Citat:
Ursprungligen postat av
storlacksim172
Nej den handlar inte bara om MZ kokainproblem och jag har förstått vad du tycker utifrån vad du skrivit i tråden.
Men det är ju en del av problemet och om problemet ska kunna lösas så behöver ju MZ någon typ av stöd i just det här just nu, jag säger inte att man bara ska gå hans väg, men man behöver kanske inte heller göra allt för att sänka honom så lågt som möjligt.
Indirekt så drabbar det ju även CJ framtid då han för alltid kommer att vara pappa till hennes barn och jag tror ändå på något sätt att hon vill ha honom i sina söners liv även om saker är infekterade just nu.
För det första är detta en skvallertråd, inte en förening för Måns välfärd.
Hur han löser sina ”problem” har ingenting med denna trådens uppgift att göra.
För det andra heter det beroende och tungt missbruk.
För det tredje behöver en beroende nå botten och själv komma till insikt, inte ha massa daltande stöd runt sig.
Det är sånt som kallas medberoende och möjliggörande.
Måns mamma förminskar hans missbruk och kallar det ”kokainproblem”. Säger att hon och hans pappa kan ge honom ”stöd” så att han kan ta hand om barnen samtidigt som han missbrukar droger, eftersom de då kan ”stötta” honom under tiden.
Slutsatsen är att Måns får alldeles för mycket stöd hemifrån redan, och det är en del av hans ”problem”.