2026-09-09, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Nej, inte vad jag vet. Men de tog väldigt illa vid sig. Albanien är förmodligen en väldigt stolt nation och att de av misstag (verkligen!) såg hans ben på deras flagga efter vinsten gjorde att MZ fick mordhot, poliseskort och att han av inrådan av polisen tog bort ett av sina instagraminlägg (det enda som han hitintills tagit bort). Nu är ju tyvärr allt borta.
När det kommer till nöje o underhållning kastar jag oftast bara ett getöga på det, så jag visste verkligen inte.
Det finns en hel vikipediasida om albaniens flagga. Som både har ett religiöst (från Gud ) och nationellt symbolvärde. Men de har fått kämpa för sin nationella frigörelse.
Man kan ju undra vem som knäppt brett ut en flagga i en soffa? Där ska den väl inte ligga?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-09 kl. 00:52.
Citera
2026-09-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tycker du? Han kan ju inte ens uttala sig utan att en rubriksättare vränger till det på löpsedeln.
Hur mycket skit har inte kommit av det? Rykten om sexmissbruk (pga ett skämt), rykten om "notoriskt" otrogen mm. Sedan vet jag inte om han hamnar i så mycket olika situationer? Vad skulle det vara enligt dig? Förutom de tre som jag räknade upp som hänt på senare år.

EDIT: Han hade tur i Thailand. Klarade sig undan tsunamin tack vare farmor som drog honom ur sängen tidigt. Hade han legat kvar och dragit sig hade han nog inte överlevt. Så det var verkligen tur. Men något annat kommer jag inte på.

Ett förslag till honom kunde vara att inte uttala sig så att en rubriksättare kan vränga till det, alternativt inte uttala sig alls. Om han aldrig hade nämnt sin otrohet hade den troligen inte blivit offentlig, och i varje fall inte redan då.
Citera
2026-09-09, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Här håller jag faktiskt med Lazydell. Man har ett ansvar för vad man skriver om andra människor.

Det blir rätt märkligt att anklaga andra för förtal och misogyni samtidigt som man själv sitter och kallar en människa för lögnare, knarkare och horkarl och dessutom uttrycker sig som om man själv sitter på hela sanningen.

Tydligen kan ord både ”smitta av sig och förgifta omvärlden”. Frågan är varför det ansvaret bara verkar gälla alla andra?
Jag håller också med Lazydell. Man har stort ansvar för vad man skriver. Det är allt för många som bara vräker ur sig något för att få uppmärksamhet. Det är lätt att inbilla sig att man befinner sig på en liten mörk bakgata som ingen läser på.
Men tyvärr läser folk och har en förmåga att tro på vad som står i tryck. Det gäller ju media också.
Rubriker och ingresser som ska locka läsare. Tyvärr köper folk det som sanning. Och det förgiftar.
Citera
2026-09-09, 01:00
Medlem
Citat:
När det kommer till nöje o underhållning kastar jag oftast bara ett getöga på det, så jag visste verkligen inte.
Det finns en hel vikipediasida om albaniens flagga. Som både har ett religiöst (från Gud ) och nationellt symbolvärde. Men de har fått kämpa för sin nationella frigörelse.
Man kan ju undra vem som knäppt brett ut en flagga i en soffa? Där ska den väl inte ligga?
Nej. Den låg i ett litet hörn av en vanlig (klippan-) soffa. Vikt som ett litet kuvert. Det var i artisternas lounge på ESC 2015.
Hur den hamnade just i Sveriges lounge tror jag dock inget vet. Men albanier kände igen den röda färgen och någon del av en svart "vinge". Tillsammans med de grå skor och svarta skinnbyxor Måns bar 2015 så var kriget fullt igång.
Citera
2026-09-09, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Ett förslag till honom kunde vara att inte uttala sig så att en rubriksättare kan vränga till det, alternativt inte uttala sig alls.Om han aldrig hade nämnt sin otrohet hade den troligen inte blivit offentlig, och i varje fall inte redan då.
Det har jag ju sagt. Att Måns är lite för öppen och ärlig i intervjuer. Eller så vill han vara till lags och bjuda på sig själv.
Det spelar ingen roll hur väl man uttrycker sig. En skicklig rubriksättare är guld värd och tjänar jättebra på att förvränga. OBS. Det är inte pga missförstånd de vränger till det.
Det fetade. Det menar jag också
Citera
2026-09-09, 01:11
Medlem
Citat:
Nej. Den låg i ett litet hörn av en vanlig (klippan-) soffa. Vikt som ett litet kuvert. Det var i artisternas lounge på ESC 2015.
Hur den hamnade just i Sveriges lounge tror jag dock inget vet. Men albanier kände igen den röda färgen och någon del av en svart "vinge". Tillsammans med de grå skor och svarta skinnbyxor Måns bar 2015 så var kriget fullt igång.
Inte konstigt att Måns inte såg den.
Det är inte bara text som vinklas utan även foto som lurar genom kameravinklar.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-09 kl. 01:13.
Citera
2026-09-09, 03:48
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Ett förslag till honom kunde vara att inte uttala sig så att en rubriksättare kan vränga till det, alternativt inte uttala sig alls. Om han aldrig hade nämnt sin otrohet hade den troligen inte blivit offentlig, och i varje fall inte redan då.

