Citat:
Ursprungligen postat av
subtleoak
Ja eller hur 😁
Tycker bara det är synd att vissa skribenter i tråden är så inskränkta att de inte kan vidga sina vyer och faktiskt läsa MZ bok. Trots allt allvarligt som kommer fram finns det ju också en hel del riktigt roliga händelser.
Bara hans upplevelse när han lite i skymundan försöker beställa mat via drive-through tyckte jag var riktigt rolig. Jag kunde verkligen leva mig in i hela situationen. 😁
Men det är klart, läser man boken finns ju risken att man upptäcker fler sidor av en människa än de man redan bestämt sig för att se.
Vissa skribenter? Det är ju samtliga som köpt Ciara, Läckbergskan, AN och Co.s sida av saken.
När sanningen oftast ligger i mitten.
Jag tycker att jag känner Måns nästan som på riktigt nu.
Mycket mer lågmäld och ödmjuk än jag föreställt mig. Och genom all sorgsenhet går humorn som en stråle av varm mänsklighet. Det är flera dråpliga anekdoter och även små mysiga grejor som man hela tiden tänker tillbaka på o småler åt. Måns har förmågan att se det humoristiska i småhändelser.
Tyckte hans beskrivning av svärmor Glammy var rolig. Hon låter som en riktig romankaraktär.
Och även Ciara lät bitvis som en. Mor och dotter. Bröllopet kunde ha varit en scen i en film.
Ute till havs på rätt grov sjö. När Glammy spydde över relingen rakt ned på Per Anderssons hatt och han inte märkte det. Jag önskar Måns hade skrivit mycket mer om festen till havs och bröllopet med all dramatik. Det är mycket jag önskar att han skrivit mer om. Men nu kom jag på att jag hoppat över ett kapitel, det om Afrika.
Så min bok är inte slut ännu.