2026-09-10, 17:22
Medlem
Märk väl hur rysspatrasket anmärker att ISW inte är att lita på. Men när ISW hade något negativt att rapportera om Ukraina, då passade det YPPERLIGT att hävda dem som källa.
Citera
2026-09-10, 17:22
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja. Hur tänker du om du uttalar dig om att "ukrainarna tycker" när låt oss säga 15 miljoner ukrainier tycker nåt annat än vad du påstår?

Varför inte en miljon?

Ryskt dårhus för den intresserade.

‼️"You currently have two options: either you sign a contract and receive all the payments and benefits, or we will send you a summons, and you will serve without pay."

Blogger Danil Sergeevich Titeryn, born on March 11, 1995, reported that he received a call from a recruiter who, threatening him with a summons, tried to force him to sign a contract with the Russian Ministry of Defense.

According to Danil, the woman, who identified herself as a recruiter, presented him with a choice: agree to sign a contract and receive the stipulated payments, or refuse and wait for a summons, which would result in being sent to serve without any payments.

After he refused the offer, the woman stated that he should now expect a summons:
"Okay, just wait for a summons." And she hung up.

According to the man, these recruitment agencies are paid for recruiting people to serve under contract. He also urges people not to fall for such threats and notes that recruitment agencies do not have the authority to independently issue summonses:
"If these people call you, don't be fooled. They are simply deceiving you, trying to trick you into signing a contract so that they can get paid and line their pockets."

https://t.me/ne_zhdi_novosti/7537
Citera
2026-09-10, 17:23
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark

ISW fungerar som en propagandagren för att rättfärdiga krig och vapenleveranser. Deras agenda bidrar till att rättfärdiga fortsatta vapenleveranser och militära lösningar framför diplomati i Ukraina
Rättfärdigar ISW putlers krig?, eller vad dillar bögafdanmark om ?
Du är fullständigt förvirrad , är du ryss eller?
Citera
2026-09-10, 17:31
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Tre saker kan få slut på kriget.
1) Politisk kollaps i Kreml, eller nån form av statskupp.
2) Ekonomisk kollaps i EU.
3) Tidens gång. Dvs Ryssland nedkämpar metodiskt allt kvarvarande militärt motstånd i Ukraina.
...
Tycks mig som att USA har spelat sina kort mycket smartare än våra trögfotade, korrumperade och djupt inavlade EU-teknokrater gjort.

Jag tänker inte argumentera mot dina tankar- då de ändå är hypotetiskt möjliga men jag vill lägga in ytterligare ett scenario för att komma till rätta med rysslandsproblemet.

Det har skrivits om att europeiska ledare (måhända trögfotade) sagt att ''Ryssland ej kommer tjäna något på sitt anfall mot Ukraina'' ~ nå't sån't. Låt då denna sak bli sann. Jag hoppas på att väst sätter in massiv trupp i Ukraina; franska legionärer, svenska luftstridskrafter, spanska grenadjärer, tyskt luftwaffe, brittisika gurkhor m.fl allt för att avlasta det ukrainska försvaret av sitt land för att istället gå mot Kreml och det ryska hjärtat. Om så Ryssland väljer att gå till totalkrig mot Europa, jag utesluter inte kärnvapen i sådant fall- låt allt detta hända så att världen slipper det ryska vansinnet i all kvarvarande framtid. Visst kommer det göra våra samhällen ont och lidande med sorg kommer det finnas myckenhet av men som sagt... ryck det där plåstret en gång för alla istället för detta Ryssland som ideligen plågar vår Jord. Stå upp för de där orden som sagts av natoledning tillsammans med övriga 'tungfotade' ledare.

Detta skulle ni få av mig om ni väljer mig till enväldig statsminister...
Citera
2026-09-10, 17:34
Medlem
Det korrupta Ukraina och Zelensky visar sig inte var så mycket bättre än övriga u-länder gällande korruption och förskingring.

1,2 biljoner är borta😌
https://www.nytimes.com/2026/09/06/world/europe/ukraine-war-weapons-fraud-corruption.html

Nu kräver Zelensky 27 miljarder dollar 😂💩
https://www.nytimes.com/2026/09/09/world/europe/ukraine-war-cost.html
Citera
2026-09-10, 17:54
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Det korrupta Ukraina och Zelensky visar sig inte var så mycket bättre än övriga u-länder gällande korruption och förskingring.

1,2 biljoner är borta😌
https://www.nytimes.com/2026/09/06/world/europe/ukraine-war-weapons-fraud-corruption.html

Nu kräver Zelensky 27 miljarder dollar 😂💩
https://www.nytimes.com/2026/09/09/world/europe/ukraine-war-cost.html

Vad står det i artiklarna? De är låsta!
Citera
2026-09-10, 17:56
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Jag tänker inte argumentera mot dina tankar- då de ändå är hypotetiskt möjliga men jag vill lägga in ytterligare ett scenario för att komma till rätta med rysslandsproblemet.

