Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-10, 23:47
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Behöver du ett lexikon för att veta vad SKA betyder?

Det var hans kidnappning av barnen som tvingade fram rättegången, han har smutskastat sig själv.
Han har verkligen smutskastat sig själv på alla vis. Barnkonventionen säger att beslut som rör barn ska i första hand beaktas vad som bedöms vara barnens bästa. MånsPetter är en missbrukare av både alkohol, narkotika och andra substanser samt sexuell störning. Känns inte som att han är den som ska ställa några krav utan rätta sig efter vad som faktiskt är trygghet för barnen. Det finns inte en chans att någon myndighet skulle ge honom vårdnad och att dessa ungar skulle bo med honom. Att gömma pass och kasta ut mamman som är i ett främmande land visar på att karln inte är riktigt klok.
Citera
2025-09-10, 23:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Inga idrottsmän är höga som höghus under sina matcher eller vid annan tävling, där har du en mkt stor skillnad mot Mums som tävlade påverkad!

Ditt antagande stämmer inte.

Patrik Sjöberg bl.a. har ju själv berättat att han tog kokain när han var aktiv.

Så det förekommer nog i större omfattning än vad man tror.
Citera
2025-09-11, 00:30
Avstängd
Citat:
Minska på saltet då, de sökte bostad att hyra.

Olovligt kvarhållande av barn = kidnappning.

Domstolen bestämde att barnen skulle hämtas med polishandräckning. Det är gangsterfasoner att det ens ska behövas en rättegång för att någon olovligen kvarhåller/kidnappar barn.

Olovligt kvarhållande av barn = egenmäktighet med barn är de korrekta uttrycken.
Citera
2025-09-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Det vet du inte, och jag gissar att svaret är nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell

Gissar på lungt och stilla.
Ni gissar. Men faktum kvarstår. Domstolen bestämde att barnen skulle hämtas från MånsPetter, av polisen, och lämnas över till sin mamma. Om det gick lugnt till, eller om de fick använda våld och brotta ner MånsPetter vet ni uppenbarligen ingenting om.
Citera
2025-09-11, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172
Ditt antagande stämmer inte.

Patrik Sjöberg bl.a. har ju själv berättat att han tog kokain när han var aktiv.

Så det förekommer nog i större omfattning än vad man tror.
Uppenbarligen förekommer det i stor omfattning. När Patrik Sjöberg testades positivt så försökte även han först att framställa missbruket som en engångsgrej.

Citat:
Berusad (av alkohol!) nappade jag när en flyktig bekant bjöd på en dos…… Jag har erbjudits narkotiska preparat vid hundratals tillfällen under de senaste 25 åren. Vid 99,9 procent av dessa tillfällen har jag så artigt som möjligt tackat nej.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/4dByoq/jag-sniffade-kokain

Han avslöjade senare att han använt kokain under en längre tid.

Citat:
I dag pratar Patrik Sjöberg i ”Sommar i P1”. Där berättar den tidigare höjdhopparen enligt Expressen om hur han inte bara använt sig av droger efter idrottskarriären, utan även under den.…… -När man lever så nära inpå allting så tror man att man har kontroll och att man löser allting. Det går att spekulera i om jag hade blivit mycket bättre om jag hade skurit ner på festandet, säger han till Dagens Nyheter.
https://www.svt.se/sport/artikel/sjoberg-tog-kokain-under-karriaren
Citera
2025-09-11, 00:58
Medlem
Citat:
Olovligt kvarhållande av barn = egenmäktighet med barn är de korrekta uttrycken.
De är de korrekta uttrycken i respektive lagtext. Men det handlar ändå om kidnappning. Här får du några exempel på kidnappningar där barn kvarhållits av ena föräldern i utlandet.

https://advokatlagh.se/fyra-ars-fangelse-for-kidnappning-av-barn/
Citera
2025-09-11, 01:10
Medlem
Citat:
Du skriver till en av skribenterna ovan att

Hur du kallar det intresserar ingen.

