2026-09-09, 23:20
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
I relation till det, hur tänker du kring det faktum att ett väsentligt antal människor kommer till Sverige kontinuerligt med väsentligt skilda värderingar?

Det påverkar både vardag och samhället i stort, men jag är inte lika oroad som för 10 år sedan. De flesta är som sagt goda och vänliga.
Citera
2026-09-09, 23:39
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det påverkar både vardag och samhället i stort, men jag är inte lika oroad som för 10 år sedan. De flesta är som sagt goda och vänliga.
Låt oss hypotetiskt anta att jag förespråkar ett avskaffande av allmän rösträtt och att staten i stället underställs en gudomlig auktoritet.

Skulle du fortfarande betrakta mig som en god och vänlig person?
Citera
2026-09-10, 01:46
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Därför att de flesta svenskar är helt enkelt urblåsta i skallen. Det finns ingen annan förklaring.
De tror att det är fel att vara rasist.

Så är det. Jag har varit på flertal middagar med lite löst folk från Sverige och den röda tråden när man lyssnar in på deras diskussioner är hur självgoda de är och status uppnås genom hur politiskt korrekta de är. Så har det varit i decennier och skenheligheten var tydlig. De senaste 5 åren har även detta tagit en oväntad vändning då politisk korrekthet även involverar att döda folk (ukrainakriget, covid osv). Nu är plötsligt är det även syntax error i skenheligheten.

Svenskar är idioter och det bevisas även hur mycket skatt de betalar och är även stolta över det.
Citera
2026-09-10, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Tidö har ju knappast stoppat invandringen och arbetskraftsinvandringen. De har inte heller sagt att de ska stoppa den om dom vinner så alla som röstar på våra 8 riksdagspartier är ju för detta. Sluta skylla på kvinnorna din jävla incel

Det här med att hålla två tankar i huvudet samtidigt är inget för dig?

SD har haft för få mandat för att ändra på något i denna fråga, tyvärr
Troligtvis måste det bli sämre innan det blir bättre. Folk är generellt dumma i huvudet och då speciellt kvinnor.
Citera
2026-09-10, 08:13
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Låt oss hypotetiskt anta att jag förespråkar ett avskaffande av allmän rösträtt och att staten i stället underställs en gudomlig auktoritet.

Skulle du fortfarande betrakta mig som en god och vänlig person?

Sverige är numera sekulariserat, så det är inte aktuellt här. Man ska heller inte utgå ifrån att alla har samma övertygelse.

Här i vårt land, på 1800-talet, hänvisades det till Gud en hel del. Men övertygelsen verkar inte ha varit lika stark som under tidigare århundraden.

Det var mer av pliktskyldiga uttalanden?
Citera
2026-09-10, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serverus
Du är helt djävla pantad. Bara för att du bor i ett majoritetsområde så är allt jättebra. Fucking djävla glömt-aborterade foster.

Väx upp!
Citera
2026-09-10, 08:22
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Sverige är numera sekulariserat, så det är inte aktuellt här. Man ska heller inte utgå ifrån att alla har samma övertygelse.

Här i vårt land, på 1800-talet, hänvisades det till Gud en hel del. Men övertygelsen verkar inte ha varit lika stark som under tidigare århundraden.

Det var mer av pliktskyldiga uttalanden?
Sekularisering gäller i dagsläget, det är sant.

Men låt oss säga att jag kommer till Sverige och kontinuerligt utmanar detta , inte bara genom att jag själv envist håller fast vid dessa värderingar, utan också genom att stötta mina vänner som delar dem och, med tiden, föder barn som jag uppfostrar enligt samma värderingar.

Och som du dessutom inte bara välkomnar , utan även ger mig och mina vänner resurser att göra detta i form utav bidrag och boende (för att du anser att jag är en god och vänlig person, tack!)

Låt oss sedan säga att jag och mina vänner till slut uppnår en majoritet som gör det möjligt att göra dessa värderingar till aktualitet.

Vad gör du då?
Senast redigerad av particulum1 2026-09-10 kl. 08:41.
Citera
2026-09-10, 08:52
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ja, och det är ytterst koordinerat. Källan är EU, det finns i praktiken några få möjligheter.

(1) Ett utträde ur EU för att kunna reglera den nationella gränsen på nationell nivå, utan EU inflytande, (2) att ignorera EU regler, vilket skulle kräva en regering som driver en sådan politik, eller (3) ett maktskifte inom EU.

I dagsläget erbjuder inte någon utav riksdagspartierna alternativ 1 eller 2, och dessvärre är engagemanget hos svenskarnas ytterst låg i EU-valet, ca 53% totalt, där 43% utav totalen är vänsterväljare, 19 % mittenväljare och 38 % höger (Källa).

Man måste se sitt land mer i ett perspektiv som sitt eget hem alltså, hus eller lägenhet och sin tomt som sin natur och utemiljö där man ska utföra jobb eller fritidsintressen. Vilka vill man ha där som man ska va med en varje dag, de nordiska folket och nordeuropéer eller massinvandringen i generationer efter generationer ?

Vem ska diktera ditt hem / land / vilka som du ska samarbeta med för utveckling. Ställ er dessa frågor så löser sig frågan sig ganska enkelt
Citera
2026-09-10, 08:57
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Alltför många kan köpa sig fria från mångkulturen och slippa kaoset i förorten. Då är det lätt att ”gilla olika” för att plocka PK-poäng.
Citera
2026-09-10, 09:01
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Man måste se sitt land mer i ett perspektiv som sitt eget hem alltså, hus eller lägenhet och sin tomt som sin natur och utemiljö där man ska utföra jobb eller fritidsintressen. Vilka vill man ha där som man ska va med en varje dag, de nordiska folket och nordeuropéer eller massinvandringen i generationer efter generationer ?

Vem ska diktera ditt hem / land / vilka som du ska samarbeta med för utveckling. Ställ er dessa frågor så löser sig frågan sig ganska enkelt
Frågan är i grunden hur man ställer sitt eget folk och sin egen nation i relation till andra folk och nationer, och vad som i slutändan är viktigast.

Dessvärre har svensken, eller i själva verket européen, intalat sig att det innebär en kostnad eller negativa konsekvenser att prioritera sitt eget. Det gör det inte.

Man kan prioritera sitt eget folk och sin egen nation utan att det sker på bekostnad av andra eller utarmar deras resurser. Precis som att du kan prioritera dig själv som individ utan att det innebär att du skadar dina vänner.

Kärlek bör alltid inkludera en själv. Att värna om det egna behöver inte innebära att man offrar andra.

Och det bör omfatta dig som individ, från dig som individ till ditt folk, från folk till nation och från nation till värld.
Citera
2026-09-10, 09:06
Medlem
DeValeras avatar
Det är fullkomligt ofattbart. Men jag tror att det beror på att stora delar är politiska analfabeter. De förstår inte riktigt konsekvenserna av vad de röstar på.
Citera
2026-09-10, 09:14
Medlem
Det kanske är lika bra? Ett litet fegt folk som inte vet annat än att ägna sig åt angiveri, tjuveri och småaktigt skvaller är väl inte mycket att kämpa för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in