2026-09-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Varför delger du inte något från SvDs recension, utan låter andra svara med dåliga skämt i ditt ställe?
Är det för att du faktiskt inte läst den? Eller några av de andra heller, för den delen?
För att du föredrar att svinga hejvilt och med med ögonbindel på?

Och du påstår att du läst andra, likartade, som varit mycket kritiska?
Det är konstigt. Personligen har jag faktiskt uppfattat de flesta recensioner som mer ambivalenta än något annat.

Men om jag har fel och du inte bara kastar skit runtomkring dig, utan faktiskt läst - berätta något då? Upplys oss!
Och svara gärna samtidigt på vilket hus i Sverige som du förstår att en höggravid Ciara var måttligt intresserad av att köpa?
Man får liksom inte citera allt, men du kan få ett stycke recension från SvD:
Men var det verkligen det uppslitande bråket med exet som fick vinden att vända för Måns Zelmerlöw?

Jag bläddrar lite i SvD:s eget arkiv. Resan från himmel till Hades började, ska det visa sig, tidigare än så.
Först, där runt 2015 och Eurovision, stod rubrikerna på tå av exaltering: ”Öppet lopp – förutom för Måns Zelmerlöw”, ”Alla tjatar om Måns”, ”Måns favorit inför Eurovision”. Och så fem prickar på tärningen för Sveriges bidrag ”Heroes”.

Måns stod på toppen av berget.

Men bara några dagar efter vinsten i Eurovision började det kärva: Måns Zelmerlöw hade skickat ut en bild där han råkat lägga sig på en tygbit som såg ut som Albaniens flagga och topplocket gick för ordföranden i den albanska föreningen i Landskrona: ”Han borde visa mer respekt.”
Efter det var det mest groll och problem: ”Rent och snyggt och rätt så trist” (omdömet om Zelmerlöws spelning på Gröna Lund), ”Måns seger kostar redan Stockholm miljoner”, ”Zelmerlöw råkade läcka egen låt”, ”Efter tv-floppen – Måns Zelmerlöw släpper ny skiva”, ”Zelmerlöws reklam ett bottenrekord i smaklöshet”, ”Zelmerlöw förnekar ’politisk’ Trump-kritik”, och så vidare.
Ända fram till inställda turnéer, erkännandet av missbruk, foten från ”Masked singer”.

Det är som man säger: en olycka kommer sällan ensam.
Citera
2026-09-08, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Men var det verkligen det uppslitande bråket med exet som fick vinden att vända för Måns Zelmerlöw?

Jag bläddrar lite i SvD:s eget arkiv. Resan från himmel till Hades började, ska det visa sig, tidigare än så.
Först, där runt 2015 och Eurovision, stod rubrikerna på tå av exaltering: ”Öppet lopp – förutom för Måns Zelmerlöw”, ”Alla tjatar om Måns”, ”Måns favorit inför Eurovision”. Och så fem prickar på tärningen för Sveriges bidrag ”Heroes”.

Men bara några dagar efter vinsten i Eurovision började det kärva: Måns Zelmerlöw hade skickat ut en bild där han råkat lägga sig på en tygbit som såg ut som Albaniens flagga och topplocket gick för ordföranden i den albanska föreningen i Landskrona: ”Han borde visa mer respekt.”
Efter det var det mest groll och problem: ”Rent och snyggt och rätt så trist” (omdömet om Zelmerlöws spelning på Gröna Lund), ”Måns seger kostar redan Stockholm miljoner”, ”Zelmerlöw råkade läcka egen låt”, ”Efter tv-floppen – Måns Zelmerlöw släpper ny skiva”, ”Zelmerlöws reklam ett bottenrekord i smaklöshet”, ”Zelmerlöw förnekar ’politisk’ Trump-kritik”, och så vidare.
Ända fram till inställda turnéer, erkännandet av missbruk, foten från ”Masked singer”.

Dina rubriker är rena tramset. Tror du inte folk kan läsa. "Måns seger kostar redan Stockholm miljoner".
Som att det var Måns fel att han vann! Det går att tacka nej till att hålla Escfinal om du inte visste det.
Om man inte har råd. Det vanliga tidningsskriverierna om en känd person för att sälja blaskan och inte "olyckor".
Citera
2026-09-08, 21:45
Medlem
Citat:

Oj! Haha! Jag hade verkligen väntat mig något annat! Men tack för att du hjälper de som inte vill betala.

Jag är mycket väl medveten om att man inte får citera "allt" - och just därför jag bad om "något".