Det kan jag tala om att det gör, du kan väl inte använda dig av mer nedvärderande ord bara för att det gynnar dina intressen vad är du för en person egentligen?
Jag tror det är MånsPetter som är trådens diskussionsämne. Dessutom har du fel i ditt inlägg, det är inte mig du citerar. Vad håller du på med?

Citat:
Ursprungligen postat av sheannax

Hur du kallar det intresserar ingen.
Citera
2025-09-11, 01:14
Avstängd
Citat:
Jag tror det är MånsPetter som är trådens diskussionsämne. Dessutom har du fel i ditt inlägg, det är inte mig du citerar. Vad håller du på med?

Ok då ber jag om ursäkt för det jag trodde att du skrivit den sista meningen men förstår nu att det inte var så.
Citera
2025-09-11, 01:14
Medlem
Citat:
Ja då är vi överens om det i alla fall att det förekommer i stor utsträckning så MZ är uppenbarligen inte ensam om detta. Kan man inte ge de som behöver stöd och support att sluta med detta, istället för spott och spe? Jag tänker att precis ALLA som försökt sluta med någon drog legal eller illegal vet hur svårt det är och hur besviken man kan bli på sig själv när man inte lyckas och framförallt sviker sig själv.

Jag känner i alla fall att jag kan leva mig in i det kan du?
Om tråden bara handlade om MånsPetters ”kokainproblem” så skulle det kunna finnas ett utrymme för medkänsla. Men det är inte bara det, eller hur?
Citera
2025-09-11, 01:35
Avstängd
Citat:
Om tråden bara handlade om MånsPetters ”kokainproblem” så skulle det kunna finnas ett utrymme för medkänsla. Men det är inte bara det, eller hur?

Nej den handlar inte bara om MZ kokainproblem och jag har förstått vad du tycker utifrån vad du skrivit i tråden.

Men det är ju en del av problemet och om problemet ska kunna lösas så behöver ju MZ någon typ av stöd i just det här just nu, jag säger inte att man bara ska gå hans väg, men man behöver kanske inte heller göra allt för att sänka honom så lågt som möjligt.

Indirekt så drabbar det ju även CJ framtid då han för alltid kommer att vara pappa till hennes barn och jag tror ändå på något sätt att hon vill ha honom i sina söners liv även om saker är infekterade just nu.
Citera
2025-09-11, 05:45
Medlem
Citat:
Nej den handlar inte bara om MZ kokainproblem och jag har förstått vad du tycker utifrån vad du skrivit i tråden.

Men det är ju en del av problemet och om problemet ska kunna lösas så behöver ju MZ någon typ av stöd i just det här just nu, jag säger inte att man bara ska gå hans väg, men man behöver kanske inte heller göra allt för att sänka honom så lågt som möjligt.

Indirekt så drabbar det ju även CJ framtid då han för alltid kommer att vara pappa till hennes barn och jag tror ändå på något sätt att hon vill ha honom i sina söners liv även om saker är infekterade just nu.
Vad som händer i framtiden ligger i händerna på MånsPetter och inte på vad som skrivs på Flashback. Att skylla hans problem på andra är det som sänker honom. Det finns hur mycket stöd som helst i hans omgivning för hans problem, bara han ber om det.

Att försöka lägga skulden på andra är en vanlig, men mycket dålig metod för att lösa problem
Citera
2025-09-11, 05:48
Citat:

För det första är detta en skvallertråd, inte en förening för Måns välfärd.
Hur han löser sina ”problem” har ingenting med denna trådens uppgift att göra.
För det andra heter det beroende och tungt missbruk.
För det tredje behöver en beroende nå botten och själv komma till insikt, inte ha massa daltande stöd runt sig.
Det är sånt som kallas medberoende och möjliggörande.
Måns mamma förminskar hans missbruk och kallar det ”kokainproblem”. Säger att hon och hans pappa kan ge honom ”stöd” så att han kan ta hand om barnen samtidigt som han missbrukar droger, eftersom de då kan ”stötta” honom under tiden.
Slutsatsen är att Måns får alldeles för mycket stöd hemifrån redan, och det är en del av hans ”problem”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in