därför det är "originalet" eller vad man ska säga.. all Oxikodon som apotekaren erbjuder dig är exakt samma sak - bara olika tillverkare. Ungefär som Red Bull och billigare energidrycker som smakar likadant.
Citera
2015-02-05, 00:29
Medlem
tjena, spelar det nån roll om jag tog sub 24 timmar sen och vill ta oxy nu? sämre effekt? märkbart? uppskattar svar snabbt
Citera
2015-02-05, 00:49
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g1zmo
tjena, spelar det nån roll om jag tog sub 24 timmar sen och vill ta oxy nu? sämre effekt? märkbart? uppskattar svar snabbt

Det beror helt på hur mycket sub du tog, men ja, du kommer få märkbart sämre effekt. Buprenorfin har horribel halveringstid.
Citera
2015-02-05, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anapol
Har 40mg Oxycodon, alltså en halv 80mg.are. Nu till min fråga, jag har knappt någon tolerans att tala om överhuvudtaget, och är sugen på att testa lite. Vilket sätt ska jag inta det, och hur mycket? Har ingen våg så kan inte väga utan bara måtta per öga.

Funderar på att freebasea ungefär 10mg, eller svälja 20mg. Har som sagt, ingen tolerans alls.
Behöver lite råd, så tack på förhand!

Kanske för sent svar?
ja hur som helst, ta 20mg nasalt och fyll på efter behov
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in