2026-09-08, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Din misogyna lilla skit, du skriver rena lögner om Ciara för att försvara din idol. Han skriver en bok där han erkänner sina lögner, drogandet och att han varit otrogen….och du påstår att han inte orkar på grund av mig. Du är en patetisk liten nolla som förtalar en kvinna som har lyckats bli fri från en lögnare, knarkare och horkarl, och du har mage att sätta dig själv på en piedestal som om du vore en moralens väktare.
Hade absolut inte tänkt svara dig på detta skitinlägget. Men så kom jag på vad som skavde.

Du ställde dig frågande angående vilket drev som bedrevs mot MZ och jag svarade att händer det något så är du så skyldig som man kan bli.

I april är MZ gäst hos en känd podd. Han ska skilja sig, har precis förlorat Mello och säger att han dessutom olyckligtvis råkat läsa sin FB-tråd. Ett litet bevis på att han, och säkerligen de flesta kändisar, läser här.

Två veckor senare berättar han om sitt kokainbruk i GP och ytterligare två veckor därefter får vi veta att sommarturnén är inställd.

MYCKET av det som skrivs om på FB vid tiden däremellan handlar om hur han har "kastat bandet under bussen".
Inte att han svikit dem. Inte att han tjallat på dem. Inte att han dragit alla över en kam eller sålt ut dem för att rädda sitt eget skinn eller tusen andra, vanligare, omskrivningar.
Utan just att han "kastat dem under bussen".

Idag vet vi att hans turné blivit inställd pga hans bandmedlemmarna tyckt att han "kastat dem under bussen".

Att de tagit intryck och uttryck härifrån känns ganska självklart.
Att de sedan inte kunnat skaka av sig vad de läst utan har gjort skitsnack härifrån till sin egen sanning får naturligtvis stå för dem.

MEN. Jag håller fast vid att du är skyldig om något händer. Man kan inte med gott samvete säga saker på det vis som du, och andra, här gör. Det smittar av sig och förgiftar omvärlden.
Senast redigerad av Lazydell 2026-09-08 kl. 23:37.
Citera
2026-09-08, 23:25
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Jag vet att du inte förstår... låt oss börja från början... varför kom CJ till Sverige för att träffa MZ våren 2024? MZ återvände hem och började ett liv utan henne... varför accepterade inte CJ skilsmässan då? Låt mig måla upp en bild för dig: våren 2024: CJ är i London, glad över att vara fri från den där "hemska psykopaten". MZ är i Båstad. Äktenskapet är redan över. CJ kommer till Båstad för att komma till MZ för att be honom ta tillbaka henne. Varför? Svara på en enkel fråga.

Du har aldrig haft en familj, därför kan kan du aldrig förstå vad man gör för att hålla ihop den. Så enkelt är det, apropå enkel fråga.
Citera
2026-09-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Inget av det du skriver spelar någon som helst roll med tanke på vad han faktiskt utsatt sin familj för och hon satte ju bevisligen förutsättningarna för vad som gällde för att satsa på förhållandet trots allt och han sket bevisligen i dem.
Det vet vi ju inte. Det var nog saker som skulle förbättras hos båda parter.
Måns var ju inte nöjd med CJ heller. Det var ju därför han beslöt sig för att bosätta sig i Sverige igen.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-08 kl. 23:35.
Citera
2026-09-08, 23:41
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det vet vi ju inte. Det var nog saker som skulle förbättras hos båda parter.
Måns var ju inte nöjd med CJ heller. Det var ju därför han beslöt sig för att bosätta sig i Sverige igen.

”Det vet vi inte” Han var bevisligen otrogen och och knarkade, din dumme fan!
Citera
2026-09-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Jag orkar inte sitta och prenta ner vad hon skrev för recension på min mobil. Köp en prenumeration själv på SvD så ka du läsa hela. Alla jag läst i media var negativa och inte till hans fördel. Det är plottrigt nog ändå att citera i en telefon.
Visst, köpa och så är ju en möjlighet men ganska basic och...sekundärt? Tänkte du faktiskt kunde komma ihåg något. Bara sådär rakt ur minnet?
Men hur var det med huset i Sverige (frågar för 3e gången). Vilket var det hon inte var intresserad av?
Citera
2026-09-08, 23:54
Medlem
Citat:
Men sanningen är ju att han var otrogen och knarkade! Finns ju ingen som står ut i ett sådant förhållande. Det måste väl till och med du förstå?

Om det Trudy Fountain själv skrivit i sociala medier stämmer så verkar CJ inte ha haft några större hämningar inför att vara med en upptagen man när hon spelade julpanton Sleeping Beauty på Esher Theatre i december 2025. Mannens dåvarande partner var uppenbarligen mindre road av det hela.

Men CJ kanske bara tycker att otrohet är fullständigt förfärligt när det är MZ som är otrogen? Att själv vara den andra kvinnan och utsätta någon annan för samma sak verkar tydligen inte riktigt lika förfärligt.

