2026-09-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag måste ha jättedålig läsförståelse eftersom jag för en tid sedan läste att kollegorna från bussen fortfarande spelar med honom. Så jag förstår inte alls varför han skulle repa med ett nytt band.

Kan du snälla förklara till en med dålig läsförståelse hur det hänger ihop? 🙏

Betyder detta att stackars MånsPetter har gjort sig skyldig till förtal i sin bok? Han & pr-teamet måste ha missat vad han skrev innan boksläppet. Går det att fixa till i efterhand, man kan kanske säga att det är Ciara som har smugit in det i boken för att sätta dit honom?
När jag läser det här verkar det som om frikännandet i morse har påverkat dig lite för mycket? Letar du speciellt efter inlägg från förra året (här i juli) för att underbygga dina vilda teorier?

Har du missat att det inte fanns någon sommarturné 2025 och inte heller några vanliga konserter? Och att turnén redan ställdes in i maj? Om de fortfarande spelar med honom behöver det väl inte nödvändigtvis betyda ett offentligt framträdande? Kanske betyder det ju att de faktiskt kan ha blivit försonade och kommer att spela tillsammans igen i framtiden?

Har du någonsin funderat på det? Men det vill du ju inte ens tänka på.
Citera
2026-09-07, 20:29
Medlem
Citat:
Det var FLERA arrangörer som ville slippa ha MånsPetter på sin scen.

https://www.expressen.se/noje/efter-anklagelserna-arrangoren-vill-bryta-med-zelmerlow/

Du bör nog försöka hålla dig till sanningen.
Jaha, då var det alltså TVÅ arrangörer. Två av tolv. Det fanns fortfarande tillräckligt många som ville genomföra hans konserter.

Och man måste nämna vad som var anledningen till att arrangören från Kalix kontaktade MZs management och ville ställa in konserten:

Citat:
Då gick hans fru ut med anklagelsen om att han ska ha använt fysiskt våld mot henne, vilket senare har polisanmälts. För närvarande handlar det bara om en anmälan och en eventuell rättegång, som knappast hinner äga rum före sommaren. Vi dömer ingen innan det finns en dom. För mig var anklagelsen om misshandel det som fick mig att kontakta Måns Zelmerlöws management. ...
...
SN (MP), ordförande i fritids- och kulturnämnden, säger att anklagelsen och anmälan om att Måns Zelmerlöw ska ha misshandlat sin fru är minst lika allvarlig som det kokainmissbruk som artisten själv berättat om. Men att det är svårare att agera utifrån dessa anklagelser eftersom ärendet inte är utredt.
https://www.nsd.se/nyheter/kalix/artikel/mans-zelmerlows-sommarspelning-kan-avbokas-efter-kokainavslojande/lzzknxgl

Det var alltså inledningsvis Ciaras polisanmälan. Den som i augusti lades ner på grund av brist på bevis. Om händelsen som, som det nu verkar, medvetet provocerades fram av henne, och där hon sprang in i ryggen på honom när hon förföljde honom.

På grund av detta ville de redan ställa in konserten. Men eftersom utredningen inte var avslutad gick det inte. När han senare erkände att han använt droger använde de detta som argument.
Citera
2026-09-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Men kokainet fanns och det är hela grejen här!
Var nu inte så hycklande. Det spelar självklart en avgörande roll här vem som verkligen hittade kokainet och var. För om man ljuger i domstol om något sådant, vad mer ljuger man då för att vinna målet?
Citera
2026-09-07, 20:37
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Var nu inte så hycklande. Det spelar självklart en avgörande roll här vem som verkligen hittade kokainet och var. För om man ljuger i domstol om något sådant, vad mer ljuger man då för att vinna målet?

Du lider ju av samma problem! Du tycker det är värre vad någon annan sagt än att han faktiskt hade kokain och gör allt i din makt att belysa det som en förmildrande omständighet. Det går liksom inte att relatera till det hemska synsättet på droger.
Citera
2026-09-07, 20:46
Medlem
Citat:
När jag läser det här verkar det som om frikännandet i morse har påverkat dig lite för mycket? Letar du speciellt efter inlägg från förra året (här i juli) för att underbygga dina vilda teorier?

Har du missat att det inte fanns någon sommarturné 2025 och inte heller några vanliga konserter? Och att turnén redan ställdes in i maj? Om de fortfarande spelar med honom behöver det väl inte nödvändigtvis betyda ett offentligt framträdande? Kanske betyder det ju att de faktiskt kan ha blivit försonade och kommer att spela tillsammans igen i framtiden?

Har du någonsin funderat på det? Men det vill du ju inte ens tänka på.
Du slingrar dig som en mask på kroken. Jag finner mycket nöje i att se hur MånsPetter i egen hög person har pulveriserat alla era argument.

”Fristående”, ”förtal”, ”fortfarande spelar”.

