2026-09-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Utfallet är densamma i Spanien som i Sverige och kan relateras till ökad invandring. Resonemanget hamnar ändå till slut att ni som bortser från invandringens konsekvenser i så fall bör ta ansvaret och bo med dem och betala dess kostnader så kan vi andra bo i våra områden med dess kostnader. Så sett kan ingen beskyllas för sina val.

Hur kommer det sig att det inte finns lika många våldtäkter i Portugal och Nederländerna? Alla dessa länder har ju invandring men ser du ett mönster i Sverige som inte finns i andra EU länder?

Det är att beskylla en stor grupp för alla problem man själv skapat och inte gjort rätt dvs dessa svenska politiker som kallar sig högern.

Vem accepterade massa ensamkommande män? Det var ju Reinfeldt utan att ha någon aktuell plan eller ens kunna formulera för svenska befolkningen varför han önskar ha massa ensamkommande män till Sverige men då följde ju svenska befolkningen som en flock att vilja det men nu ska allt beskyllas på invandare för att man vaknat till och tänkt men vi gjorde ingen bra integration så då får politikerna att svenska män röstar på högern för hela bunten är nazister eller rasister. Nyttiga idioter tänker politikerna i Sverige
Citera
2026-09-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Varför ska man inte kunna köpa en vinflaska i kiosken utan att räknas som alkoholist? Är svenskar inte vuxna likt spanjorer, italienare, danskar eller greker?

Omyndighetsförklara den svenska befolkningen är vad politikerna gör i Sverige för att kunna kontrollera befolkningen och styra deras tankar.

Om du har öl och vin i din butik kommer du bli en svensk alkoholist.

Vissa länder som Nederländerna har ju till och med släppt på en hel del regler som Sverige inte har.

Ett system som Sverige där du förbjuder befolkningen ifrån allt ser ju ut nu att misslyckas totalt olikt andra EU länder.

Jag har sett invandrarna i Spanien och i Sverige. Det skiljer sig markant med integration och hur dessa sköter sig så någonstans har Sverige totalt misslyckats med precis allting när det gäller alla förbud som man kan ha för att ”skydda” befolkningen

Varför skulle inte ett svenskt par gå in på ICA nu och kunna köpa sig en vinflaska?

Så din lösning på invandringsfrågor är att supa dig full och glömma bort problemet ett par timmar och vakna upp med dubbel huvudvärk och rövknullad.
Citera
2026-09-06, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oz007
Så din lösning på invandringsfrågor är att supa dig full och glömma bort problemet ett par timmar och vakna upp med dubbel huvudvärk och rövknullad.

Tror inte du eller någon annan förstår vad jag vill komma fram till. Den svenska befolkningen är lika mycket nyttiga idioter som amerikaner. När man gör människor så begränsade av att politikerna styr precis varenda rörelse du gör så blir du besatt av deras tankar, åsikter och kontroll. När du inte kan bidra till samhället kommer högern att kalla dig för en icke nyttig medborgare som förtjänar att vara hemlös

Svensken är på samma plan nu som amerikaner som är så kontrollerade att man inte kan rösta in någon annan än förutom politiker som skapar krig i andra länder medan den nyttiga idioten till amerikan har 3 jobb och ingen garanti för ett bra liv

Det här är vad som kallas för sken demokrati också. Du är bara en medborgare och accepterad så länge du tycker och är precis som alla andra

Det är också på detta vis som psykopater och narcissister fungerar. Jag skyddar dig min vän för alla här vill dig ont och illa förutom lilla jag. Om du röstar på mig kommer jag skydda dig mot planetens undergång också.

Du ska aldrig få tänka och tycka själv för ju mer du gör det desto mer kommer jag förlora greppet om dig men jag skyddar dig ifrån allt det onda.
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-09-06 kl. 21:25.
Citera
2026-09-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Tror inte du eller någon annan förstår vad jag vill komma fram till. Den svenska befolkningen är lika mycket nyttiga idioter som amerikaner. När man gör människor så begränsade av att politikerna styr precis varenda rörelse du gör så blir du besatt av deras tankar, åsikter och kontroll. När du inte kan bidra till samhället kommer högern att kalla dig för en icke nyttig medborgare som förtjänar att vara hemlös

Svensken är på samma plan nu som amerikaner som är så kontrollerade att man inte kan rösta in någon annan än förutom politiker som skapar krig i andra länder medan den nyttiga idioten till amerikan har 3 jobb och ingen garanti för ett bra liv

Det håller jag med om till 100%. Mönstret är tydligt, det är inte bara hamburgare och coca cola i vår vardag.
Segregation och ett splittrat folk har inte samma åsikter och kommer inte att enas, däremot lättare att köpa deras röster p olika sätt.