Det har skrivits om att europeiska ledare (måhända trögfotade) sagt att ''Ryssland ej kommer tjäna något på sitt anfall mot Ukraina'' ~ nå't sån't. Låt då denna sak bli sann. Jag hoppas på att väst sätter in massiv trupp i Ukraina; franska legionärer, svenska luftstridskrafter, spanska grenadjärer, tyskt luftwaffe, brittisika gurkhor m.fl allt för att avlasta det ukrainska försvaret av sitt land för att istället gå mot Kreml och det ryska hjärtat. Om så Ryssland väljer att gå till totalkrig mot Europa, jag utesluter inte kärnvapen i sådant fall- låt allt detta hända så att världen slipper det ryska vansinnet i all kvarvarande framtid. Visst kommer det göra våra samhällen ont och lidande med sorg kommer det finnas myckenhet av men som sagt... ryck det där plåstret en gång för alla istället för detta Ryssland som ideligen plågar vår Jord. Stå upp för de där orden som sagts av natoledning tillsammans med övriga 'tungfotade' ledare.

Det är känslomässiga idealister som er som är livsfarliga för alla andra på den här jorden. Du säger bokstavligen att det är värt att få dig själv, dina vänner och släkt vaporiserade av kärnvapen för att dina ideal ska uppnås.

Ta och börja med att bevisa sakligt och utförligt hur du kommer fram till att Putin är imperialist innan du uttrycker dig så korkat. Har du jämfört med Hitlers retorik? Eller varför inte Trump som nyligen la upp bild där Kanada, Grönland och Island var amerikanska delstater, döper om saker med "America" suffix? Samma person som börjar bomba Iran oprovocerat gör man inte ett skit åt utan ser som en allierad och beskyddare.
Citera
2026-09-10, 18:01
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Det är känslomässiga idealister som er som är livsfarliga för alla andra på den här jorden. Du säger bokstavligen att det är värt att få dig själv, dina vänner och släkt vaporiserade av kärnvapen för att dina ideal ska uppnås.

De enda som byggt sina liv och sin politik på känslor är kreml du putin och övriga rysshoror.
Känslan om storryska riket som är en saga
och att föra imperialistiska krig, bara känslor ni har 0 login och fakta.

Och hoten om kärnvapen är också 100% känslobaserat,avsett att skrämmas ,skrämseltaktik.
Citera
2026-09-10, 18:08
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm

Extended suicide brukar det ju kallas. När man vill dö men inte nöjer sig med att ta bort sig själv, utan även måste dra sina nära och kära med sig.

Så okej, då tar vi scenario fyra:

Vi får en enväldig EU-statsminister med latenta självmordstankar. Det ena leder till det andra. Dom levande kommer avundas dom döda, osv osv.

Personligen skulle jag då föredra nåt av mina tre alternativ.

EDIT:
Men ärligt talat så tror jag att du har rätt. Att det finns en falang i Väst som hellre ser storkrig mellan EU och Ryssland, än att Ryssland får en seger i Ukraina. Så ja, det du förespråkar är ett realistiskt alternativ, och jag tror att det finns viss politisk kraft bakom det också.
Senast redigerad av RustyShackleford 2026-09-10 kl. 18:12.
Citera
2026-09-10, 18:08
Medlem
handtralalas avatar
Ryssland har nu bara enda stridsduglig fregatt kvar i svarta havet, efter att en ukrainsk attack allvarligt skadat ”Amiral Essen”.

https://www.youtube.com/watch?v=sSYcKoPZOzs
Citera
2026-09-10, 18:14
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Ryssland har nu bara enda stridsduglig fregatt kvar i svarta havet, efter att en ukrainsk attack allvarligt skadat ”Amiral Essen”.

https://www.youtube.com/watch?v=sSYcKoPZOzs

Eller hmm, Amiral Makarov träffades också så kanske noll operativa fregatter?
Citera
2026-09-10, 18:15
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb

Ta och börja med att bevisa sakligt och utförligt hur du kommer fram till att Putin är imperialist innan du uttrycker dig så korkat. Har du jämfört med Hitlers retorik? Eller varför inte Trump som nyligen la upp bild där Kanada, Grönland och Island var amerikanska delstater, döper om saker med "America" suffix? Samma person som börjar bomba Iran oprovocerat gör man inte ett skit åt utan ser som en allierad och beskyddare.

Behöver man ens svara på eller ens bevisa varför Putin är en imperialist? Har du ingen koll?

Stolle!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in