2025-04-29, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Hon får lön, vad menar du? Ofta man som helt outbildad nanny går ut och säger ”min chef missbrukar, är otrogen och använder våld. Välkommen att anmäla mig för förtal och sparka mig”.

Måns vän Erik Segerstedt som alltså inte är i beroendeställning till honom gick nyss ut och sa att han känner sig likgiltig mot skriverier om Måns eftersom han ”levt på det sätt som han levt, ingen rök utan eld”.
Får hon lön även om barnen är hos sin mor med Camilla Läckberg menar du?
Nej varför skulle hon gå ut och säga det? Hon ser faktiskt ut att stortrivas bland vinrankorna i sin "Heroes" hoodie. Outbildad eller inte.
E.S. sa inte alls så. Och det vet du också att jag vet att du vet att jag vet att du vet att han inte sa så alls.
Citera
2025-04-29, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummiskor
Får väl hoppas det är slutet nu för Måns i rampljuset. Enda anledningen han kommit undan med så mycket skit är för att många tycker han ser bra ut. Men han börjar på allvar se sliten ut nu. Att han går ut med att han tar droger mer eller mindre bekräftar att han begått övergreppen.

Vilka övergrepp?
Citera
2025-04-29, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Måns kommer nog inte få fler uppdrag i diverse familjeprogram på tv. Men jag hoppas i alla fall att hans vingård i Skåne kommer gå bra.

Vingård är väl att ta i, en gård med några rankor är bättre beskrivning, och merparten av innehållet i hans blaskiga vin lär inte komma från hans gård i alla fall.
Citera
2025-04-29, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vingård är väl att ta i, en gård med några rankor är bättre beskrivning, och merparten av innehållet i hans blaskiga vin lär inte komma från hans gård i alla fall.
Det finns många vingårdar i Skåne och DK. Bl.a på Österlen och ön Ven som odlar vindruvor för framställning av eget vin.
Så varför tror du inte på att Måns vin framställs av egna druvor? Bara för att skriva något ytterligare förklenande?
Kalla somrar som ger magrare vinskördar får de kanske blanda in andra druvor dock bland de egna.
Nu har det blivit lättare med gårdsförsäljning också.
Citera
2025-04-29, 00:45
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du kan omöjligen veta vad Chiara menar. Frågan är om hon själv visste vad, när hon skrev det i affekt. Hon tog ju bort det sedan.

Vet du hur svårt det bara är att få ut sin ADD medicin?
Apoteket har den inte i lager. Man måste beställa den samma dag. Har man otur har någon annan hunnit före till apoteket och fått medicinen. Därpå börjar en jakt genom hela stans samtliga apotek om möjligen någon har. Och läkaren har superkoll på att receptet följs till punkt och pricka.
Så det går inte att missbruka ritalin och övrig centralstimulerande medicin som man får på recept.
Har anhörig med ADD.
Det är inte omöjligt att MZ har ADD. Eftersom han var skötsam och sjöng i kyrkokören vad jag hört.
Enligt egen utsago var han väldigt lat (troligen uttråkad) under uppväxten.
ADHD tror jag inte på eftersom han aldrig varit bråkig. Källardörren var ett enda undantag.
I tonåren efter det "stora bråket". Och det gör du sådan affär av! Jesus, man baxnar ju!

Att MZ skulle ha drag av narcissism håller jag inte alls med om.
Han är alldeles för öppen och ärlig. Han var pissledsen och väldigt besviken sa han i Mello.
Han har berättat själv om hur dåligt det gick med hans karriär i England,.
Han har även för 10 år sedan berättat om sin otrohet och bekymmer med det,
(Tyvärr är MZ alldeles för öppen vilket haters utnyttjar emot honom).
Han har inte med ett ord skyllt på eller talat illa om motparten CJZ.

Om han hade haft narcissistiska drag så hade ju allt, alltid varit en framgångssaga.
Och det hade gått toppenbra i England, bara framgång osv.
Och om det gått dåligt så hade han skyllt ifrån sig på knäppa agenter och annat.
Men det har han inte gjort.
Att jämföra med Runar Sörgard som nog är Narcissist rakt av.
Med bara bedrägerier som maskeras till framgångsrik affärsverksamhet.
Och flyta ovanpå jämt. Frotterar sig med världskändisar enligt egen utsago.

