2026-09-06, 16:43
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
Nu börjar jag undra om någon som jobbar på Tinder driver med mig. Nu kom det en till matchning med en uttalad vänsterkvinna.

Varför är jag som en magnet för uttalade feminister och vänsterkvinnor? Visst, jag förstår faktiskt ganska väl varför det är så, men det är ändå inte lätt att vara jag...

Jag tror det beror på att jag av dessa kvinnor helt korrekt uppfattas som någorlunda kultiverad och sofistikerad (dvs inte en korkad apa eller grobian som tycker det är kul att fisa och rapa högt i tid och otid) samtidigt som jag är någorlunda maskulin (dvs inte en vek fjolla som mer kulturella och vänsterinriktade män ofta är) och i alla fall hyfsat attraktiv, lång m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Lyckost, deras instinkter hycklar isåfall, du beskriver ju att dom ser framför sig en högerman som dock inte får ha högeråsikter för dem , dom tror isåfall att det finns någon nånstans som ser höger/opolitiskt ut men kanske ändå inte är det, kom och dela din hemlighet sjöng Edin Ådahl är min uppmaning till dig, för såhär kan vi inte ha det, krossa illusionerna

Erkänn nu! att du har ett foto där du står i en grå business-kostym i din profil

Själv har jag knäckt algoritmen, jag har arbetat mig igenom alla boostade kvinner i mitt närområde och dom jag ska ta ställning till är nu plötsligt en kavalkad över värsta träsktomtarna där det är svårt att utröna om dom är man eller kvinna i kortklippta tantfrisyrer, med andra ord happy panncakes topputbud, det här betyder att jag bör pausa och låta det fyllas på med boostade kvinner, om dessa kvinnoimitationer bara visste att dom ses som andrahands-sortering utav män, fast detta oboostade lager är garanterat en färre skara än männen
Eller så raderar ni allt som har med dejtingappar för gott. Det är kört för er (och mig delvis). De roliga tiderna är förbi. Det är global energikris, tillväxtkris, bostadsbrist, arbetslöshet, inflation, krig i vårt närområde, ökat gap mellan män och kvinnor, instabilt politiskt läge i hela västvärlden, AI som börjar ta över allt.

Ni är dömda på förhand. Sluta tjata i den här tråden om att algoritmen är så eller att kvinnorna har en viss frisyr eller att prenumerationen funkar dåligt. Inget kommer hjälpa hur mycket ni än skriver. Låt nätdejting-forat (och dejtingapparna) självdö istället och lev med frid i sinnet istället. Ni kommer inte må bra av att jaga dopaminkickar från Tinder eller Hinge-matchningar.

Inser ni inte själva att det kanske är dags att lägga ner? Ni är de enda som lägger ner så mycket tid i de här trådarna trots att det är glasklart att intresset för allt som har med dejtingappar är som bortblåst i denna tråd som består av nästan 50.000 inlägg. Räkna sen hur många av dessa inlägg som gjorts det här året.

Var glada för det ni haft istället och fokusera på annat.
Citera
2026-09-06, 18:58
Medlem
Tearsinrains avatar
I över ett år har Tinder flera gånger lovat att de ska kontakta en "expert" och återkomma till mig "inom kort"

Jag hade platinum hos dem för 69kr i månaden och bad dem byta betalningsmetod och då tog de bort mitt abonnemang helt och ett nytt kostar typ 10x mer. Alla svar är från AI och de skiter totalt i en. Betala aldrig en krona till det företaget eller till andra appar som ägs av moderbolaget.
Citera
2026-09-06, 21:06
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington

Eller så raderar ni allt som har med dejtingappar för gott. Det är kört för er (och mig delvis).

OK, doomer... Vad är det som är kört? Allt?

Citat:
De roliga tiderna är förbi.

Vilka roliga tider?

Citat:
Det är global energikris, tillväxtkris, bostadsbrist, arbetslöshet, inflation, krig i vårt närområde, ökat gap mellan män och kvinnor, instabilt politiskt läge i hela västvärlden, AI som börjar ta över allt.

