" Sedan kommer ett pöbelvälde i sociala medier: Måns ska diskas, Måns ska torkas. Mums-Mums har blivit Elaka Måns.....
Det som skaver i mig är pöbelmentaliteten som kommer fram så fort en man i offentligheten gör något alls. Synen på att be om ursäkt, ta ansvar för sina gärningar och hur olika den kan vara......
På sociala medier ser jag post efter post som förödmjukar Zelmerlöv, kallar honom för martyr eller patetisk och säger att hans ursäkter inte är värda vatten.....
Frågan som Måns häcklare borde svara på är: Exakt vad är det ni tycker han ska göra?
Lägga sig platt och säga att han är en vedervärdig människa som inte borde få beträda jordens yta?
Vad händer om hans bild av händelserna bär en portion av sanning? I Zelmerlöws version är det han som behöver fly från sin förbannade – numera – exfru i en hotellkorridor.
Detta finns även, enligt honom, bevarad på en bevakningsfilm.
Om nu Zelmerlöv (som blev friad i rätten) är mer som en Lilla Fridolf än en Chris Brown (som blev fälld för att ha misshandlat Rihanna), ska han ändå ta på sig all skuld?
Min farhåga är nämligen att inget Måns gör någonsin kommer räcka till.....
Till skillnad från Schulman vill jag dock påpeka att Måns exfru Ciaras vänner såsom Camilla Läckberg inte har en plikt att lyssna på Måns version, snarare är det deras plikt att stödja Ciaras.
I alla fall offentligt. Jag hoppas Läckberg i privata sammanhang ställer frågor till Ciara om vad som är sant....."
https://arbetet.se/2026/09/09/kan-ni-ens-forlata-mans-zelmerlow/