Oerhört roligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Nej, det är ganska självklart att det "dök upp i turnébussen" är fristående och nämns för att ge kontext till hur det började. Hade "alla andra" syftat på kollegorna i bussen, hade de gått att identifiera och han hade själv gjort sig skyldig till förtal. Han är inte dum och det hade dessutom upptäckts vid granskningen han & pr-teamet fick göra innan publicering. Det styrks även genom att kollegorna från bussen fortfarande spelar med honom.
Citera
2026-09-07, 20:54
Medlem
Citat:
Och än en gång försöker du flytta fokus och få det att verka värre? FLERA arrangörer? Du försöker återigen överdriva. EN arrangör från Kalix ville på eget initiativ dra sig ur avtalet och har högljutt meddelat detta i pressen; det fanns inga uppgifter om fler.

Citat:
Jaha, då var det alltså TVÅ arrangörer. Två av tolv. Det fanns fortfarande tillräckligt många som ville genomföra hans konserter.

Det är ett rent nöje att få se er göra bort er hela tiden. Er idol har skrivit en bok som visar att ni har haft fel i varenda inlägg ni skrivit sedan KAJ vann Mello!
Citera
2026-09-07, 20:56
Medlem
Citat:
Du slingrar dig som en mask på kroken. Jag finner mycket nöje i att se hur MånsPetter i egen hög person har pulveriserat alla era argument.

”Fristående”, ”förtal”, ”fortfarande spelar”.

Oerhört roligt!
Men, men, det är ju du som återigen försöker slingra dig ur det. Som alltid undviker du fakta och övergår till några känslomässiga anklagelser och personliga angrepp.

Vi slingrar oss inte. Från början har vi hävdat att han av egen vilja inte vill ge några konserter så länge skilsmässan inte är avslutad. Och det är den uppenbarligen inte ännu. Ni har däremot hittat på de vildaste teorierna om varför han inte ger några konserter. Och det berodde alltså till exempel helt klart inte på att det inte finns något intresse för honom, som ni har hävdat.

Intresset för honom verkar just nu vara enormt, även om det för tillfället inte handlar om hans musik. Men såvitt jag kan se ligger hans bok högt upp på bokhandlarnas topplistor?
Citera
2026-09-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Du lider ju av samma problem! Du tycker det är värre vad någon annan sagt än att han faktiskt hade kokain och gör allt i din makt att belysa det som en förmildrande omständighet. Det går liksom inte att relatera till det hemska synsättet på droger.
Jag försöker inte framställa det som en förmildrande omständighet. Han hade kokain den dagen, och han har erkänt det. Han står för det.

Det som är mycket värre i det här sammanhanget är vad Ciara har gjort av det. Hon har tagit den sanningen, manipulerat den och spetsat den med lögner för att vinna rättegången om barnen. Och samtidigt har hon försökt förstöra hans karriär och bryta ner honom psykiskt. Och hon utnyttjar sina kända och inflytelserika väninnor för att dölja detta bedrägeri inför rätten. Allt annat brydde hon sig inte alls om.

Hon skrev visserligen en gång att hon erkänner sin del i förstörelsen (i ett inlägg som hon sedan raderade), men det är uppenbarligen tomma ord, för man har aldrig riktigt sett något av det.
Citera
2026-09-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Oavsett om han friades så framstår han som ohederlig. MånsPetter har sån tur här i livet och klarar sig ständigt. Han borde köpa en trisslott. Garanterat vinst.
Tur? Om hela åtalet läggs ned och han får sina rättgångskostnader betalda , tyder väl snarare på att han är oskyldig. Liksom CJs polisanmälan om en knuff. Polisen fann inget trots att de vänt på varje sten. Liksom polisens misstankar om sexköp som polisen la ned på plats. Det fanns inget sexköp. (Om det nu var MZ som var den misstänkte.) Polis och åklagarmyndigheter brukar aldrig se emellan fingrarna. Men de dömer inte heller en oskyldig. I ett fungerande rättssamhälle. Så vadå ohederlig?
Citera
2026-09-07, 21:22
Medlem
Citat:
Men, men, det är ju du som återigen försöker slingra dig ur det. Som alltid undviker du fakta och övergår till några känslomässiga anklagelser och personliga angrepp.

Vi slingrar oss inte. Från början har vi hävdat att han av egen vilja inte vill ge några konserter så länge skilsmässan inte är avslutad. Och det är den uppenbarligen inte ännu. Ni har däremot hittat på de vildaste teorierna om varför han inte ger några konserter. Och det berodde alltså till exempel helt klart inte på att det inte finns något intresse för honom, som ni har hävdat.

Intresset för honom verkar just nu vara enormt, även om det för tillfället inte handlar om hans musik. Men såvitt jag kan se ligger hans bok högt upp på bokhandlarnas topplistor?