Dubbelmoral kallas det väl.
Citera
2026-09-08, 23:55
Medlem
Citat:
”Det vet vi inte” Han var bevisligen otrogen och och knarkade, din dumme fan!
Vad bevisligen CJ haft för brister vet vi inte än.
Jag satt just och tänkte att vi haft ett vettigt meningutbyte för en gångs skull.
Utan ditt eviga tjat om,-din dumme fan!
Men jag hade fel.

Du sitter fundamentalt fast i att det bara var Måns fel.
Han har inte förtalat CJ med ett ända ord hitintills.
Och då tror du att det beror på att hon är vit och ren som nyfallen snö.

Bara den som förtalar sin partner med en megafon är oskyldig.
Tror du det?
Och den som tiger är skyldig.
Det är att göra det väldigt enkelt för sig. Din......!
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-09 kl. 00:03.
Citera
2026-09-08, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Visst, köpa och så är ju en möjlighet men ganska basic och...sekundärt? Tänkte du faktiskt kunde komma ihåg något. Bara sådär rakt ur minnet?
Men hur var det med huset i Sverige (frågar för 3e gången). Vilket var det hon inte var intresserad av?
Vilket hus? Du måste blanda ihop med nån annan. Har aldrig skrivit om nåt hus.
Citera
2026-09-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag valde faktiskt inte det värsta stycket, jag valde det som fick mig att skratta. Jag såg framför mig hur han lade sig på Albaniens flagga och hur upprörda de måste ha blivit.
topplocket gick för ordföranden i den albanska föreningen i Landskrona: ”Han borde visa mer respekt.”
Det måste vara trådens roligaste citat! 😂
Ja, det var lite roligt - i skribentens skruvade text.
I verkligheten satte man såklart kaffet/vattnet/vinet i halsen. Han hade flaggan minst en halv meter under benen. Typ 1500 albanier mordhotade honom pga kamerans vinkel och det var inte alls kul.
Citera
2026-09-09, 00:08
Medlem
Citat:
Ja, det var lite roligt - i skribentens skruvade text.
I verkligheten satte man såklart kaffet/vattnet/vinet i halsen. Han hade flaggan minst en halv meter under benen. Typ 1500 albanier mordhotade honom pga kamerans vinkel och det var inte alls kul.
Ush! Tar tillbaka att det var en gullig historia. Var albanien i ett kritiskt nationellt utsatt läge då? Eftersom att de reagerade på detta hemska sätt? Det hade jag helt missat. Ber om ursäkt för mina förhastade ord.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-09 kl. 00:15.
Citera
2026-09-09, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ush! Tar tillbaka att det var en gullig historia. Var albanien i ett kritiskt nationellt utsatt läge då? Eftersom att de reagerade på detta hemska sätt? Det hade jag helt missat. Ber om ursäkt för mina förhastade ord.
Nej, inte vad jag vet. Men de tog väldigt illa vid sig. Albanien är förmodligen en väldigt stolt nation och att de av misstag (verkligen!) såg hans ben på deras flagga efter vinsten gjorde att MZ fick mordhot, poliseskort och att han av inrådan av polisen tog bort ett av sina instagraminlägg (det enda som han hitintills tagit bort). Nu är ju tyvärr allt borta.
Citera
2026-09-09, 00:46
Medlem
Citat:
Hade absolut inte tänkt svara dig på detta skitinlägget. Men så kom jag på vad som skavde.

Du ställde dig frågande angående vilket drev som bedrevs mot MZ och jag svarade att händer det något så är du så skyldig som man kan bli.

I april är MZ gäst hos en känd podd. Han ska skilja sig, har precis förlorat Mello och säger att han dessutom olyckligtvis råkat läsa sin FB-tråd. Ett litet bevis på att han, och säkerligen de flesta kändisar, läser här.

Två veckor senare berättar han om sitt kokainbruk i GP och ytterligare två veckor därefter får vi veta att sommarturnén är inställd.

MYCKET av det som skrivs om på FB vid tiden däremellan handlar om hur han har "kastat bandet under bussen".
Inte att han svikit dem. Inte att han tjallat på dem. Inte att han dragit alla över en kam eller sålt ut dem för att rädda sitt eget skinn eller tusen andra, vanligare, omskrivningar.
Utan just att han "kastat dem under bussen".

Idag vet vi att hans turné blivit inställd pga hans bandmedlemmarna tyckt att han "kastat dem under bussen".

Att de tagit intryck och uttryck härifrån känns ganska självklart.
Att de sedan inte kunnat skaka av sig vad de läst utan har gjort skitsnack härifrån till sin egen sanning får naturligtvis stå för dem.

MEN. Jag håller fast vid att du är skyldig om något händer. Man kan inte med gott samvete säga saker på det vis som du, och andra, här gör. Det smittar av sig och förgiftar omvärlden.

Här håller jag faktiskt med Lazydell. Man har ett ansvar för vad man skriver om andra människor.

Det blir rätt märkligt att anklaga andra för förtal och misogyni samtidigt som man själv sitter och kallar en människa för lögnare, knarkare och horkarl och dessutom uttrycker sig som om man själv sitter på hela sanningen.

Tydligen kan ord både ”smitta av sig och förgifta omvärlden”. Frågan är varför det ansvaret bara verkar gälla alla andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in