2026-09-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Fick ett brev taget för första gången i våras. Fortfarande inte hört någonting. Det var 30 Benso-tabletter. Inte ens fått ett brev? De måste väl höra av sig på något sätt? Eller kan de bara skita i det?

Beställde av en trogen Vendor, som jag beställt av i 7 år. Så ingen scam.
Det tog 8 månader innan de hörde av sig när det hände mig….
Citera
2026-09-09, 08:19
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivhudkrem
10 mån för en polare till mig.
Citera
2026-09-09, 11:45
Medlem
Så länge försäljaren skickar packetet med tracking så kan man beställa till vilken adress man vill. Har funkat i typ tjugo år.

Känns som man lättare kan bortförklara det om det skulle fastna i tullen.

Jag har haft tur och bara blivit av med 2st ordrar och då har det handlat om random rc’s för ~2000kr, så det blev nästan tio olika substanser typ ett gram vardera. Alla klassade och då hade jag beställt hem till min mor(nått jag skäms över idag) men det ända som hände var att jag fick brev från antingen polis eller tull där det stod vi kommer förverka skiten. Sen var det inget mer.

Nu har jag inte beställt på nått år så vet inte hur läget är just nu.
Citera
2026-09-09, 15:24
Medlem
Sleazetjackisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Så länge försäljaren skickar packetet med tracking så kan man beställa till vilken adress man vill. Har funkat i typ tjugo år.

Känns som man lättare kan bortförklara det om det skulle fastna i tullen.

Jag har haft tur och bara blivit av med 2st ordrar och då har det handlat om random rc’s för ~2000kr, så det blev nästan tio olika substanser typ ett gram vardera. Alla klassade och då hade jag beställt hem till min mor(nått jag skäms över idag) men det ända som hände var att jag fick brev från antingen polis eller tull där det stod vi kommer förverka skiten. Sen var det inget mer.

Nu har jag inte beställt på nått år så vet inte hur läget är just nu.
Problemet är ju dock att du måste legitimera dig för att hämta ut paketet på ett ombud, vilket knyter dig direkt till försändelsen (då ditt namn finns med i själva spårningstjänsten). Spelar ingen roll vilken adress som står på brevet om den enda som kan hämta ut det är du.
Har inte sett någon rimlig förklaring på hur man skulle kunna snacka bort att ett paket som enbart du kan hämta ut, inte skulle vara något som du själv har beställt ännu.
Citera
2026-09-09, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivhudkrem

Hmm, okej. Man kan inte slappna av än alltså.

Vad hände? Fick du bara hem ett brev om att de beslagtagit det? Eller blev du kallad på förhör osv?
Citera
2026-09-10, 17:57
Medlem
Citat:

Vad hände? Fick du bara hem ett brev om att de beslagtagit det? Eller blev du kallad på förhör osv?

Polismyndigheten ska underrätta mottagaren om ett brev har tagits i beslag. Har du inte blivit meddelad om det (vilket i och för sig kan hända) så tyder det på att det inte finns något beslag.

Om det finns särskilda skäl, .ex.att polisen vill göra en husrannsakan som de inte vill förvarna om så behöver de inte underrätta om ett beslag. Eller så har det skett en miss.

Säger inte att du inte fått beslag. Men har du inte hört någonting på flera månader - inget brev - så tyder det på att inget kommer hända även om du ej kan vara säker.

Eller var det ett rekommenderat brev som du kunde följa i appen?
Citera
2026-09-10, 19:21
Medlem
TheBeardedOnes avatar
Citat:
Fick ett brev taget för första gången i våras. Fortfarande inte hört någonting. Det var 30 Benso-tabletter. Inte ens fått ett brev? De måste väl höra av sig på något sätt? Eller kan de bara skita i det?

Beställde av en trogen Vendor, som jag beställt av i 7 år. Så ingen scam.
Jag fick ett brev taget i januari '25. Innehållandes 20 st oxy. Tror inte 20 oxy är nåt som polisen bara skiter i om man säger så. Så jättekonstigt att man inte hört nånting. En teori jag har är att de kanske ibland skiter i det om det handlar om en medelålders person som mig. En som det är för sent att "rädda" från drogerna. De riktar kanske in sig på yngre personer som de ser mer värde i att försöka rädda genom att skrämma upp dom med hembesök eller brev. En annan teori är att de kör med "en gång är ingen gång men två gånger är två gånger för mycket". D.v.s. är det första gången de tar ett brev så skiter de i det, men tar de ett till, då jävlar.
Citera
2026-09-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeardedOne
Jag fick ett brev taget i januari '25. Innehållandes 20 st oxy. Tror inte 20 oxy är nåt som polisen bara skiter i om man säger så. Så jättekonstigt att man inte hört nånting. En teori jag har är att de kanske ibland skiter i det om det handlar om en medelålders person som mig. En som det är för sent att "rädda" från drogerna. De riktar kanske in sig på yngre personer som de ser mer värde i att försöka rädda genom att skrämma upp dom med hembesök eller brev. En annan teori är att de kör med "en gång är ingen gång men två gånger är två gånger för mycket". D.v.s. är det första gången de tar ett brev så skiter de i det, men tar de ett till, då jävlar.

Straffvärdet på 20 Oxycodon är ju betydligt högre än det på 20 tab bensodiazepin.
Citera
2026-09-10, 19:57
Medlem
TheBeardedOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickesnacki
Straffvärdet på 20 Oxycodon är ju betydligt högre än det på 20 tab bensodiazepin.
Japp, och jag har inte vågat beställa mer sedan det där brevet försvann. Vet att det inte var scam heller för säljaren gav full återbetalning så nåt hände med brevet. Men finns väl andra möjliga orsaker. Kanske en drogberoende packare eller postare som tog grejerna. Man vet aldrig. Jag hoppas det, annars är det bara några månader kvar nu till brottet preskriberas om jag fattat rätt att det är 2 år som gäller. Så om några månader slipper man fundera mer på det.
Citera
2026-09-11, 12:50
Medlem
Citat:

Jag blev kallad till förhör. En kompis blev förhörd på telefon 11 månader efter beslaget. Det finns ingen schablon för hur de gör eller hur lång tid det tar.
Citera
2026-09-11, 17:11
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Det har ju funnits flera olika teorier här har jag läst ifall ens adress blir "flaggade". Kollade på programmet gränsbevakarna på kanal 5. Där går tullen igenom en hel del paket, speciellt från högriskländer det och låter nark hundar gå igenom pallar och plocka ut intressanta paket. När en tullare gjorde ett beslag på någon drog i en postterminal. Då sa hon "såna här adresser kommer vi självklart ha extra koll på i framtiden". Så kanske inte blir flaggade men dom har garanterat extra koll på ens paket om man torskat och skulle fortsätta beställa hem droger via posten.
Citera
2026-09-12, 09:39
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Det har ju funnits flera olika teorier här har jag läst ifall ens adress blir "flaggade". Kollade på programmet gränsbevakarna på kanal 5. Där går tullen igenom en hel del paket, speciellt från högriskländer det och låter nark hundar gå igenom pallar och plocka ut intressanta paket. När en tullare gjorde ett beslag på någon drog i en postterminal. Då sa hon "såna här adresser kommer vi självklart ha extra koll på i framtiden". Så kanske inte blir flaggade men dom har garanterat extra koll på ens paket om man torskat och skulle fortsätta beställa hem droger via posten.

Tror dom syftar på adressen till avsändaren. Men vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in