2026-09-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Om köparna inte lämnar omdöme kommer det automatiskt ett omdöme från vinted. Går lätt att se exakt hur mycket hon sålt.

Ja men det var det jag försökte förklara att hela processen kan ta några veckor från att någon köpt till att auto-omdömet kommer. Så om hon stängde ner häromdagen så kan det fortfarande komma fler omdömen, så hon kan ha sålt mer än 26 prylar + är det bundle blir det 1 omdöme men kan vara 3 st plagg i samma beställning.
Citera
2026-09-10, 21:48
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
26 annonser senaste typ 2-3 veckorna. Tänker att en del inte gett omdöme än.
Man får 1 vecka på sig att skicka. Sen tar det ju typ 2-5 dagar innan det kommer fram på posten. Sen tar det några dagar innan det blir godkänt om personen inte godkänner själv, sen tar det några dagar till innan det blir automatiskt omdöme om personen inte själv skriver ett innan.

Så kan komma in omdömen nån vecka till.
Men konstigt om hon inte har några annonser ute. Har hon sålt allt hon lagt upp?
Vi kan ju bara spekulera. Hon kan ju ha sålt allt, men sist jag såg hade hon runt 50 annonser ute. Det var många skitplagg enligt mig och jag skulle verkligen vara förvånad om hon sålt allt!
Men det kanske finns galna följare som vill köpa. Men isåfall kommer fler omdömen...
Citera
2026-09-10, 21:52
Medlem
askungens avatar
Och ja precis, någon kan ju köpa bundle typ alla plagg men det blir ju ändå bara ett omdöme
Citera
2026-09-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Och ja precis, någon kan ju köpa bundle typ alla plagg men det blir ju ändå bara ett omdöme

Ja man kan nog inte dra så stora slutsater från omdömena. Hade det varit 10 omdömen så hade det ju varit helt skevt men några kan ha köpt 2-3 plagg i bundle, särskilt barnsaker. Man ser ju tyvärr inte vad köpet innehöll som på tradera.
Citera
2026-09-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Där tröttnade Ellie på det projektet. Hon kommer aldrig att öppna den igen. Alltid så när hon tar sig på något
Ha ha🤣tänkte detsamma! Det blev ingen magisk succé så nu tröttnar hon 🙈
Citera
2026-09-10, 22:11
Avslutad
Citat:
För de tror så blint på hennes svammel.

Dessutom vet dem inte.
När bloggbevakning skrev om Ellies Zinzino-kopplingar så var det många i kommentarerna som var upprörda. Men knappast att Ellies sektmedlemmar läser Bloggbevakning… Dessutom verkar hennes följare som hejar blint vara åldern typ 50-70 år ofta. De är ofta ganska lättlurade på sociala medier (tycker jag haha).
Jasså 😅. Stämmer nog inte överens med alla. Däremot tror jag inte hennes följare är dom skarpaste knivarna i lådan.
Citera
2026-09-10, 22:13
Medlem
Citat:
Jasså 😅. Stämmer nog inte överens med alla. Däremot tror jag inte hennes följare är dom skarpaste knivarna i lådan.

Nej, men på just Ellies följare. Många ser ut att vara i den åldern och är helt klapp-på-ryggen-aktiga 😅

Jag menade ju inte att dissa alla 50+ 🤣
Citera
2026-09-10, 22:14
Avslutad
Citat:
Ja men det var det jag försökte förklara att hela processen kan ta några veckor från att någon köpt till att auto-omdömet kommer. Så om hon stängde ner häromdagen så kan det fortfarande komma fler omdömen, så hon kan ha sålt mer än 26 prylar + är det bundle blir det 1 omdöme men kan vara 3 st plagg i samma beställning.
Nu har hon ledsnat iaf 😅.
Citera
2026-09-10, 22:39
Medlem
Citat:
Nu har hon ledsnat iaf 😅.

Som med allt annat. Källaren kom ingenstans. Inte hallen heller. Hur kan det ta sån tid att bara börja…
Citera
2026-09-11, 06:40
Medlem
Citat:
Som med allt annat. Källaren kom ingenstans. Inte hallen heller. Hur kan det ta sån tid att bara börja…

Om dom lagt tiden, energin och pengarna på hallen istället för loppisboden hade det vart klart för längesen. Ingen av dom kan prioritera bara massa snack och stora planer som inte blir av.
Citera
2026-09-11, 06:57
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarmorRex
Om dom lagt tiden, energin och pengarna på hallen istället för loppisboden hade det vart klart för längesen. Ingen av dom kan prioritera bara massa snack och stora planer som inte blir av.
Men verkligen! Tror också att Ellie hade känt ett större lugn när dom fixat en liten del i huset iallafall
Citera
2026-09-11, 10:05
Avslutad
Citat:
Hallen är den som avgör hela energin när man kliver in i ett hus. Jag hade tagit bort det där matförrådet. Gjort en smart klädförvaring för alla ytterkläder och skor. Tagit bort den fula byrån och hatthyllan. Satt upp en fin tapet. Haft en låg sittbänk med förvaring där byrån står. Investerat i en snygg matta i sisal material. Köpt en lsnygg lampa. Målat dom fula dörrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in