2026-09-10, 09:17
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
När blev folkutbytet så accepterat i Sverige och även bland stora delar av Sverigedemokraterna? Hur kan det vara så få människor som vill att svenskar förblir en stor majoritet? Vi har ju bara ett litet land på jorden så jag förstår inte hur ni kan behandla det så illa..
De förstår helt enkelt inte konsekvenserna av att bli en etnisk minoritet i sitt eget land. De kommer förstå, men då är det försent.
Citera
2026-09-10, 09:35
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Sekularisering gäller i dagsläget, det är sant.

Men låt oss säga att jag kommer till Sverige och kontinuerligt utmanar detta , inte bara genom att jag själv envist håller fast vid dessa värderingar, utan också genom att stötta mina vänner som delar dem och, med tiden, föder barn som jag uppfostrar enligt samma värderingar.

Och som du dessutom inte bara välkomnar , utan även ger mig och mina vänner resurser att göra detta i form utav bidrag och boende (för att du anser att jag är en god och vänlig person, tack!)

Låt oss sedan säga att jag och mina vänner till slut uppnår en majoritet som gör det möjligt att göra dessa värderingar till aktualitet.

Vad gör du då?

Låter inte som ett troligt scenario. Hur många procent av medborgarna menar du idag inte är sekulariserade? Vad är det som säger att deras barn får samma övertygelse om de växer upp i ett sekulariserat land?
Citera
2026-09-10, 09:39
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Låter inte som ett troligt scenario. Hur många procent av medborgarna menar du idag inte är sekulariserade? Vad är det som säger att deras barn får samma övertygelse om de växer upp i ett sekulariserat land?
Det handlar primärt inte om sannolikheten för vad som är ett troligt eller otroligt scenario, utan snarare om att identifiera vilka scenarier som bör undvikas och hur man bäst anpassar sig för att minimera risken att de inträffar.
Citera
2026-09-10, 09:42
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det här med att hålla två tankar i huvudet samtidigt är inget för dig?

SD har haft för få mandat för att ändra på något i denna fråga, tyvärr
Troligtvis måste det bli sämre innan det blir bättre. Folk är generellt dumma i huvudet och då speciellt kvinnor.

Och din inställning är precis anledningen till att SD aldrig kommer bli ett regeringsbärande parti. För mycket kvinnohat och skylla på alla andra utan att själv ta ansvar för sin egna politik som släpper in 100.000 nya varje år.
Citera
2026-09-10, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmanuelGoldstein
Nej det är det inte. Men kultur är. Jag kan f.ö. inte omedelbart se att TS nämner ordet hudfärg.

Inte direkt men TS kan se någonting i skolkatalogen som gör att denne kan se vilka som är svenskar i alla fall.
Citera
2026-09-10, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Vita hudfärgen är viktig.
De andra är oviktiga.

Hellre en brun snäll människa än en vit pedofil eller mördare.
Citera
2026-09-10, 09:45
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Kryddstark mat som det kategoriska imperativet?

Nej, ett matintresse ska väl vara ömsesidigt?

Är du en Immanuel Kant-bot? Det var originellt.

Ja.
Ömsesidigt.
Ledordet.

Problemet: omger du dig med individer som inte delar din syn av ömsesidighet, och låter
dessa sätta agendan, så kommer dina möjligheter till ömsesidighet beivras.

Och, i slutändan, ditt traditionella bidrag till det du trodde var den ömsesidigt tillgängliga menyn.
Senast redigerad av Pitschka 2026-09-10 kl. 10:45.
Citera
2026-09-10, 09:53
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Det kanske är lika bra? Ett litet fegt folk som inte vet annat än att ägna sig åt angiveri, tjuveri och småaktigt skvaller är väl inte mycket att kämpa för?

Jodå.

För att inte ersättas av en samling individer som inte vet annat än att ägna sig åt angiveri, tjuveri och småaktigt skvaller.

Vilket är varje kleptokratisk diktators dröm.
Dvs de som strävar efter att sätta agendan i Sverige, och övriga Europa.
Citera
2026-09-10, 10:02
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy

Den bruna snälla människan behöver inte vara i Sverige.
Citera
2026-09-10, 10:10
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
De flesta svenskar tänker inte "där var en brun, där var en gul, där var en mixad" när de möter människor.
Undantaget bönder från glesbygden som röstar på SD är den moderna svensken kosmopolitisk och fokuserar mycket lite på andras hudfärg vid interaktioner.
Ett fåtal men mycket högljudda incels som aldrig riktigt lämnade boet, fastnade i en tonårsrevolt där man istället för att röka, supa och knarka som de "coola grabbarna" läste påhittade nyheter på Fria tider och kollade på Jimmie Åkessons debatter från 90-talet på Youtube, dessa idag medelålders tunnhåriga män med putande mage, bryr sig om "folkutbytet". Gemene svensk placerar nog andra människors hudfärg på plats 20-30 i relevanta karaktärsdrag.
Citera
2026-09-10, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Vår befolkning håller på att bytas ut genom invandring av alla dess slag. Idag hotas vi av den så kallade arbetskraftsinvandringen från Indien primärt som alla applåderar. Svenskar blir en allt mindre majoritet för varje dag som går och vissa städer är redan helt invandrardominerade idag och ingen bryr sig. Titta i skolkatalogen från när du var barn och titta i dagens skolkataloger, det kan inte ha undgått någon alls att andelen svenskar krymper i rasande fart.

Förr värnade man om sitt folk, sin kultur, sina gränser, sitt land. Man kände en stolthet. Idag bryr sig ingen, inte ens sverigedemokrater.

"Bara dom jobbar och sköter sig" är det otroligt tröttsamma och ständigt återkommande argumentet från fjollhögern idag och dom flesta verkar ha denna synen på massinvandring.

Svenskar accepterar att bli minoritet i sitt eget land, så länge invandrarna betalar skatt. Skatten är viktigare än att våra barn får växa upp i trygga, svenska städer med likasinnade som delar språket, kulturen, traditionerna, värderingarna och historien. Skatten är viktigare än att bevara den svenska identiteten, som redan idag ingen knappt vet vad det är längre. Debatter om "vem som är svensk" pågår hela tiden. Vi har tappat bort oss själva fullständigt.

Utomeuropéer tar upp allt fler platser i riksdagen på höga poster och på myndigheter. Allt fler utomeuropéer röstar i svenska val. Allt fler moskéer byggs i våra städer. Men svensken står och applåderar, för att dessa människor skickar in sin deklaration en gång om året.

När blev folkutbytet så accepterat i Sverige och även bland stora delar av Sverigedemokraterna? Hur kan det vara så få människor som vill att svenskar förblir en stor majoritet? Vi har ju bara ett litet land på jorden så jag förstår inte hur ni kan behandla det så illa..
kan bästa exemplet vara hemtjänst som fler o fler efterfrågar; hur ska denna tjänst lösas utan invandring? Den låga fertiliteten är ett helvete, kort o gott...
Citera
2026-09-10, 10:28
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy

Bruna människor är nasty. De tar med sig med massa okända virus/sjukdomar. Mycket ofräscht!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in