Citat:
Ursprungligen postat av
Skampi
Nu såg jag snyft-storyn om den svullna foten. Vad fan vill hon att ortopeden gör? För några år sedan trampade jag snett. Hela ankeln svullnade upp och blev blå. Ortopeden konstaterade en fraktur i min fot och efter någon veckas avlastning (alltså att jag själv höll mig stilla och inte överbelastade foten) så kändes det lite bättre. Ett halvår senare minns jag att det fortfarande var svullet dock. Så det tog ju lång tid att läka ordentligt men vården gjorde noll för det finns inget att göra.
Tyvärr kanske Alices längtan efter diagnoser och "åh vad du är en kämpe!"-kommentarer gör att hon hoppas att de ska behöva amputera halva benet eller något. "Och allt är vårdens fel som inte gipsade min tå buuhuuu!!"
Avlasta och inte överbelasta är ingenting för Alice, gör hon det skulle foten bli bättre och så kan vi ju inte ha det..
"Sån fruktansvärd smärta att jag inte kan gå på den knappt (hemskt att man vant sig vid smärtan)" - knappt kan gå på den? Någon timme innan traskade hon på med proteinbaren i högsta hugg. Igår var hon ute och gick. För några dagar sedan följde hon H till bilen. Utan rullator ska påpekas. Hon är på gymmet regelbundet.
Vad lever hon i för fantasivärld? Hon kan knappt gå och hon är isolerad och kommer knappt ut?? Jag blir provocerad och så irriterad. Det finns dom som verkligen är isolerade och inte kan ta sig ut pga sjukdom, psykisk ohälsa, sitter fast i en lägenhet med brutet ben utan hiss osv osv. Alice är INTE isolerad och instängd.
Tur att hon bara lägger upp gamla bilder på Misswox, tror inte amputerat ben passar in i madame extremely petite 💁🏻♀️
Jag tänkte igår att hon har blivit mindre manisk, laddar inte upp lika mycket. Jag har sovit dåligt senaste nätterna och hon har inte lagt upp något som hon sen tagit bort vad jag har sett. Men nu börjar hon igen🙃