2026-09-08, 11:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nej men skulle vara nöjd om inte personer som du bevisar att det inte bara är invandrare som förklarar resultatet från PISA.
När jag var med gjorde en undwersökningen var den betydligt bättre än historiskt dålig som nu, och det beror på sadana som dig kommit hit och deltar i den nu, på samma sätt som de luras av imamer få förkryssade sedlar och rösta på sossarna
Citera
2026-09-08, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
https://www.svt.se/

Varför har unga män blivit mer vänster, tror ni?

Av EXAKT samma skäl som de blivit dåliga i alla skolämnen.

Nu kom årets PISA-undersökning:

Citat:
En tredjedel av Sveriges 15-åringar når inte upp till grundläggande nivå i läsförståelse och matematik.

Citat:
Proven som genomfördes 2025 visade det sämsta resultatet så länge proven pågått.

Här har vi facit.

Det är samma ungdomar som knappt kan läsa eller skriva som röstar på invandrings/bidragspartierna.

Och det handlar inte om svenska killar.
Citera
2026-09-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
men herregud...Kan du något eller är du bara en public enemy?
Jag har jobbat för myndigheter. Det finns ju expertkunskaper där. Ibland kommer de till och med från regeringskanslierna.
Du får gärna utveckla din kompetens, även också förklara hur du med din kompetens bedriver politisk aktivism. Jag ser fram emot ditt svar.
Citera
2026-09-08, 17:00
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PublicenemyNo2
Du får gärna utveckla din kompetens, även också förklara hur du med din kompetens bedriver politisk aktivism. Jag ser fram emot ditt svar.
Min kompetens är ingen domänkompetens utan mer en IT-kompetens.
Citera
2026-09-08, 17:05
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Dessa undersökningar är ju helt meningslösa eftersom de är anonyma. Det behövs hårda konsekvenser för alla som är vänster. Gärna arkebusering.
Citera
2026-09-08, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
För ett par år sedan så sa man att de yngre generationen om det bara varit dom som gjort valet hade valt SD+M+KD med 60 %.

Vet ej var den undersökningen gjordes dock, kan vara skolvalet kanske? Där röstar alla på skoj. Sen blir de korkade och röstar för något som egentligen är ett ännu större skämt.
Jag älskar att se högerextremister bli upprörda över sin impopularitet.
Citera
2026-09-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Så är det och det konstaterades tidigt i tråden.

Opinionsundersökningar tenderar att bli meningslösa när två grupper med helt olika preferenser klumpas ihop till en.

En stor majoritet unga svenska män röstar SD, M och KD. Av uppenbara skäl.

Medan en stor majoritet unga utländska män röstar S, V, MP. Av lika uppenbara skäl.

Sedan slås dessa grupper ihop till en och man konstaterar att den gruppen som röstar S, V, MP har vuxit. Vilket alla vet, det syns i gatubilden.
detta är önsketänkande.
Citera
2026-09-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
+1. Min tro också. Har besökt AfS på torgmöten. Kryllar av unga svenska killar där. Kryllar. Många ler, är avslappnade och vill ha selfies med GK.
de kommer inte att komma över 1 %.
Citera
2026-09-08, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovelyfolks
Jag älskar att se högerextremister bli upprörda över sin impopularitet.

Du verkar va besatt av "högerextremister". Du är väl vänsterextremist antar jag?

Måste va ett roligt liv
Citera
2026-09-08, 18:01
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Dessa undersökningar är ju helt meningslösa eftersom de är anonyma. Det behövs hårda konsekvenser för alla som är vänster. Gärna arkebusering.
Ja, dessutom vill unga män i första hand ligga bra till hos brudarna. Om man får fler snygga knull genom att kalla sig "vänster" så är ju det ett smart taktiskt drag.
Citera
2026-09-08, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovelyfolks
detta är önsketänkande.

Så här skrev Tobias Hübinette tidigare i år

Citat:
Långt över 50% av de majoritetssvenska unga männen skulle rösta på SD om det hade varit val idag

...

Citat:
Det ska då påminnas om att runt 45% av alla unga vuxna numera har någon slags utländsk bakgrund inräknat invandrarna, andragenerationarna och de blandade och över 33% av de unga vuxna har utomeuropeisk bakgrund och fortfarande röstar en lägre andel invånare med utomeuropeisk bakgrund på SD jämfört med majoritetsinvånarna.

Har svårt att se vad som skulle vara önsketänkande med detta. Det är ju så här det ser ut.
Citera
2026-09-08, 18:18
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Ja om det stannade vid natur, djur, miljö, klimat - jättebra.
Men tyvärr en röst på MP är också en röst på hög asylinvandring (läs fler lågfungerande, kriminella och islamister i alltför hög utsträckning), vänsterfeminism, genusteorier, HBTQ-vurm, postkolonialism, Palestina i kubik och ett tvärnej till kärnkraft...
Ja så är det, det är ett ganska omfattande värdepaket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in