2026-09-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
https://arbetet.se/2026/09/09/kan-ni-ens-forlata-mans-zelmerlow/

Mest intressant där var väl denna formulering:
Det började med att Bokfabriken släppte hans bok lite som ett UFO placerar en alien på Time Square. Från ingenstans: här är en bok.
Det framhölls ju här i tråden att vi som tyckte det var konstigt att det inte fanns förhandsinformation om en kommande bok var verklighetsfrånvända och inte hade en aning om hur bokbranschen fungerar. Kanske låg det ändå något i vår förvåning.
Citera
2026-09-09, 13:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja, där gjorde Måns bort sig som han själv påpekar. Det hade varit bättre han bara sagt, att han började använda kokain under en jobbig turné för några år sedan. Men nu stod ju Måns i en tsunami av allehanda anklagelser så hans dåliga självkänsla ville väl förklara sig hur det kom sig att han börjat med kokain.
Utan att tänka efter så sa han väl som det var. Det är som att Måns har blivit hjärntvättat att alltid berätta hela sanningen. Ingen har lärt honom att man behöver inte berätta precis allt om hur och varför.
Kanske uppfostran.

Du tycker alltså att han talade sanning, men att det vore bättre om han hade ljugit.

Fin människa du är, Otto

I själva verket ljuger han hej vilt om olika saker, eller har en helt skruvad syn på verkligheten.
Citera
2026-09-09, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Nej, det kallas för förtal det du håller på med.

MZ har själv berättat om vissa saker, så det är inte det jag invänder mot. Det jag reagerar på är behovet av att dag ut och dag in reducera en människa till ”knarkare”, ”lögnare”, ”horkarl” osv.

Lite som med en sjukdom. Man kan ha en sjukdom men man är inte sin sjukdom. På samma sätt kan man ha gjort dåliga saker utan att det behöver vara hela ens identitet för resten av livet.

Man kan faktiskt kritisera vad någon gjort utan att göra det till hela människan. Och vem säger ens ”horkarl” 2026?

Men tydligen blir det ”förtal” så fort något negativt om CJ diskuteras. Lite olika måttstockar där också kanske?
Citera
2026-09-09, 13:30
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Precis så var det. En treåring skyller skulden direkt på något annat även om det råkar bli katten. Vad skulle MånsPetter göra? Antingen erkänna att han drogar eller som i hans fall skylla på att dom i turnebussen lockade honom. Det står ju redan i trådstarten om hans intag av stimulantia och otrohet.

Om han skulle börja knarka vid 37 års ålder samtidigt som han hade en nyfödd son visar bara ännu mer vilken sorts människa han är. Det sista halmstrået för att hoppas på empati leder till en bok där han ömkar sig själv och slänger ut skit på sina barns mor. Har inte läst boken men många utdrag från recensenter och dom är inte nådiga.

Det kan vara sol, bollar och choklad också

Alla förstår att han började med kokain långt tidigare. Hans snack är inte alls trovärdigt.

För mig känns det konstigt att människan inte besinnar sig, alla kan göra fel, bli arga o.s.v. men då ångrar man sig efter ett tag, och lugnar ner sig vad gäller känslor.

Så varför skriva en bok på det här sättet: som om man inte hade någon självinsikt alls, eller ens konsekvenstänkande. Om något skulle det bara ha varit en avbön med "jag förstörde..." som början på titeln. En bok av det här slaget gör bara att Måns Petter framstår ännu mer som en idiot, och Ciara lär ju knappast bli gladare, fast hon lär väl aldrig läsa den. Säkert berättar några av väninnorna något dock.

Det är som om han bara gräver sig djupare ner.
Citera
2026-09-09, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
MZ har själv berättat om vissa saker, så det är inte det jag invänder mot. Det jag reagerar på är behovet av att dag ut och dag in reducera en människa till ”knarkare”, ”lögnare”, ”horkarl” osv.

Lite som med en sjukdom. Man kan ha en sjukdom men man är inte sin sjukdom. På samma sätt kan man ha gjort dåliga saker utan att det behöver vara hela ens identitet för resten av livet.

Man kan faktiskt kritisera vad någon gjort utan att göra det till hela människan. Och vem säger ens ”horkarl” 2026?

Men tydligen blir det ”förtal” så fort något negativt om CJ diskuteras. Lite olika måttstockar där också kanske?
Att vara lögnare eller horkarl är inga sjukdomar, det är medvetna val. Man kan låta bli att vara båda om man vill. Det finns en del som hävdar att missbruk är en sjukdom, det verkar dock vara det enda dom MånsPetter har försökt komma till rätta med.
Citera
2026-09-09, 14:15
Medlem
Det som förvånar mig är att MånsPetter inte har gjort en konsekvensanalys innan han släppte denna bok. Han måste ju även ha helt odugliga rådgivare runtomkring sig.
Nu han saboterat all möjlighet till en vettig relation till Ciara. De har ju barn ihop och behöver ha ett samarbete och omsorg kring dem under många år framöver.
Det är helt obegripligt att han egoistiskt sätter sig själv först och har förstört främst många nära familjerelationer.
Det kommer att bli svårt.
Citera
2026-09-09, 14:30
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vankel
Det som förvånar mig är att MånsPetter inte har gjort en konsekvensanalys innan han släppte denna bok. Han måste ju även ha helt odugliga rådgivare runtomkring sig.
Nu han saboterat all möjlighet till en vettig relation till Ciara. De har ju barn ihop och behöver ha ett samarbete och omsorg kring dem under många år framöver.
Det är helt obegripligt att han egoistiskt sätter sig själv först och har förstört främst många nära familjerelationer.
Det kommer att bli svårt.