Jo, det är mycket som är dåligt och går åt fel håll.

Citat:
Ni är dömda på förhand.

Dömda till vad? Själv har jag varit gift i många år, fram tills för några månader sedan. Nu är jag en frånskild deltidspappa med flera barn. Inte världens mest gynnsamma situation men jag har i flera decennier haft ganska god tur med kvinnor och är ganska så övertygad om att det kommer ordna sig, att jag inte kommer behöva vara en "teknisk incel" (alltså att jag just här och nu lever i ofrivilligt celibat, utan att vara en typisk "incel") så värst mycket längre till. Jag sätter själv större tilltro till IRLän internet, men vi får väl se om internet eller IRL ger resultat först.

Citat:
Sluta tjata i den här tråden om att algoritmen är så eller att kvinnorna har en viss frisyr eller att prenumerationen funkar dåligt.

Jag är helt ny inom internetdejting, sen ett par veckor tillbaka. Än så länge har jag också bara provat Tinder och insåg ju direkt att det är en ganska bedräglig verksamhet, men nu är jag där/här ett tag och det är som det är.

Citat:
Inget kommer hjälpa hur mycket ni än skriver.

Kanske inte. Jag har ju inte fått till nåt IRL ännu, men har nu chatkontakt med sex olika kvinnor. Två matchningar till har tillkommit sen sist, båda gillade mig först. Den ena ser helt ok ut och den ena är riktigt snygg, smal och sportig, 8 år yngre än jag, till synes inte en vänsterfeminist (som de flesta av mina övriga beundrarinnor är) och skickade meddelande först. Allihop är riktiga svenska kvinnor inom några mils avstånd. Men visst, man ska inte ropa hej och massa chattar som inte leder någon vart har man ju ingen glädje av. Om ingen av dessa sex har resulterat i sex inom ett par veckor eller så är det ju IG, men vi får väl se.

Citat:
Låt nätdejting-forat (och dejtingapparna) självdö istället och lev med frid i sinnet istället. Ni kommer inte må bra av att jaga dopaminkickar från Tinder eller Hinge-matchningar.

Vi får se då jag är helt ny men jag tror absolut att det kan påverka en negativt just att jaga dopaminkickar och vilseledas av "the illusion of choice" som jag skrev om tidigare. Jag kännercredan, innan jag ens har träffat någpn IRL att det börjar bli lite splittrat att försöka hålla igång chat och sen styra upp nåt med 5 - 6 stycken på samma gång. För vissa kvinnor som får över hundra likes om dagen och kanske chattar med 25 - 30 snubbar samtidigt, som alla kan vara ganska bra, så blir det ju rimligtvis inte nåt bra resultat.

Citat:
Inser ni inte själva att det kanske är dags att lägga ner?

Jag som bara har hållit på i ett par veckor på en enda app inser inte det än, nej.

Citat:
Ni är de enda som lägger ner så mycket tid i de här trådarna trots att det är glasklart att intresset för allt som har med dejtingappar är som bortblåst i denna tråd som består av nästan 50.000 inlägg. Räkna sen hur många av dessa inlägg som gjorts det här året.

Detta stämmer. Intresset för ämnet verkar vara ganska lågt, vilket tyder på att hela fenomenet har tappat i popularitet.

Citat:
Var glada för det ni haft istället och fokusera på annat.

Jag har inte "haft något" tidigare, om man inte räknar med att jag har varit gift och haft massa andra kvinnor innan det.
Citera
2026-09-06, 21:37
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:

Lyckost, deras instinkter hycklar isåfall, du beskriver ju att dom ser framför sig en högerman som dock inte får ha högeråsikter för dem

Nja, jag ser väl visserligen tämligen "höger" (eller fascistisk) ut i håret och ansiktet/uppsynen men i övrigt kan jag nog tolkas som lite "alternativ" eller subkulturell på de bilder jag har. Vilket också stämmer. Jag är inte och ser inte ut som en "svenne". Såna här vänsterkvinnor är ju ofta också lite alternativa och har ofta riktiga intressen. Det är lite trist eftersom de ibland egentligen är ganska bra kvinnor som har något i huvudet och har lite intressen utöver "smink" och "resor".

