Citat:
Ursprungligen postat av
TheBeardedOne
Jag fick ett brev taget i januari '25. Innehållandes 20 st oxy. Tror inte 20 oxy är nåt som polisen bara skiter i om man säger så. Så jättekonstigt att man inte hört nånting. En teori jag har är att de kanske ibland skiter i det om det handlar om en medelålders person som mig. En som det är för sent att "rädda" från drogerna. De riktar kanske in sig på yngre personer som de ser mer värde i att försöka rädda genom att skrämma upp dom med hembesök eller brev. En annan teori är att de kör med "en gång är ingen gång men två gånger är två gånger för mycket". D.v.s. är det första gången de tar ett brev så skiter de i det, men tar de ett till, då jävlar.
Nu var detta strax innan postlagen trädde i kraft men din teori stämde väldigt väl för mig, först brev om beslag men sen tog det ett halvår innan de bemödade sig att ringa mig och fråga om jag visste nått om ett beslagtagit brev innehållandes narkotika adresserat till mig. Hade inte en aning så klart så de sa att de då lägger ner utredningen rakt ut till mig, men avslutade även med att säga något i stil med, "om fler liknande brev till dig tas och visar sig innehålla narkotika får vi se närmare på detta.." typ. Det var det. Aldrig haft med polis att göra innan, är över 30, ostraffad etc. Tror också det beror mycket på hur mycket eller lite de har att göra för tillfället, var du bor (mindre ort kontra större stad där det senare är att föredra här) men nog mest om du har lite tidigare historik och är känd av polisen sen tidigare.
Det eller så singlar de en slant varje gång eller fan vet, tar ett brev ur en massiv jävla hög av beslag och tänker 'otur för dig men här jävlar ska vi statuera ett exempel' oavsett vems namn som står som mottagare.
Fortfarande en försvinnande mängd brev med narkotikum de tar sett till den enorma mängd som polisen själva uppskattar skickas (ca 800 000 inrikes varje år om jag minns rätt, säkert ännu mer) och tas emot utan problem. Men ja hett tips till alla som har möjlighet; kör DD istället. Aldrig i mitt liv haft det så enkelt och smidigt att få tag på knark som idag.
Så tackar Polismyndigheten och de idioter till politiker som drev på utvecklingen med DD med sina 'hårdare tag' och 'nolltolerans', snacka om det största mest kontraproduktiva självmålet ever om målet nu var att minska mängden narkotika i samhället. Men hey de kan ju iaf peka på att de tar fler brev idag än tidigare vilket ju stämmer sure men haha ja, vad säger man. Så länge statistiken ser lite bättre ut ja vem bryr sig om hur det faktiskt blir i verkligheten sen är väl en bra sammanfattning av Svensk narkotikapolitik i det berömda nötskalet.