2026-09-07, 22:06
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell

Om MZ gjort sig skyldig till förtal i sin bok så verkar det som han kanske inte hade något annat val.

Klart han hade ett val. Han kunde struntat i att ljuga ihop en bok med självömkande som dessutom satt honon i ett ännu sämre läge än tidigare
Citera
2026-09-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har svårt att erkänna att turnén ställdes in för att varken arrangörerna eller MånsPetters band ville ha med honom att göra. Det står svart på vitt i ”bästsäljaren”.

En annan sak som står i ”listettan” är att han gömde barnens pass. Dom som Ciara slarvade bort, eller hur var det nu igen?
Din läsförståelse och ditt minne är tydligen verkligen mycket begränsade? Jag citerade det idag, något som först idag publicerades i Expressen ur hans bok. Det hade ingenting med arrangörerna att göra:
Citat:
Och enligt honom var det inte bristande intresse från publik eller arrangörer som låg bakom beslutet – utan en spricka mellan honom och hans kompband The agreement.

Måns Zelmerlöw blev kallad till ett möte där hans manager Helene Wigren enligt Zelmerlöw sa:

”De som har tackat ja, vill inte spela med dig längre. Om vi måste ta in ett helt nytt band kommer det krävas flera veckor av repetitioner för att hamna på den nivå du vill ha.”
https://www.expressen.se/noje/sprickan-mellan-mans-zelmerlow-och-bandet/

Men som förväntat, eftersom du inte kommer någonvart här, byter du fokus och kastar dig redan igen över ett annat ämne, återigen passfrågan, och går för det ändamålet mer än ett år tillbaka i den här tråden... Herregud, vad du är desperat...

Och med tanke på vad som nu har kommit fram… Att Ciara till exempel ska ha provocerat fram ett ”våldsbrott”, själv sprungit in i ryggen på honom och anmält det till polisen. Att Ciara uppenbarligen har placerat ut kokain, lagt det öppet på nattduksbordet, sedan helt lugnt flugit till England och nästa dag skickat ett löjligt sms till honom om det? Att hon medvetet lämnar felaktiga uppgifter i ett sms och ljuger inför domstolen om var drogen hittades? Att hon överraskar MZ tillsammans med vänner på soffan hemma för att ta barnen ifrån honom, och ljuger om det inför hela världen. Till exempel att hon skulle ha varit hemlös och tvingats sova på främmande soffor, trots att väninnan redan samma dag ställde sitt hus till hennes förfogande. Att hon utnyttjade Läckbergs inflytande för att ytterligare sprida sina påståenden om att han skulle vara så farlig på internet, trots att hon själv kort innan, direkt efter det påstådda våldsbrottet och trots drogerna, inte hade några problem med att flyga ensam till England och lämna barnen hos honom? Och så mycket, mycket mer...

Vet du, med tanke på hur hon betedde sig där, skulle jag också ha undanhållit passet om hon hela tiden hade agerat så impulsivt och uteslutande efter sin egen vilja, utan att ens ägna en tanke åt barnen som hon ville rycka bort från deras vanliga miljö, deras skola, vänner och fritidsaktiviteter. För det var uppenbart att hon skulle ha flytt med barnen redan nästa dag, trots att de gick i skolan och så vidare, och kanske till och med hindrat honom från att ha kontakt med dem. Precis som han skulle jag ha väntat på domstolsbeslutet tills allt var juridiskt klarlagt.
Citera
2026-09-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Klart han hade ett val. Han kunde struntat i att ljuga ihop en bok med självömkande som dessutom satt honon i ett ännu sämre läge än tidigare
Känns som det börjar bli rejält tröttsamt nu - men än en gång; utifrån vad du skriver utgår jag från att du har läst boken.
Förklara för oss som inte kommit dit än vad det var i den som fick dig att konstatera att han ljugit ihop den?
Beskriv på vilket sätt den är självömkande (jag är väldigt nyfiken)?
Jag vill också veta varför han är i ett ännu sämre läge nu?

Svara på riktigt nu. Inget om att 'ingen vill boka honom *valfritt år*'!
Citera
2026-09-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Ja , CJ kunde verkligen struntat i att förtala honom offentligt. Flera ggr tom. Men det gjorde hon inte.
Har inte karln rätt att berätta sin sanning om saker och ting?
Du säger att han "ljugit ihop en bok med självömkan" och Armstark påstår att det är en "hatbok".
Med tanke på att åtminstone Armstark är väldigt snabb med att återge citat (för dig räcker det med din fantasi) så förstår jag inte varför ni inte citerar ett par rader ur boken. Exempel på ljug, hat och självömkan. Inget som citerats i media utan ifrån boken som ni båda har läst och har starka åsikter om.
Vi andra som inte läst boken ännu kan inte uttala oss om innehållet.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-07 kl. 23:03.
Citera
2026-09-07, 23:09
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Jag försöker inte framställa det som en förmildrande omständighet. Han hade kokain den dagen, och han har erkänt det. Han står för det.