Precis, usel strategi, han har en enastående förmåga att sätta sig i sämre och sämre läge. Var ska detta sluta?
Citera
2026-09-09, 14:30
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak

Nu ljuger du igen! Jag har aldrig hånat eller förminskat Måns. Det är en jäkla skillnad på det jag skriver och det du skriver. Det där var inte "något negativt som diskuterades" utan du skrev precis att CJ legat med en gift man men det vet du inget om alls, därav förtal. Han dumpade frugan och blev ihop med CJ, det är vad vi vet. Jag skriver bara om det som vi vet är sant. Det räcker väldigt långt här men förstår att du måste hitta på saker för att ha något att komma med.
Citera
2026-09-09, 18:53
Medlem
Återigen har det avslöjats idag att man uppenbarligen ljög under rättegången. Både Ciara själv och hennes agent.

Här förmedlades uppfattningen att hon inte skulle kunna utföra sina röstskådespelarjobb - som utgör den största delen av hennes inkomst - från Sverige, utan att hon MÅSTE befinna sig i studiorna i England för detta.
Citat:
What I can tell you is that she is a hugely successful voiceover artist and that has been a huge source of her income. Voiceovers in the UK are likely separate, but I know from various sources that she has looked out on enormous amount of income not being able to fulfill some voiceover engagement. Again, she would need to be in the studios in the UK.
https://youtu.be/A5rMOwe2x60?t=5385

MEN varför kan hon då plötsligt arbeta därifrån under en kort semester i PORTUGAL? Var är skillnaden? Det förstår jag inte...
https://imgur.com/a/RbLG1o5

Även i England har hon spelat in mycket hemifrån. Där gick det märkligt nog också, som redan har påpekats flera gånger här.

I Sverige har MZ till och med inrett en studio åt henne. Det gick tydligen inte, varför då? Jag minns till exempel att hon åtminstone en gång hade lagt upp en story där hon utförde ett jobb i Radio Båstads studior.

Och i Bathinas podcast sa hon ju också att hon i teorin kan arbeta varifrån som helst - imorgon kanske till och med från Spanien.

Det låter alltså mer som en medveten undanflykt inför rättegången. Och att uttalandet är en ren lögn har Ciara själv bevisat idag.
Citera
2026-09-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du tycker alltså att han talade sanning, men att det vore bättre om han hade ljugit.

Fin människa du är, Otto

I själva verket ljuger han hej vilt om olika saker, eller har en helt skruvad syn på verkligheten.
Var läste du det? Att jag tycker att det varit bättre att han ljugit???

Jag tycker det hade varit bättre att han inte berättade hela sanningen om hur och varför.
Det hade ju räckt med att säga, -Jag började med kokain på en jobbig turné för ett par år sedan.
Det är ju alldeles sant och inte någon lögn. Och då tar han dessutom ansvar för det själv.
Citera
2026-09-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Narcissist o Sexmissbrukare i en o samma person blir ingen bra kombination, lägg till lite Kokain på det o du har svaret på varför MånsPetterAlbert inte håller sin käft.
Och du kan inte tänka så långt som ,att det är kokain som gör brukare kaxiga o lite narcisstiska samt att de får en omvittnad sexuell drive. Vad kom först? Hönan eller ägget??
Citera
2026-09-09, 19:16
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
" I Zelmerlöws version är det han som behöver fly från sin förbannade – numera – exfru i en hotellkorridor. Detta finns även, enligt honom, bevarad på en bevakningsfilm.

Om nu Zelmerlöv (som blev friad i rätten) är mer som en Lilla Fridolf än en Chris Brown (som blev fälld för att ha misshandlat Rihanna), ska han ändå ta på sig all skuld?

https://arbetet.se/2026/09/09/kan-ni-ens-forlata-mans-zelmerlow/

Fast här har väl kulturkrönikören på Arbetet fel? Det gick väl aldrig till rätten? Så Måns kan därmed inte ha blivit friad av rätten?

Åklagaren la ned förundersökningen eftersom det saknades objektiva bevis för att bekräfta vems version som var närmast sanningen. (Det är vanligt att förundersökningar läggs ned i brist på bevis när ord står mot ord).

OM själva händelsen hade filmats och
OM filmen kunnat bevisa att:
- Måns version var mest rätt så hade Ciara kunnat åka dit för 'Falsk tillvitelse'.
- Ciaras version varit mest rätt så hade Måns kunnat åtalats.

Det är därmed bara två personer som vet vad som hänt. Och sen kan de två personerna dessutom ha uppfattat händelsen på helt olika sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in