Citat:
dom tror isåfall att det finns någon nånstans som ser höger/opolitiskt ut men kanske ändå inte är det,

Eller att det finns lite mer "kulturella" och intressanta män (alltså män med intressen och personlighet utöver fotboll, pruttar och tuttar) som också är någorlunda maskulina och attraktiva, samtidigt som de är PK och vänster.

Citat:
kom och dela din hemlighet sjöng Edin Ådahl är min uppmaning till dig, för såhär kan vi inte ha det, krossa illusionerna

Inte riktigt med här...

Citat:
Erkänn nu! att du har ett foto där du står i en grå business-kostym i din profil

Jag kan ju inte skriva exakt vad jag har på mig eller hur jag ser ut på appen just nu, men jag har faktiskt en bild där jag har kostym.

Citat:
Själv har jag knäckt algoritmen, jag har arbetat mig igenom alla boostade kvinner i mitt närområde och dom jag ska ta ställning till är nu plötsligt en kavalkad över värsta träsktomtarna där det är svårt att utröna om dom är man eller kvinna i kortklippta tantfrisyrer, med andra ord happy panncakes topputbud, det här betyder att jag bör pausa och låta det fyllas på med boostade kvinner, om dessa kvinnoimitationer bara visste att dom ses som andrahands-sortering utav män, fast detta oboostade lager är garanterat en färre skara än männen

Jag är för ny för att riktigt hänga med här. Att Tinder är programmerat för att jävlas och luras har jag ju märkt, liksom att den döljer mig från att bli sedd och döljer många jag skulle vilja se från att kunna ses av mig. Detta är jag med på. Vad "boostade" kvinnor innebär vet jag dock inte.

Det som är lite skumt är att jag har fått väldigt få likes på sistone men att de jag fått har enbart varit från ettvfåtal riktiga kvinnor på rimligt avstånd. Den sista vänsterkvinnan var riktigt snygg och dessutom 12 år yngre än jag (jag har min riktiga ålder synlig), kvinnan efter det såg ännu bättre ut och ser dessutom inte ut att vara vänster utan mer som nån käck och sportig svensk kvinna. Rent sratistiskt så borde det ju dock vara flera från Afrika och Asien, och kanske ett par ruggugglor, för varje kvinna som ser bra ut som "gillar" en.
Citera
2026-09-08, 19:23
Medlem
SanfordClarks avatar
Det verkar bara vara "me, myself and I" som orkar läsa om nätdejting men skit samma. Bättre att börja sent som jag än aldrig antar jag.

Nu har det börjat trilla in enstaka Aftika-likes igen i alla fall, så helt osynlig är jag kanske inte längre.

Jag har nu dock fått lite svårt att hinna med och ens avgöra hur jag ska förhålla mig till att jag nu har aktiva chattar med fem olika kvinnor som verkar ganska pepp i alla fall Jag hade kunnat tänka mig var och en för sig så att säga, men ett par kan jag tänka mig lite mer. Har dessutom haft väldigt rolig kommunikation med en av dessa. Hon är faktiskt skitrolig, vilket smäller ganska högt i min bok. Risken att det skiter sig och inte blir nåt bra IRL är ju dock inte obefintlig så jag antar att jag får behålla och bolla allihop tillsvidare, även om det känns lite dumt.
Citera
2026-09-09, 13:36
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Rent rasistiskt så borde det ju dock vara flera från Afrika och Asien, och kanske ett par ruggugglor, för varje kvinna som ser bra ut som "gillar" en.
Varför dyker Tatiana 21 från mörkaste Afrika upp i mitt flöde då hon är 7632 km bort och swipar med pass, vad nu det sistnämnda betyder?