Och BPD hittar jag inte hos MZ heller.
Men till skillnad från dig så är jag inte GOOGLE-Läkare/Psykiatriker
och jag känner inte MZ personligen och har inte honom som patient.

Någon som verkar att ha svårt att reglera sin känslor är CJZ tycker jag.
Men hon är ju ett helgon enligt er.
Snacka om svart/vitt tänkande.
Och bara för du jobbat med missbrukare enligt egen utsago så kan du inte klistra deras missbruk och diagnoser på alla
kända människor som du inbillar dig att du kommer i kontakt med , i din fantasi.

Klart det går att missbruka ADHD-medicin. Går att beställa på nätet utan recept om man så vill. Sen finns det andra mediciner och droger som fungerar liknande som också kan beställas. Är man kapabel att missbruka och få tag i kokain under (minst) 2 års tid, så är man kapabel att missbruka och få tag i annat också.

Du vet ingenting om ifall källardörren var det enda tillfället då han var våldsam/bråkig i tonåren, och han visade ju även våldsamhet när han förlorade mot KAJ, och Ciara har beskrivit "emotional and physical abuse", samt att de bråkar ofta.

Skillnaden mellan ADHD och ADD är H:et som står för hyperaktivitet, och i det räknas även impulsivitet in.

I denna artikel säger Måns att han efter en inspelning/kväll på scen sällan går direkt hem för att sova. Detta pga att han inte kan somna efter ett uppträdande. På frågan hur han varvar ner efter intensiva perioder (som turnéer) svarar han att det inte är helt lätt. Vilket är symptom på hyperaktivitet:

https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjournal/artiklar/manniskor/20230510/mans-zelmerlow-om-sonen-ossian/

I denna artikel säger han: "Jag är extremt impulsiv och har otroligt dålig framförhållning. Det gör att det ofta kör ihop sig."

https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlow-om-nervositeten-och-forandringarna-i-rutan/

Måns är alltså både hyperaktiv och impulsiv, vilket betyder att han mycket troligare har ADHD än ADD.

Narcissistiska drag har han absolut (enbart narcissist är han dock inte). Ciara har postat om det och jag tror henne. Det hon skrev var mycket troligt hur han behandlat henne:

When a narcissist says "my ex is crazy", they mean to say: I gaslit them daily, I cheated repeatedly, I lied pathologically, I manipulated them emotionally, I destroyed their self-esteem, I isolated them from their friends and families.

Angående borderline/BPD så är diverse missbruk (droger, sex etc.) centralt, liksom förhöjd risk att bli beroende. I denna artikel (från idag) berättar Måns att han vet att han har en beroendepersonlighet:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/W0K5J2/mans-zelmerlow-om-kokainmissbruket

Andra BPD symptom är instabila relationer, instabil självbild och ett stort bekräftelsebehov och det stämmer ju också in på Måns. Och på narcissism faktiskt. Deras uppblåsta självbild är ofta fake. Ofta har de dåligt självförtroende som de döljer genom att framhålla sig själva.

Som sagt, jag är övertygad om att han har ADHD i botten, plus BPD som kan ha utvecklats från ADHD:n, samt drag av narcissism.
Citera
2025-04-29, 00:45
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Uff, nu börjar du igen med dina wannabe-diagnoser och din oigenkända psykologi-Google-examen... Strö över några facktermer, lite generaliseringar och snygg statistik här och där, och tro att folk ska köpa allt ditt nonsens?
Framför allt väljer du ut några körsbärsplockade situationer ur MZ:s liv som passar "perfekt" in i din bild och ignorerar allt annat – dessutom utan att ange en enda verifierbar källa igen. Jag är ganska säker på att du med samma "metod" skulle kunna klistra vilken psykiatrisk diagnos som helst på vilken kändis som helst.

Ottoplommon gick för övrigt in mycket mer på djupet kring "dina diagnoser". Och när jag läser hennes förklaringar verkar hon ha betydligt bättre koll än du – särskilt när det gäller påståendet att MZ skulle ha narcissistiska drag. Om han verkligen hade det, skulle han knappast visa sina känslor öppet eller självironiskt driva med sig själv som han ofta gör.

Men ja, vi är där igen. Det verkar ju vara helt omöjligt för dig att känna igen när han skämtar i sina inlägg.
Jag väntar fortfarande med spänning på ett konkret exempel från dig på vilket av hans skämtinlägg som enligt dig var "damage control" – för enligt dig borde det vara de flesta. Än så länge har du inte lyckats leverera något...

