2026-09-09, 14:08
Medlem
cosmic_dancers avatar
Ingen uppdatering om tån än och hur det gått hos ortopeden. Nu kanske hon inte varit där än så den kanske kommer. Fast för en som har så ont verkar hon röra sig relativt obehindrat, hon ska baka, handla mat och massa annat.
Senast redigerad av cosmic_dancer 2026-09-09 kl. 14:13.
Citera
2026-09-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Därför jag frågade om någon vet om hon säger vem som vinner eller kan låtsas att hon ger bort massa saker. För upptäckte något intressant.

15 maj finns ett inlägg där dom tävlar ut en Ninja och två stycken paket proteinpulver (pågår till 1/6), i tävlingen ska man följa Alice och proteinpulverföretaget, men tävlingen är för dom som följer henne på instagram och inte community. Vinnaren kontaktas via DM.

17 juni la hon en story och skrev "Ledtråd" där det är en Ninja och ett paket proteinpulver - antar att hon sa att det ska komma en tävling eller något. Osäker på detta dock.

11 augusti visar hon upp lite saker som finns som ska lottas ut i tacksamhets giveaway, där bland annat en Ninja.

29 augusti uppmanar hon folk att gå med i community innan september för att vara med om utlottningen av en Ninja.

Så vad är det konstiga kanske man tänker.
Jo, det är SAMMA Ninja creami deluxe xl dom lottar ut och visar upp! Har skärmdumpar sparade och den som lottades ut i maj har exakt samma skador på lådan som den hon visat upp vid alla andra tillfällen. Kartongen är lite sönder på samma ställe, tejpen på exakt samma ställe.

Är det inte bedrägeri eller något att luras att man lottar ut? En låda kan inte få exakt samma skador på samma ställen. Så Alice verkar generös och lottar ut flera - åtminstone två stycken, vi alla vet att hon gillar att tjata om samma sak länge - men i själva verket har ingen lottats ut?!

Ha dessutom i åtanke att jag har ju tyvärr inte skärmdumpar på allt, vet att hon visat upp glassmaskinen och pratat om den ännu mer än detta.

Jag tror att du har helt rätt. Jag har följt henne länge och det har ofta varit tävlingar där vinnaren inte avslöjats. Tror att hon skyllt på gdpr när någon undrat. Och vid nåt tillfälle har hon sagt att vinnarna är dragna men hon har inte fått kontakt med dem, men lämpligt nog får hon det strax därefter och då har hon visat vinnare.
Citera
2026-09-09, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Ingen uppdatering om tån än och hur det gått hos ortopeden. Nu kanske hon inte varit där än så den kanske kommer. Fast för en som har så ont verjar hon hunnit med en hel del under dagen hitills.
Hon la ut för ett tag sen en bild med "gipssko" (jag vet inte vad det heter) och skrev att hon skulle ha den 5 veckor.
Citera
2026-09-09, 14:25
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaHibiskus
Hon la ut för ett tag sen en bild med "gipssko" (jag vet inte vad det heter) och skrev att hon skulle ha den 5 veckor.

Aha, jag prenumerar inte så det förklarar saken
Citera
2026-09-09, 14:31
Medlem
Citat:
Jag tror att du har helt rätt. Jag har följt henne länge och det har ofta varit tävlingar där vinnaren inte avslöjats. Tror att hon skyllt på gdpr när någon undrat. Och vid nåt tillfälle har hon sagt att vinnarna är dragna men hon har inte fått kontakt med dem, men lämpligt nog får hon det strax därefter och då har hon visat vinnare.

Jättemärkligt. Såg någon gammal tävling där vinnare avslöjas i story, som försvinner efter 24h.
Tycker nästan alla redigerar inlägget och skriver vem som vunnit där, så det är tydligt.
Skylla på GDPR kan man väl inte? Hon ska ju bara skriva instagramnamnet på personen som vunnit och som redan står i kommentarerna eftersom personen uppenbarligen vill tävla. Inte skriva namn, personnummer, slänga med personens journaler som finns på 1177 och avslöja någons adress om lever med skyddad identitet.

Fuskar hon med sina tävlingar kan man undra vad mer hon ljuger om och fuskar med.
Citera
2026-09-09, 14:33
Medlem
Undra om läkaren valde att gipsa tån för att ”tvinga” fram avlastning iom att läkaren antagligen förstår att A har ett tvångsmässigt behov av att träna.
Citera
2026-09-09, 14:35
Medlem
Citat:

En sån sko kan man väl ta av sig? Eller? Ladda gärna upp en skärmdump om du vill.
Skulle inte förvåna mig om Alice tar av och springer på gymmet och promenader så det inte läker. Fast läker det inte så har hon väl inte följt vad läkaren sagt och då kommer det nog upp frågetecken.

Önska man fick veta vad läkaren sagt. Sa hon till Alice att hon ska vila nu?
Citera
2026-09-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Undra om läkaren valde att gipsa tån för att ”tvinga” fram avlastning iom att läkaren antagligen förstår att A har ett tvångsmässigt behov av att träna.

Tror seriöst man hade behövt gipsa båda benen för att hon ska avlasta, sluta träna, promenera och springa runt. Eller binda fast henne i en rullstol.
Citera
2026-09-09, 14:48
Medlem
Citat:
Tror seriöst man hade behövt gipsa båda benen för att hon ska avlasta, sluta träna, promenera och springa runt. Eller binda fast henne i en rullstol.

Jag läste nu att hon fått en sån gipssko.
Jag är säker på att läkaren uppmanade till vila för annars kommer ju tån inte att läka optimalt. Undra om hon kommer våga posta att hon är på Normal och handlar eller om hon kommer göra det i smyg.
Citera
2026-09-09, 14:59
Medlem
Citat:
Jättemärkligt. Såg någon gammal tävling där vinnare avslöjas i story, som försvinner efter 24h.
Tycker nästan alla redigerar inlägget och skriver vem som vunnit där, så det är tydligt.
Skylla på GDPR kan man väl inte? Hon ska ju bara skriva instagramnamnet på personen som vunnit och som redan står i kommentarerna eftersom personen uppenbarligen vill tävla. Inte skriva namn, personnummer, slänga med personens journaler som finns på 1177 och avslöja någons adress om lever med skyddad identitet.

Fuskar hon med sina tävlingar kan man undra vad mer hon ljuger om och fuskar med.

Det mesta tyvärr.
Citera
2026-09-09, 15:02
Medlem
Ja en sådan sko kan man ju ha av . Men ska såklart vara på för att få tån i bra position .
En bruten tå ska väl läka på 3-6 veckor !?
Jag har givit upp att tro på ngt denna tjej skriver . Hon har sina diagnoser och det gör det problematiskt att då ens driva ett sådant konto . Sorgligt i sig . Jag är övertygad om
Att hon läser härinne ibland . Personlighetsstörning är svårt och sorgligt såklart och är man insiktsslös så är man svår att ” hjälpa ”…..
Citera
2026-09-09, 15:20
Medlem
https://ibb.co/DHRnkYxB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här