Är det här saker man ska tåla, att Tinder inte följer avstånds-begränsningen som jag har angett i vissa undantagsfall som just utlänningar?, allt blir frid och fröjd om jag skaffar premium antar jag?
Senast redigerad av Crapmagic 2026-09-09 kl. 13:38.
Citera
2026-09-09, 13:41
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Varför dyker Tatiana 21 från mörkaste Afrika upp i mitt flöde då hon är 7632 km bort och swipar med pass, vad nu det sistnämnda betyder?

Är det här saker man ska tåla, att Tinder inte följer avstånds-begränsningen som jag har angett i vissa undantagsfall som just utlänningar?, allt blir frid och fröjd om jag skaffar premium antar jag?

Jag fick några långt bort i andra länder igår och idag också, trots max avstånd på ca 16 mil. Ett par till synes helt vanliga män har också dykt upp i flödet.

Jag har betalat för "Gold" när de hade halva priset för ett par veckor sedan.
Citera
2026-09-09, 13:52
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Såna här vänsterkvinnor är ju ofta också lite alternativa och har ofta riktiga intressen. Det är lite trist eftersom de ibland egentligen är ganska bra kvinnor som har något i huvudet och har lite intressen utöver "smink" och "resor".
Bra sagt, jag har inte tänkt på att det är så det är, högerkvinnor har mer i hjärnan men använder den inte på rätt sätt, unga svenska tajta (blä!) blondiner som är sverigedemokrater är kategorin man allra minst vill hänga (med)

Citat:
Eller att det finns lite mer "kulturella" och intressanta män (alltså män med intressen och personlighet utöver fotboll, pruttar och tuttar) som också är någorlunda maskulina och attraktiva, samtidigt som de är PK och vänster.
Just det, så du får lägga ner att blottlägga hela ditt fotbollsintresse på Tinder om du vill kunna bräcka dessa PK-vänstermän, att man gillar pruttar och tuttar däremot är viktigt att signalera genom sina bilder

Citat:
Inte riktigt med här...
Jo jag uppmanade dig att erkänna att du är nationalist till dessa 5 feminister som du spelar fotboll med (bollar emellan)

Citat:
Jag kan ju inte skriva exakt vad jag har på mig eller hur jag ser ut på appen just nu, men jag har faktiskt en bild där jag har kostym.
Använder du ditt riktiga förnamn eller pseudonym? jag kör alias men vet inte om det skrämmer eller attraherar eller ingenting.
Citera
2026-09-09, 17:09
Medlem
zebra121s avatar
Om man inte har Tinder Gold eller Plus, hur länge behöver man vänta tills man kan svepa igen? Är det 12 timmar?
Citera
2026-09-09, 21:11
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:

Bra sagt, jag har inte tänkt på att det är så det är, högerkvinnor har mer i hjärnan men använder den inte på rätt sätt, unga svenska tajta (blä!) blondiner som är sverigedemokrater är kategorin man allra minst vill hänga (med)

Du kanske skrev fel men det jag menade var att medvetna vänsterkvinnor ofta har lite mer i huvudet, även om de är felprogrammerade och vilseledda. Det finns dock bra och vettiga kvinnor som är "högerextremister" också. Jag känner och känner till flera stycken. De växer dock inte på träd.

Citat:
Just det, så du får lägga ner att blottlägga hela ditt fotbollsintresse på Tinder om du vill kunna bräcka dessa PK-vänstermän,

Jag har personligen inget fotbollsintresse alls. Att bräcka eventuella "PK-vänstermän" gör man genom att helt enkelt bara vara och se lite mer maskulin ut. Problemet för kvinnor som är väldigt inne på de här grejerna är att det inte finns så många män som är någorlunda maskulina och attraktiva som också är det.

Citat:
att man gillar pruttar och tuttar däremot är viktigt att signalera genom sina bilder

Det vete fan. Eller skojar du bara? Att män som söker kvinnor på en dejtingsida gillar tuttar är nog ganska självklart.