Otto har nollkoll. Se mitt svar ovan till henne angående diagnoserna.

Och sluta tjata om Måns inlägg med damage control och bortförklaringar. Det är en tolkningsfråga. Vad du uppfattar som en sak kan andra uppfatta som nåt helt annat, och många med mig har uppenbarligen uppfattat hans inlägg som just damage control och bortförklaringar.

(Och nu är det ju damage control galore på gång om kokset.)

Lägg fram bevis för dina påstådda inlägg där Ciara ska ha druckit vin när hon var gravid, istället. Det är liksom ingen tolkningsfråga inblandad där, så bevisa nu ditt påstående.
Senast redigerad av FairyGirl 2025-04-29 kl. 00:56.
Citera
2025-04-29, 00:46
Medlem
FairyGirls avatar
Är fan vidrigt att han slänger hela teamet under (turné) bussen. Gissar att de inte är så glada nån av dem nu.

För exakt två år sen var han på "konserthusturné" med sitt band och Alex Runo. Känn er träffade allihop, liksom.

Tror hela branschen ogillar uttalandet. Nej, det är inte OK att knarka, men det är fasen inte heller OK att hänga ut samtliga i ett team.

Är ett mönster för honom detta. Att skylla ifrån sig – att all skit han gör gör andra också, och då måste det vara OK typ.

Några exempel:

Brister och fel har vi alla, när han förnekade att han misshandlat sina egna barn, är fullt normalt att idrottsmän lackar ur efter förlust, när han förlorat mot KAJ, och nu har alla i hela turnébussen missbrukat kokain.

Ta ansvar för vad du gör, din jävla fjant.
Citera
2025-04-29, 00:47
Medlem
Viktigt med orosanmälan till socialtjänsten barnen måste skyddas till fosterhem. Maila!!
Citera
2025-04-29, 00:48
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Med tanke på Måns erkännande så har din kommentar åldrats som fint vin. Tror du verkligen prickade in väldigt rätt.

Jag känner såklart inte Måns eller Ciara. Men med tanke på allt som hänt och nu erkännande från Måns. Som försöker förmildra det genom att säga att andra gör det. Så litar jag mycket mer på vad Ciara har sagt.

Precis, att skylla ifrån sig är han väldigt bra på. Ciara framstår som mycket mer trovärdig än Måns av den anledning du nämner, och flera andra.
Senast redigerad av FairyGirl 2025-04-29 kl. 00:54.
Citera
2025-04-29, 00:48
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Då kom sanningen. Måns säger att "alla' använde kokain. Frågan är om han verkligen slutat knarka med tanke på vad Ciara skrev.

Han säger det han säger pga vårdnadstvisten. Är damage control av värsta sorten och därmed inget att lita på. Är fullt möjligt att han blåljuger.
Citera
2025-04-29, 01:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det finns många vingårdar i Skåne och DK. Bl.a på Österlen och ön Ven som odlar vindruvor för framställning av eget vin.
Så varför tror du inte på att Måns vin framställs av egna druvor? Bara för att skriva något ytterligare förklenande?
Kalla somrar som ger magrare vinskördar får de kanske blanda in andra druvor dock bland de egna.
Nu har det blivit lättare med gårdsförsäljning också.

Det går åt ca 600 druvor till en flaska med vin, då kan du själv räkna ut att de små plantagen i Skåne, allra minst Måns lilla plantage, inte på långa vägar räcker till för att producera vin enbart med egna druvor.
Citera
2025-04-29, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det går åt ca 600 druvor till en flaska med vin, då kan du själv räkna ut att de små plantagen i Skåne, allra minst Måns lilla plantage, inte på långa vägar räcker till för att producera vin enbart med egna druvor.
Bra år så går det kanske. Det beror ju på klimatet. Men jag tror knappt MZ odlar sina druvor med allt det jobbet för att äta en massa vindruvsklasar under augusti månad.

Det framställs vin både i DK och i Skåne. Det finns vingårdar överallt på landsbygden.
Men det är möjligt att de får dryga ut druvorna med utländska. Men folk hade väl inte odlat druvor i decennier om det inte var lönsamt.

EDIT: Måns kanske bara provodlar än så länge. Men han har tagit fram ett eget märke men det kan ju vara gjort på utländska druvor.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-29 kl. 01:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in