Då jag vet att du valt ut det värsta stycket du kunde hitta måste jag nog hålla fast vi min ståndpunkt - recensenterna är faktiskt mer ambivalenta, än något annat. Varenda rubrik hon letat upp har sin förklaring - om inte flera?

Frågan kvarstår dock varför Vipan inte kan svara på några enkla frågor helt själv. Du är inte ens nummer ett att rycka ut med ett (för-)svar idag.
Senast redigerad av Lazydell 2026-09-08 kl. 21:47.
Citera
2026-09-08, 21:54
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är klart att deras förhållande inte blivit bättre av att hon fått veta sanningen.
Det var ju det jag skrev Så därför mänskligt, eftersom han fortfarande hoppades på en väg tillbaka.
Att det skulle gå att fortsätta leva ihop med CJ och barnen.

Ja, jag förstår också att han ville fortsätta leva med dem, vilket är mänskligt, Men sättet han han levde på var omänskligt mot dem och han kan inte förvänta sig något annat när det kom ut och det finns inga förmildrande omständigheter alls för honom oavsett hur mycket du försöker få det till att det fanns.
Citera
2026-09-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Ja, jag förstår också att han ville fortsätta leva med dem, vilket är mänskligt, Men sättet han han levde på var omänskligt mot dem och han kan inte förvänta sig något annat när det kom ut och det finns inga förmildrande omständigheter alls för honom oavsett hur mycket du försöker få det till att det fanns.
Vi vet inte hur de hade det i äktenskapet.
Det ena ger ofta det andra i en nedåtgående spiral.
Jag tänker läsa boken med MZs sanning först
innan vidare diskussioner i ämnet.
CJs sanning har vi ju hört.
Citera
2026-09-08, 22:07
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vi vet inte hur de hade det i äktenskapet.
Det ena ger ofta det andra i en nedåtgående spiral.
Jag tänker läsa boken med MZs sanning först
innan vidare diskussioner i ämnet.
CJs sanning har vi ju hört.

Men sanningen är ju att han var otrogen och knarkade! Finns ju ingen som står ut i ett sådant förhållande. Det måste väl till och med du förstå?
Citera
2026-09-08, 22:09
Medlem
Citat:

Så, författaren till artikeln i SvD drog djärvt slutsatsen att MZ:s nedgång började med den albanska flaggan...ingen skit...eller att nedgången inträffade för att MZ kom på en helvetisk plan för att försätta Stockholm i ekonomiska problem genom att vinna ESC.....och faktum är att problemen började just då MZ åkte på en långresa med Messi i början av 2017.
Citera
2026-09-08, 22:10
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Då jag vet att du valt ut det värsta stycket du kunde hitta måste jag nog hålla fast vi min ståndpunkt - recensenterna är faktiskt mer ambivalenta, än något annat.

Nej, nu ljuger du igen! Det har länkats till alla recensioner och all recensenter är eniga om detta är pinsamt för Måns för han skjuter sig själv ännu mer i sank.
Citera
2026-09-08, 22:14
Medlem
Citat:
Men sanningen är ju att han var otrogen och knarkade! Finns ju ingen som står ut i ett sådant förhållande. Det måste väl till och med du förstå?
Ja men det fanns väl en del hon kunde gjort. Talat med sin svärmor om kokainbruket och tillsammans försökt få MZ till rehab. Eftersom föräldrarna inte kände till det kan hon ju inte talat med dem som jag förstår det.
PS. "Alla säger att Jeppe på berget super. Ingen frågar varför". EDIT: Om en pjäsfigur; Jeppe på berget.
Du vet ju inte hur MZ hade det hemma med CJ. Måns har ju inte velat uttala sig om det.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-08 kl. 22:26.
Citera
2026-09-08, 22:18
Medlem
Citat:

Om CJ led så mycket i förhållandet, varför kom hon till Sverige för att MZ våren 2024? Har CJ några problem med att acceptera slutet på förhållandet? Varför skilde sig inte CJ då?
Citera
2026-09-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Om CJ led så mycket i förhållandet, varför kom hon till Sverige för att MZ våren 2024? Har CJ några problem med att acceptera slutet på förhållandet? Varför skilde sig inte CJ då?
De håller väl på att skilja sig för fullt?
Citera
2026-09-08, 22:36
Medlem
Citat:
De håller väl på att skilja sig för fullt?

Låt mig upprepa... Jag glömmer alltid att vissa människor här har låg intelligens... Varför accepterade inte CJ slutet på förhållandet våren 2024?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in