2026-09-06, 12:16
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
https://www.svt.se/

Varför har unga män blivit mer vänster, tror ni?

Invandrare är i majoritet bland unga samt statlig hjärntvätt i (S)kolorna.

Inte så svårt att se vartåt Sverige barkar iväg.

Får vi inte till återvandring å det snaraste (och då helst på EU-nivå) är det kört.
Citera
2026-09-06, 12:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Då är språket uppenbarligen inte problemet.
jag förstår du inte varit utanför din kommun i ditt liv, men jag har varit i näswtan hela värden och alltid kunnat göra mig förstådd, och det var på den tiden då inte AI fanns som är ett stort hjälp här.

Men du som har problem göra dig förstådd här på forumet förstår jag inte har samma uppfattning
Citera
2026-09-06, 12:20
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ja det är ju inte som att Tidö flirtat med denna grupp direkt. Man får de röster man förtjänar.

Det stämmer, att flirta med religiösa fundamentalister där klan- och hederskultur, våld i hemmet och många barn är norm samtidigt som det krävs skattefinansierat stöd helt eller delvis på livstid - är inte hållbar politik, oavsett parti. V säljer ideologiska drömmar och är det självklara valet för lata drömmare som inte är intresserade av att göra de personliga förändringar som krävs i ett modernt samhälle med svindyr tung välfärdssektor.

Assimilationskrav är den enda hållbara invandringspolitiken enligt facit.
Citera
2026-09-06, 12:38
Medlem
Stämmer inte. Om 2v kommer en ny studie ut från andra sidan är 70% unga män är nu höger!!
Citera
2026-09-06, 12:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Nån enstaka gör våldsdåd ensam, men ja, 98% av gångerna i grupp. Minst.
Men vänsterpacket tycker ju att offret förtjänar stryket.
Så rätt illa om fler och fler joinar vänstern.

Ska ju egentligen inte behövas. Att svenska unga ska behöva bry sig. Var liksom 200 år sedan vi var i krig. Men idag med massinvandring så tar alltså annat folk över oss. De behövde inte ens vinna över oss i krig. Utan de kunde bara invandra och sedan i antal bli fler så en ensam svensk kommer vara rädd i möte med dessa horder.
Citera
2026-09-06, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ska ju egentligen inte behövas. Att svenska unga ska behöva bry sig. Var liksom 200 år sedan vi var i krig. Men idag med massinvandring så tar alltså annat folk över oss. De behövde inte ens vinna över oss i krig. Utan de kunde bara invandra och sedan i antal bli fler så en ensam svensk kommer vara rädd i möte med dessa horder.

Kallas även 'demografisk jihad'. Det kan mycket väl vara så att rödgröna vid ev. seger lyckas hämta in tillräckligt många under nästkommande mandatperiod att de aldrig förlorar makten igen.
Citera
2026-09-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
https://www.svt.se/

Varför har unga män blivit mer vänster, tror ni?

Stämmer det då? eller är det inte bara ett försök att leda och påverkar folket att tro så?
Citera
2026-09-06, 13:04
Medlem
Inte förvånande.
Unga män i området som förut var Sverige, är ju i huvudsak parasiterande blattar.
Citera
2026-09-06, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solvindarfriska
Ja Vänstersidan har ju öppnat kontor i alla förorter och haft "röstskolor" så denna grupp röstar i högre utsträckning än förut.
Tänk om SD/Tidö gjort liknande, hot mot demokratin...
Citera
2026-09-06, 13:27
Medlem
Svt kör stenhårt nu. Fram med nyheten att unga män röstar numera vänster än som tidigare höger.

Och så lyfts en ung man fram som tidigare röstade på moderaterna men nu på vänsterpartiet.
(Måste vara en ytterst liten del men "nyheten" bara måste basuneras ut tull folket och M-till-V ska santidigt normaliseras)

Och i samma veva lyfts två unga kvinnor fram och som av en slump är klimatfokuserade.

"Oberoende" svt gör det igen...
Citera
2026-09-06, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Varför har det blivit en sådan kollektiv självklarhet att diskutera statistiska mätningar som om de vore fakta?

Innan man hoppar till den slutsatsen är det nödvändigt att ifrågasätta hur datan har erhållits.

Var och hur har mätningen utförts? Vilka har tillfrågats, hur har urvalet gjorts och under vilka förutsättningar?

Jag kan lätt ställa mig på Medborgarplatsen i Stockholm och fråga människor vad de röstar på, och med hög sannolikhet få ett statistiskt resultat som är överväldigande vänster.

Det innebär dock inte att resultatet är representativt för befolkningen som helhet.
Eller fråga alla med Fjällrävenväska vad de ska rösta på...
Citera
2026-09-06, 13:32
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
lösningen är alltså de rödgröna och mera massinvandring av arbetslöshet
” Tror dock inte sossarna kommer att klara reda upp problem som skapats av dåren i Vita Huset och Putins krig.” står det i slutet av mitt inlägg och du drar den slutsatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in