Citat:
Jo jag uppmanade dig att erkänna att du är nationalist till dessa 5 feminister som du spelar fotboll med (bollar emellan)

Det är två uttalade feminister/vänster och en misstänkt kvar. Den som var allra mest sån försvann när jag inte hade hört av mig på nästan en vecka. Det var nog lika bra, även om hon såg ganska bra ut. Av de fem som är aktiva just nu så är två uttalade, en misstänkt och två kan vara neutrala eller vad som helst. Allihop är trevliga och har spontant öppnat sig om ganska personliga grejer. Men det kanske de brukar göra?

En av feministerna är som sagt väldigt rolig och en av de neutrala ser ut att vara både snygg, söt och käck och glad. Hon gillar dessutom att laga mat och grejer. Allihop ser hur som helst ut att se tillräckligt bra ut för att jag inte skulle ha sagt "Nej" IRL eller klickat bort dem på nätet.

Jag kommer givetvis inte vara helt öppen om allt direkt med någon, det gäller ju även en del andra saker. Ett par skulle nog dra direkt i så fall. De andra är det svårare att veta med. Om man lär känna någon och inleder någon slags relation så får man väl bedöma om det kan gå att omvända dem eller om man får avbryta. Om det ör någon man synkar och trivs bra med så kan det vara värt ett försök, även om det blir ledsamt om det går åt skogen. Jag har ju varit med om detta tidigare.

Citat:
Använder du ditt riktiga förnamn eller pseudonym? jag kör alias men vet inte om det skrämmer eller attraherar eller ingenting.

Pseudonym. Det gör ju vissa av kvinnorna också. Har svårt att tro att det har nån betydelse. Det är ju bilderna man kollar på och sen märker man ju om personen verkar vettig när man chattar lite.
Citera
2026-09-09, 21:45
Avslutad
Citat:
Du kanske skrev fel men det jag menade var att medvetna vänsterkvinnor ofta har lite mer i huvudet, även om de är felprogrammerade och vilseledda. Det finns dock bra och vettiga kvinnor som är "högerextremister" också. Jag känner och känner till flera stycken. De växer dock inte på träd.
Förlåt att jag frågar, men måste man ha samma politiska ståndpunkt som den man dejtar? Mitt ex och jag står i varsin ände så att säga. Vi röstar alltså på olika block och han är dessutom politiskt aktiv inom ett parti som jag absolut inte sympatiserar med. Jag har väldigt sällan frågat mina pojkvänner eller dejter vad de röstar på eller pratat med dem om politik. Förutom med mitt ex, för han är närmast besatt av politik. Vi möttes inte på nätet, utan på min kompis jobbevent. Jag tyckte att han verkade ganska dum i huvudet när han höll på och föreläste för mig om hur affärerna minsann fuskar med märkningen av svenska jordgubbar = riktig surgubbe. Men han var väldigt påstridig, letade upp mitt nummer och tjatade som satan. När vi började träffas kände jag av nån anledning att jag ville ligga med honom. Så jag höll god min och försökte verka intresserad. Hade mens den veckan, så vi hann dejta flera gånger innan jag slängde mig över honom. Efter det trodde han att vi var ihop och eftersom sex-biten var väldigt bra så lät jag honom tro det. Men sen blev det kärlek på nåt konstigt sätt.
Citat:
Pseudonym. Det gör ju vissa av kvinnorna också. Har svårt att tro att det har nån betydelse. Det är ju bilderna man kollar på och sen märker man ju om personen verkar vettig när man chattar lite.
Vågar man fråga av vilken anledning du inte har ditt förnamn på Tinder? Nu får jag antagligen en rejäl utskällning här, men själv skulle jag aldrig "gilla" nån som inte har sitt förnamn på Tinder. Då utgår jag från att han är 1. inte singel, 2. tycker sig vara för känd eller viktig för att skylta med sitt namn eller 3. skäms för att han har Tinder. Inget av alternativen är nåt för mig. Obs! Säger INTE att nåt av det här gäller dig och menar inte att ifrågasätta eller kritisera. Men jag antar att du har nån dryg replik på detta och jag tar inte åt mig (bara lite), så ut med skiten bara!
Citera
2026-09-09, 22:37
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith

Förlåt att jag frågar, men måste man ha samma politiska ståndpunkt som den man dejtar? Mitt ex och jag står i varsin ände så att säga. Vi röstar alltså på olika block och han är dessutom politiskt aktiv inom ett parti som jag absolut inte sympatiserar med.