Narcissist o Sexmissbrukare i en o samma person blir ingen bra kombination, lägg till lite Kokain på det o du har svaret på varför MånsPetterAlbert inte håller sin käft.
Citera
2026-09-09, 06:10
Medlem
Citat:
Hade absolut inte tänkt svara dig på detta skitinlägget. Men så kom jag på vad som skavde.

Du ställde dig frågande angående vilket drev som bedrevs mot MZ och jag svarade att händer det något så är du så skyldig som man kan bli.

I april är MZ gäst hos en känd podd. Han ska skilja sig, har precis förlorat Mello och säger att han dessutom olyckligtvis råkat läsa sin FB-tråd. Ett litet bevis på att han, och säkerligen de flesta kändisar, läser här.

Två veckor senare berättar han om sitt kokainbruk i GP och ytterligare två veckor därefter får vi veta att sommarturnén är inställd.

MYCKET av det som skrivs om på FB vid tiden däremellan handlar om hur han har "kastat bandet under bussen".
Inte att han svikit dem. Inte att han tjallat på dem. Inte att han dragit alla över en kam eller sålt ut dem för att rädda sitt eget skinn eller tusen andra, vanligare, omskrivningar.
Utan just att han "kastat dem under bussen".

Idag vet vi att hans turné blivit inställd pga hans bandmedlemmarna tyckt att han "kastat dem under bussen".

Att de tagit intryck och uttryck härifrån känns ganska självklart.
Att de sedan inte kunnat skaka av sig vad de läst utan har gjort skitsnack härifrån till sin egen sanning får naturligtvis stå för dem.

MEN. Jag håller fast vid att du är skyldig om något händer. Man kan inte med gott samvete säga saker på det vis som du, och andra, här gör. Det smittar av sig och förgiftar omvärlden.

Du får nog söka de skyldiga till det fiaskot på annat håll. Till exempel hos hans management och PR&Beyond. De tyckte tydligen att det var en toppenidé att nämna både bussen och tidpunkten i den exklusiva intervjun för GöteborgsPosten.
– Jag har varit emot droger hela mitt liv men för två år sedan dök det upp i turnébussen. ”Alla andra” gjorde det. Det är så vanligt i min bransch, så det blev svårt att inte testa.
Att hans band, som han turnérade med vid tidpunkten, kände sig inkluderade i ”alla andra” behövde de knappast Flashback till.

Jag har skrivit det tidigare och vidhåller det än, MånsPetters PR-byrå och hans presstalesperson spelar i en helt egen liga. Det blir fiasko och självmål från deras sida hela tiden. Man skulle nästan tro att de tillbringar sin arbetstid på FB.

Riktiga PR-krisexperter sågar den genomskådade krishanteringen i Resumé, experterna menar att hela upplägget – från den uppmärksammade och hårt styrda intervjun i Göteborgs-Posten till boksläppet av "När allt faller" – är ett alltför uppenbart och regisserat "PR-maskineri". Syftet anses vara att rentvå artistens namn snarare än att visa genuin självreflektion.

(https://www.resume.se/kommunikation/pr/pr-experter-sagar-strategin-bakom-mans-intervju-med-gp/)

Det syftet är genomskådat av hans band, kultursidornas recensenter och majoriteten av befolkningen. Jag tror inte att jag personligen har haft så stor del i detta som du låter påskina.

Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Är fan vidrigt att han slänger hela teamet under (turné) bussen. Gissar att de inte är så glada nån av dem nu.

