Citat:
Man får liksom inte citera allt, men du kan få ett stycke recension från SvD:
Varför delger du inte något från SvDs recension, utan låter andra svara med dåliga skämt i ditt ställe?
Är det för att du faktiskt inte läst den? Eller några av de andra heller, för den delen?
För att du föredrar att svinga hejvilt och med med ögonbindel på?
Och du påstår att du läst andra, likartade, som varit mycket kritiska?
Det är konstigt. Personligen har jag faktiskt uppfattat de flesta recensioner som mer ambivalenta än något annat.
Men om jag har fel och du inte bara kastar skit runtomkring dig, utan faktiskt läst - berätta något då? Upplys oss!
Och svara gärna samtidigt på vilket hus i Sverige som du förstår att en höggravid Ciara var måttligt intresserad av att köpa?
Är det för att du faktiskt inte läst den? Eller några av de andra heller, för den delen?
För att du föredrar att svinga hejvilt och med med ögonbindel på?
Och du påstår att du läst andra, likartade, som varit mycket kritiska?
Det är konstigt. Personligen har jag faktiskt uppfattat de flesta recensioner som mer ambivalenta än något annat.
Men om jag har fel och du inte bara kastar skit runtomkring dig, utan faktiskt läst - berätta något då? Upplys oss!
Och svara gärna samtidigt på vilket hus i Sverige som du förstår att en höggravid Ciara var måttligt intresserad av att köpa?
Men var det verkligen det uppslitande bråket med exet som fick vinden att vända för Måns Zelmerlöw?
Jag bläddrar lite i SvD:s eget arkiv. Resan från himmel till Hades började, ska det visa sig, tidigare än så.
Först, där runt 2015 och Eurovision, stod rubrikerna på tå av exaltering: ”Öppet lopp – förutom för Måns Zelmerlöw”, ”Alla tjatar om Måns”, ”Måns favorit inför Eurovision”. Och så fem prickar på tärningen för Sveriges bidrag ”Heroes”.
Måns stod på toppen av berget.
Men bara några dagar efter vinsten i Eurovision började det kärva: Måns Zelmerlöw hade skickat ut en bild där han råkat lägga sig på en tygbit som såg ut som Albaniens flagga och topplocket gick för ordföranden i den albanska föreningen i Landskrona: ”Han borde visa mer respekt.”
Efter det var det mest groll och problem: ”Rent och snyggt och rätt så trist” (omdömet om Zelmerlöws spelning på Gröna Lund), ”Måns seger kostar redan Stockholm miljoner”, ”Zelmerlöw råkade läcka egen låt”, ”Efter tv-floppen – Måns Zelmerlöw släpper ny skiva”, ”Zelmerlöws reklam ett bottenrekord i smaklöshet”, ”Zelmerlöw förnekar ’politisk’ Trump-kritik”, och så vidare.
Ända fram till inställda turnéer, erkännandet av missbruk, foten från ”Masked singer”.
Det är som man säger: en olycka kommer sällan ensam.