För egen del är jag övertygad om var min röst ska gå, dock inte för att det ska bli en förändring, det har redan gått för långt, tyvärr.
Citera
2026-09-06, 21:34
Medlem
Folk fattar verkligen inte hur demografin ser ut. Det är minst 40% av unga män som har utom nordisk härkomst i Sverige idag. De röstar i stor grad vänster.
Citera
2026-09-06, 21:39
Medlem
Citat:
Det håller jag med om till 100%. Mönstret är tydligt, det är inte bara hamburgare och coca cola i vår vardag.
Segregation och ett splittrat folk har inte samma åsikter och kommer inte att enas, däremot lättare att köpa deras röster p olika sätt.

För egen del är jag övertygad om var min röst ska gå, dock inte för att det ska bli en förändring, det har redan gått för långt, tyvärr.

Jag tror inte på någon politiker egentligen. En amerikansk forskare lärde mig som ung när jag var 17 år att ju mer ett samhälle är kontrollerad desto mer kriminella den skapar och det har jag sett nu med högern som tror att man kan låsa in varenda människa. Det blir som USAs krig mot Iran som skapar mer och mer islamister.

Han påpekade för mig att det är vi mänskor som skapar, uträttar och arbetar. Ju mer ett samhälle får leva fritt desto mer enade dessa kommer bli till att skapa och må bra och det ser man när två människor i rädsla söker sig till varandra för att lösa problem.

Jag tror inte längre på att politiker kan skydda mig mot våldtäkter, kriminella eller mord. Det är inte i deras händer men det jag önskar att se är mindre pengar till vapen och krig. Högern är som en blomstrande fabrik för att producera vapen och sälja till andra länder. För att strypa invandringen måste krigen upphöra. Vi måste ha politiker som redovisar vart pengarna ska gå och varför dessa ska användas till vapen och krig.

Inget parti har just nu ens berört dessa frågor då man styrs av samma ledning.
Citera
2026-09-06, 21:58
Medlem
Citat:

Sen har svenska politiker haft slapp politik och inga krav på politik men det är ju inte befolkningens problem oavsett om det är invandare eller svenskar. Man kan fråga sig vad Reinfeldt hade för intresse med att ta in en massa ensamkommande män utan att göra bakgrundskontroll eller kunna redovisa för befolkningen hur han tänkt med integrationen.

Varför ska jag då rösta på högern för att lösa dessa problem som man skapade i första början?

Varför är det ingen ifrån deras parti som pratar om hur misslyckad plan detta var istället för att beskylla majoriteten av invandrare och vilja begränsa kvinnors val av klädplagg.

Förmodligen planerat och sedan tar man in invandringskritiska politiker eller partier för att befolkningen ska tro att deras röst är värdefull nu. Varför sker denna rörelse över hela Europa för att nu luta mer åt vänster?

Alla politiker säger dessutom men nu har vi städat klart. Städat klart?

Det är väl EU lag nu att begränsa invandring och migration till EU och inget som svenska politiker uppfunnit vid någon magisk trollhus.

Lagen kom väl när man insåg att flesta länder går igenom en klimatkris och krig vilket gör att man måste begränsa invandringen till EU för att kunna kontrollera att inte alla kommer hit så då lägger man ut deras högerpolitiker i frontlinjen som ser ut som vakthundar.

Kom inte hit för du är inte välkommen till Europa!

Varför lät det annorlunda 2015 då?
Då hade ni behov av massa ensamkommande män till både Tyskland och Sverige som båda nu förstått att man misslyckats totalt och gjort sin egna befolkning till hatiska människor som måste bli kontrollerade på alla nivåer.

Sjukt när man är fritänkande individ
Citera
2026-09-06, 22:01
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PublicenemyNo2
Hur vet du vad myndigheter kan?? Myndigheter är ju inget överjordiskt utan består av vanliga människor med snor i näsan och skit i arselet. Oftast rekryterade utifrån politiska preferenser, läs vänster, snarare än kompetens.
men herregud...Kan du något eller är du bara en public enemy?
Jag har jobbat för myndigheter. Det finns ju expertkunskaper där. Ibland kommer de till och med från regeringskanslierna.
Citera
2026-09-07, 03:56
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Gruppen invandrare har blivit större bland dem.

Exakt. Detta är förmodligen huvudsakligen en ren demografisk förändring.
Citera
2026-09-07, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
https://www.svt.se/

Varför har unga män blivit mer vänster, tror ni?

Enkelt tjejer är helt enkelt mkt smartare än unga män som inte ens vet hur man sätter på sig en keps rätt..
Citera
2026-09-07, 05:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Exakt. Detta är förmodligen huvudsakligen en ren demografisk förändring.

Som sagt, Sverige är slut som land och för svenskar väntar bara förföljelse och förnedring. Folk som förlorar sina länder blir alltid bespottade.
Citera
2026-09-07, 05:20
Medlem
Pungsvings avatar
"Vad är man missnöjd med ?? Dessa unga borde ta och läsa tidningen innan de röstar tycker jag."

Har stackarna inte blivit hjärntvättade tillräckligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in