För exakt två år sen var han på "konserthusturné" med sitt band och Alex Runo. Känn er träffade allihop, liksom.

Tror hela branschen ogillar uttalandet. Nej, det är inte OK att knarka, men det är fasen inte heller OK att hänga ut samtliga i ett team.

Är ett mönster för honom detta. Att skylla ifrån sig – att all skit han gör gör andra också, och då måste det vara OK typ.

Några exempel:

Brister och fel har vi alla, när han förnekade att han misshandlat sina egna barn, är fullt normalt att idrottsmän lackar ur efter förlust, när han förlorat mot KAJ, och nu har alla i hela turnébussen missbrukat kokain.

Ta ansvar för vad du gör, din jävla fjant.
Senast redigerad av N.Armstark 2026-09-09 kl. 06:20.
Citera
2026-09-09, 09:49
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Vad bevisligen CJ haft för brister vet vi inte än.
Jag satt just och tänkte att vi haft ett vettigt meningutbyte för en gångs skull.
Utan ditt eviga tjat om,-din dumme fan!
Men jag hade fel.

Du sitter fundamentalt fast i att det bara var Måns fel.
Han har inte förtalat CJ med ett ända ord hitintills.
Och då tror du att det beror på att hon är vit och ren som nyfallen snö.

Bara den som förtalar sin partner med en megafon är oskyldig.
Tror du det?
Och den som tiger är skyldig.
Det är att göra det väldigt enkelt för sig. Din......!

Vettigt meningsutbyte? Du vägrar ju konsekvent förstå vad det är man skriver och hittar på egna tolkningar hela tiden och tillslut finns inget annat kvar än att kommentera skiten du skriver med frasen din... Bara i det här inlägget tillskriver du mig en massa skit jag aldrig sagt.
Citera
2026-09-09, 09:52
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Om det Trudy Fountain själv skrivit i sociala medier stämmer så verkar CJ inte ha haft några större hämningar inför att vara med en upptagen man när hon spelade julpanton Sleeping Beauty på Esher Theatre i december 2025. Mannens dåvarande partner var uppenbarligen mindre road av det hela.

Men CJ kanske bara tycker att otrohet är fullständigt förfärligt när det är MZ som är otrogen? Att själv vara den andra kvinnan och utsätta någon annan för samma sak verkar tydligen inte riktigt lika förfärligt.

Dubbelmoral kallas det väl.

Nej, det kallas för förtal det du håller på med.
Citera
2026-09-09, 11:10
Medlem
https://arbetet.se/2026/09/09/kan-ni-ens-forlata-mans-zelmerlow/
Citera
2026-09-09, 11:20
Medlem
" Sedan kommer ett pöbelvälde i sociala medier: Måns ska diskas, Måns ska torkas. Mums-Mums har blivit Elaka Måns.....

Det som skaver i mig är pöbelmentaliteten som kommer fram så fort en man i offentligheten gör något alls. Synen på att be om ursäkt, ta ansvar för sina gärningar och hur olika den kan vara......

På sociala medier ser jag post efter post som förödmjukar Zelmerlöv, kallar honom för martyr eller patetisk och säger att hans ursäkter inte är värda vatten.....

Frågan som Måns häcklare borde svara på är: Exakt vad är det ni tycker han ska göra?

Lägga sig platt och säga att han är en vedervärdig människa som inte borde få beträda jordens yta?
Vad händer om hans bild av händelserna bär en portion av sanning? I Zelmerlöws version är det han som behöver fly från sin förbannade – numera – exfru i en hotellkorridor.

Detta finns även, enligt honom, bevarad på en bevakningsfilm.

Om nu Zelmerlöv (som blev friad i rätten) är mer som en Lilla Fridolf än en Chris Brown (som blev fälld för att ha misshandlat Rihanna), ska han ändå ta på sig all skuld?

Min farhåga är nämligen att inget Måns gör någonsin kommer räcka till.....

Till skillnad från Schulman vill jag dock påpeka att Måns exfru Ciaras vänner såsom Camilla Läckberg inte har en plikt att lyssna på Måns version, snarare är det deras plikt att stödja Ciaras.

I alla fall offentligt. Jag hoppas Läckberg i privata sammanhang ställer frågor till Ciara om vad som är sant....."

https://arbetet.se/2026/09/09/kan-ni-ens-forlata-mans-zelmerlow/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in