2026-09-08, 09:35
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Tänk om hon hade varit normal i stället.. Då hade också L fått utrymme och ett mer normalt liv. Nu tar hon allt syre där i kollektivet och delar med sig av lite allmosor i form av proteinbars och tekokande för att känna sig oumbärlig. Naturligtvis av rent egoistiska skäl.
Skrattade högt åt detta! Så spot on!
Brodern och mamman jobbar och betalar hyra, el, o.s.v. medan Alice tjänar pengar på instagram genom att filma sina familjemedlemmar medan de tvingas smaka på proteinbars och sedan köper hon sidennattlinnen, 5 cm plastnaglar och ricinolja för sina pengar medan hon gnäller om hur dyrt det är med allt idag. Men så är hon ju en så fin snäll tjej som kokar tevatten till mamma och slänger ner en proteinbar i hennes väska innan jobbet. Gulle!
Citera
2026-09-08, 09:44
Medlem
Skampis avatar
Nu såg jag snyft-storyn om den svullna foten. Vad fan vill hon att ortopeden gör? För några år sedan trampade jag snett. Hela ankeln svullnade upp och blev blå. Ortopeden konstaterade en fraktur i min fot och efter någon veckas avlastning (alltså att jag själv höll mig stilla och inte överbelastade foten) så kändes det lite bättre. Ett halvår senare minns jag att det fortfarande var svullet dock. Så det tog ju lång tid att läka ordentligt men vården gjorde noll för det finns inget att göra.

Tyvärr kanske Alices längtan efter diagnoser och "åh vad du är en kämpe!"-kommentarer gör att hon hoppas att de ska behöva amputera halva benet eller något. "Och allt är vårdens fel som inte gipsade min tå buuhuuu!!"
Citera
2026-09-08, 10:27
Medlem
” idag ska jag till ortopeden efter 9 snart 10 veckor med svullen tå/fot och sån fruktansvärd smärta att jag inte kan gå på den knappt ( hemskt att man vant sig vid smärtan ) Röntgade foten för 9 veckor sedan och då såg dom ingenting Men sen efter att jag bett dom åter granska röntgenbilderna så fick jag ett brev hem 6 veckor senare ” vi är lite osäkra men misstänker en fraktur ” Som jag nu då förmodligen gått omkring med i snart 10 veckor ”

Herregud Alice! Kan du vänligen tala om för mig hur du kan springa runt på stan och i affärer, handlade jacka med Leo, snabba promenader med mamsen och hunden.. Du måste vara en järnlady som fixar allt detta trots smärtan som gör att du knappt kan gå men ändå går/springer obehindrat! Du skulle bli en föreläsare på smärtkliniker runt om i världen då du måste vara unik som fixar detta utan att halta, utan kryckor, utan rullator, utan rullstol 🙄
.lögnen är tyvärr din verklighet.. du behöver vård inom psykiatrin och det inom det snaraste.
Citera
2026-09-08, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Hennes följare verkar lika tappade som hon. I community-chatten är det ett geni som har försökt laga torsk i ugn. Hon har läst fel i receptet och tror att fisken ska nå en innertemperatur på 150 grader och undrar varför den efter en timme i ugnen inte ens har kommit upp i 100 grader...

Eh ja nu förstår man väl varför de inte ifrågasätter Alice märkliga påhitt, de verkar inte så bright...

Gick du med igen? 😂
Den där chatten lockar mig verkligen att också gå med.

Får personen svar av Alice och hjälp?
Hon skrev för någon dag sen att hennes community bara kostar 39 kr där man får matlagningskurs och privat hjälp i köket personligen av Alice. Matlagningskurser kostar 700-2000 kr per tillfälle.
Senast redigerad av Plantis789 2026-09-08 kl. 10:59.
Citera
2026-09-08, 11:10
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Gick du med igen? 😂
Den där chatten lockar mig verkligen att också gå med.

Får personen svar av Alice och hjälp?
Hon skrev för någon dag sen att hennes community bara kostar 39 kr där man får matlagningskurs och privat hjälp i köket personligen av Alice. Matlagningskurser kostar 700-2000 kr per tillfälle.
Nej men det är lite uppsägningstid haha! Chatten är oftast död men så pang kommer det något pantat plötsligt... Antingen en utläggning om sin fibromyalgi och sjukersättning, en hyllning till Alice, eller ja som nu då någon lågintelligent som försöker laga mat.

Nä skulle inte säga Alice är särskilt aktiv där.
Citera
2026-09-08, 11:12
Medlem
Citat:
Nu såg jag snyft-storyn om den svullna foten. Vad fan vill hon att ortopeden gör? För några år sedan trampade jag snett. Hela ankeln svullnade upp och blev blå. Ortopeden konstaterade en fraktur i min fot och efter någon veckas avlastning (alltså att jag själv höll mig stilla och inte överbelastade foten) så kändes det lite bättre. Ett halvår senare minns jag att det fortfarande var svullet dock. Så det tog ju lång tid att läka ordentligt men vården gjorde noll för det finns inget att göra.