Du har svårt att erkänna att turnén ställdes in för att varken arrangörerna eller MånsPetters band ville ha med honom att göra. Det står svart på vitt i ”bästsäljaren”.

En annan sak som står i ”listettan” är att han gömde barnens pass. Dom som Ciara slarvade bort, eller hur var det nu igen?

Citat:
Åh, låt mig läsa vad det står i domen, du brukar ju vara så sugen på det. Först står det att hon helt enkelt inte kunde hitta passet, vilket mycket väl kan bero på en kaotisk förvaring. Sedan kommer påståendet från hennes sida att Måns skulle ha behållit passet. Från hans sida finns det inget uttalande om detta, om jag inte har missat något?
Man undrar dock ibland hur exakt man kan ta detta uttalande? Ungefär lika noggrant som uttalandet att städpersonalen skulle ha hittat kokain på hotellet. Och lite senare är det en vän till henne?

Och även om så vore fallet, borde det väl inte vara något problem. För närvarande har hon uppenbarligen passet. Passet kan ju förvaras hos en betrodd person under vistelsen. Så var är problemet?
Citera
2026-09-07, 21:51
Medlem
Citat:
Jag måste ha jättedålig läsförståelse eftersom jag för en tid sedan läste att kollegorna från bussen fortfarande spelar med honom. Så jag förstår inte alls varför han skulle repa med ett nytt band.

Kan du snälla förklara till en med dålig läsförståelse hur det hänger ihop? 🙏

Betyder detta att stackars MånsPetter har gjort sig skyldig till förtal i sin bok? Han & pr-teamet måste ha missat vad han skrev innan boksläppet. Går det att fixa till i efterhand, man kan kanske säga att det är Ciara som har smugit in det i boken för att sätta dit honom?
Ja, den är så dålig att jag misstänker att du försöker doktorera i ämnet.

• Det är konstigt att du inte förstått det eftersom du har läst att 'repa med ett nytt band' var alternativet han hade, för bara några få timmar sedan.

• Därefter har du frågat mig hur det känns att ha fel och jag har svarat sanningsenligt hur det kom sig. Också för bara något fåtal timmar sedan.

• Men trots att jag medgav mitt fel har du nu suttit och letat upp ett odaterat citat som ska visa på ett fel som redan är konstaterat?
Dessutom stämmer citatet så till vida att;
1) Ja, de spelade med honom. Du behöver bara byta ut "fortfarande" mot "igen".
2) Vilka "alla andra" är, är fortfarande svårt att identifiera. Att de "alla" tog åt sig på den nivån att de eventuellt kastade 20 års vänskap i sjön utan att (vad det verkar) ha någon förståelse för situationen får stå för dem. Jag tänker att stämmer detta, så var det verkligen ingen vänskap att bevara.

Om MZ gjort sig skyldig till förtal i sin bok så verkar det som han kanske inte hade något annat val.

Du frågade innan om vilket drev som menas?
Det vet du redan, så otroligt, väl. Skulle MZ av någon anledning inte orka mer så är du så skyldig som man kan bli.
Citera
2026-09-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ja, den är så dålig att jag misstänker att du försöker doktorera i ämnet.

• Det är konstigt att du inte förstått det eftersom du har läst att 'repa med ett nytt band' var alternativet han hade, för bara några få timmar sedan.

• Därefter har du frågat mig hur det känns att ha fel och jag har svarat sanningsenligt hur det kom sig. Också för bara något fåtal timmar sedan.

• Men trots att jag medgav mitt fel har du nu suttit och letat upp ett odaterat citat som ska visa på ett fel som redan är konstaterat?
Dessutom stämmer citatet så till vida att;
1) Ja, de spelade med honom. Du behöver bara byta ut "fortfarande" mot "igen".
2) Vilka "alla andra" är, är fortfarande svårt att identifiera. Att de "alla" tog åt sig på den nivån att de eventuellt kastade 20 års vänskap i sjön utan att (vad det verkar) ha någon förståelse för situationen får stå för dem. Jag tänker att stämmer detta, så var det verkligen ingen vänskap att bevara.

Om MZ gjort sig skyldig till förtal i sin bok så verkar det som han kanske inte hade något annat val.

Du frågade innan om vilket drev som menas?
Det vet du redan, så otroligt, väl. Skulle MZ av någon anledning inte orka mer så är du så skyldig som man kan bli.
Din misogyna lilla skit, du skriver rena lögner om Ciara för att försvara din idol. Han skriver en bok där han erkänner sina lögner, drogandet och att han varit otrogen….och du påstår att han inte orkar på grund av mig. Du är en patetisk liten nolla som förtalar en kvinna som har lyckats bli fri från en lögnare, knarkare och horkarl, och du har mage att sätta dig själv på en piedestal som om du vore en moralens väktare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in