Nej, för många människor är det inget stort problem. Att hon röstar på S och han på M förekommer väl.

Jag är dock lååångt utanför det "normala" spektrat. Sedan länge. Nu för tiden är det mycket vanligare och det blir fler och fler som kommer till samma insikter och ståndpunkter hela tiden, eftersom det helt enkelt är sant och rätt. Det är dock betydligt färre kvinnor än män som har "klivit utanför ramarna". Kommer man ut med såna åsikter blir man fortfarande ofta av med jobbet, blir oanställningsbar och dessutom så kan man hamna i fängelse. I många länder i Europa får man flera års fängelse.

En kvinna som öppet och uttalat står för vissa saker kommer ju oftast bara spontant självantända om jag skulle gå loss. Jag har fått kvinnor att börja gråta av ilska pga att jag stått på mig angående bara en väldigt snäll och liten bråkdel av mitt "åsiktspaket".

Jag blev för ganska många år sedan ihop med en kvinna som t.o.m. var ganska mycket åt mitt håll innan vi träffades. Vi blev väldigt kära i varandra men efter några månader öppnade jag mig lite mer och då bröt hon ihop, grät och gjorde slut. Vi blev dock ihop igen, några månader senare. Efter det omvände jag henne och sedan dess är hon väldigt radikal, även om vi inte är ihop längre.

Citat:
Jag har väldigt sällan frågat mina pojkvänner eller dejter vad de röstar på eller pratat med dem om politik.

Det behöver man inte göra. Vissa bryr sig inte heller och kan vara ok med nästan vad som helst. Nu har jag ju dock dragit till mig flera stycken kvinnor som uttalat verkar ha starka åsikter i direkt opposition till mycket av det jag står för. Då kan det bli problem... Visst, det kan ju bli så att hon (om det nu skulle bli någon av dem) blir kär i mig och därför kanske kan bortse från det eller ändra sig, men risken är stor att det blir dåligt.

Citat:
Vågar man fråga av vilken anledning du inte har ditt förnamn på Tinder?

Det bara blev så. Tänkte inte så noga och ville mest bara testa att regga ett konto och komma igång.

Citat:
Nu får jag antagligen en rejäl utskällning här, men själv skulle jag aldrig "gilla" nån som inte har sitt förnamn på Tinder.

Jag har ett namn, men inte mitt riktiga namn. Ett par av kvinnorna jag chattar med har bara en bokstav istället för namn. Jag och de har ju bilder på oss själva och säger vad vi heter när vi chattar, så jag ser inte riktigt problemet.

Citat:
Då utgår jag från att han är 1. inte singel, 2. tycker sig vara för känd eller viktig för att skylta med sitt namn eller 3. skäms för att han har Tinder.

Lite skämmigt är det ändå på nåt sätt.

Citat:
Inget av alternativen är nåt för mig. Obs! Säger INTE att nåt av det här gäller dig och menar inte att ifrågasätta eller kritisera. Men jag antar att du har nån dryg replik på dettaoch jag tar inte åt mig (bara lite), så ut med skiten bara.

Inte alls. Jag ser som sagt inte riktigt problemet när man ändå skyltar med sitt ansikte. I början såg jag minst ett halvdussin kvinnor jag känner ellet är bekant med. Kompisars gamla ex, tjejer jag festat med för många år sedan, ett par mammor till andra barn i mina barns skolklasser, en kompis fd granne m.m. Jag känner ju igen dem oavsett vad de kallar sig.
Senast redigerad av SanfordClark 2026-09-09 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in