Tyvärr kanske Alices längtan efter diagnoser och "åh vad du är en kämpe!"-kommentarer gör att hon hoppas att de ska behöva amputera halva benet eller något. "Och allt är vårdens fel som inte gipsade min tå buuhuuu!!"

Avlasta och inte överbelasta är ingenting för Alice, gör hon det skulle foten bli bättre och så kan vi ju inte ha det..

"Sån fruktansvärd smärta att jag inte kan gå på den knappt (hemskt att man vant sig vid smärtan)" - knappt kan gå på den? Någon timme innan traskade hon på med proteinbaren i högsta hugg. Igår var hon ute och gick. För några dagar sedan följde hon H till bilen. Utan rullator ska påpekas. Hon är på gymmet regelbundet.
Vad lever hon i för fantasivärld? Hon kan knappt gå och hon är isolerad och kommer knappt ut?? Jag blir provocerad och så irriterad. Det finns dom som verkligen är isolerade och inte kan ta sig ut pga sjukdom, psykisk ohälsa, sitter fast i en lägenhet med brutet ben utan hiss osv osv. Alice är INTE isolerad och instängd.

Tur att hon bara lägger upp gamla bilder på Misswox, tror inte amputerat ben passar in i madame extremely petite 💁🏻‍♀️

Jag tänkte igår att hon har blivit mindre manisk, laddar inte upp lika mycket. Jag har sovit dåligt senaste nätterna och hon har inte lagt upp något som hon sen tagit bort vad jag har sett. Men nu börjar hon igen🙃
Senast redigerad av Plantis789 2026-09-08 kl. 11:21.
Citera
2026-09-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotten60
” idag ska jag till ortopeden efter 9 snart 10 veckor med svullen tå/fot och sån fruktansvärd smärta att jag inte kan gå på den knappt ( hemskt att man vant sig vid smärtan ) Röntgade foten för 9 veckor sedan och då såg dom ingenting Men sen efter att jag bett dom åter granska röntgenbilderna så fick jag ett brev hem 6 veckor senare ” vi är lite osäkra men misstänker en fraktur ” Som jag nu då förmodligen gått omkring med i snart 10 veckor ”

Herregud Alice! Kan du vänligen tala om för mig hur du kan springa runt på stan och i affärer, handlade jacka med Leo, snabba promenader med mamsen och hunden.. Du måste vara en järnlady som fixar allt detta trots smärtan som gör att du knappt kan gå men ändå går/springer obehindrat! Du skulle bli en föreläsare på smärtkliniker runt om i världen då du måste vara unik som fixar detta utan att halta, utan kryckor, utan rullator, utan rullstol 🙄
.lögnen är tyvärr din verklighet.. du behöver vård inom psykiatrin och det inom det snaraste.

Hahaha exakt!!
Hon har ju vant sig vid smärtan nu, förmodligen därför hon kan knata på utan problem 😉
Citera
2026-09-08, 11:20
Medlem
Citat:
Nej men det är lite uppsägningstid haha! Chatten är oftast död men så pang kommer det något pantat plötsligt... Antingen en utläggning om sin fibromyalgi och sjukersättning, en hyllning till Alice, eller ja som nu då någon lågintelligent som försöker laga mat.

Nä skulle inte säga Alice är särskilt aktiv där.

Just det, tänkte inte på uppsägningstiden.
Då lät chatten plötsligt inte så lockande ännu.

Visar hon vem det är som vinner alla hennes utlottningar? I går eller i söndags skulle hon ju ha två tacksamhets giveaway.
Fick man se vem som vann glassmaskinen eller den är fortfarande kvar?
Citera
2026-09-08, 12:29
Medlem
Hon gråter och säger att hon gått runt med en bruten tå i 10 veckor. "Jag har sagt sen dag ett att det känns som att den är bruten fast jag inte brutit den".

Om hon känt sen dag ett att den är bruten, VARFÖR har hon inte tejpat den och slutat gå, gymma, stå och baka, shoppa osv? Varför har hon inte vilat? Varför har hon inte haft kryckor om hon tvunget måste ut och springa i affärer?
Citera
2026-09-08, 12:29
Medlem
Agentjosis avatar
Gråtinlägget från för 10 minuter sedan ”varför lyssnar läkarna aldrig på patienten, patienten känner sin kropp” alltså you can’t make this shit up seriöst 😂

So what att du haft en bruten tå? Som flera i tråden redan påpekat gör man inget åt brutna tår. Man vilar så läker det av sig själv.
Citera
2026-09-08, 12:35
Medlem
Hur har hon ens fått en bruten tå? Ingen rapport om att hon tappat en hantel och sprungit in i en vägg. Märkligt, plötsligt bara var den där.

Antagligen lider hon av benskörhet efter år med undernäring. Tån är bara början.
Citera
2026-09-08, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Hur har hon ens fått en bruten tå? Ingen rapport om att hon tappat en hantel och sprungit in i en vägg. Märkligt, plötsligt bara var den där.

Antagligen lider hon av benskörhet efter år med undernäring. Tån är bara början.

Bra fråga. Hon säger att hon har en bruten tå utan att ha brutit den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in