Det som är mycket värre i det här sammanhanget är vad Ciara har gjort av det. Hon har tagit den sanningen, manipulerat den och spetsat den med lögner för att vinna rättegången om barnen. Och samtidigt har hon försökt förstöra hans karriär och bryta ner honom psykiskt. Och hon utnyttjar sina kända och inflytelserika väninnor för att dölja detta bedrägeri inför rätten. Allt annat brydde hon sig inte alls om.

Det är ju exakt det du gör i det här inlägget och alla andra! Din dumme fan.
Citera
2026-09-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Känns som det börjar bli rejält tröttsamt nu - men än en gång; utifrån vad du skriver utgår jag från att du har läst boken.
Förklara för oss som inte kommit dit än vad det var i den som fick dig att konstatera att han ljugit ihop den?
Beskriv på vilket sätt den är självömkande (jag är väldigt nyfiken)?
Jag vill också veta varför han är i ett ännu sämre läge nu?

Svara på riktigt nu. Inget om att 'ingen vill boka honom *valfritt år*'!

Håller med. Det är väldigt lätt att kalla boken ihopljugen och självömkande och sedan påstå att MZ hamnat i ett ännu sämre läge. Men när någon ber om konkreta exempel brukar det bli ämnesbyte eller inget svar alls.

Rikskrim, du gjorde tre tydliga påståenden. Då borde du också kunna bemöta Lazydells tre frågor utan att börja prata om någon gammal bokning eller flytta fokus till något helt annat. Klarar du att svara på just det?
Citera
2026-09-08, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tur? Om hela åtalet läggs ned och han får sina rättgångskostnader betalda , tyder väl snarare på att han är oskyldig. Liksom CJs polisanmälan om en knuff. Polisen fann inget trots att de vänt på varje sten. Liksom polisens misstankar om sexköp som polisen la ned på plats. Det fanns inget sexköp. (Om det nu var MZ som var den misstänkte.) Polis och åklagarmyndigheter brukar aldrig se emellan fingrarna. Men de dömer inte heller en oskyldig. I ett fungerande rättssamhälle. Så vadå ohederlig?
Det var ju det jag skrev. En riktig turgubbe. Han hamnar alltid i kläm men klarar sig från all dramatik.. Och så har han ju dig också vilket är en sagolik tur.
Senast redigerad av Vipan 2026-09-08 kl. 01:00.
Citera
2026-09-08, 02:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Oavsett om han friades så framstår han som ohederlig. MånsPetter har sån tur här i livet och klarar sig ständigt. Han borde köpa en trisslott. Garanterat vinst.

Om man frias är man oskyldig.

Det är inte heller fråga om tur i hans fall utan det enkla faktum att han är oskyldig men att han sen begått vissa enstaka misstag som många människor trots allt gör är bara mänskligt.
Citera
2026-09-08, 02:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tur? Om hela åtalet läggs ned och han får sina rättgångskostnader betalda , tyder väl snarare på att han är oskyldig. Liksom CJs polisanmälan om en knuff. Polisen fann inget trots att de vänt på varje sten. Liksom polisens misstankar om sexköp som polisen la ned på plats. Det fanns inget sexköp. (Om det nu var MZ som var den misstänkte.) Polis och åklagarmyndigheter brukar aldrig se emellan fingrarna. Men de dömer inte heller en oskyldig. I ett fungerande rättssamhälle. Så vadå ohederlig?

Han är av allt att döma oskyldig till det som har påståtts eller insinuerats.

Det har gjorts flera försök att misstänkliggöra honom men nu verkar han ha fått upprättelse.

Tur är väl det ☺️
Citera
2026-09-08, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om man frias är man oskyldig.

Det är inte heller fråga om tur i hans fall utan det enkla faktum att han är oskyldig men att han sen begått vissa enstaka misstag som många människor trots allt gör är bara mänskligt.
Skitsnack..I folks ögon är han opålitlig och ynklig. Den stämpeln är svårt att tvätta bort. Han har en djäkla tur här I livet. Matjord i fickorna som det kallas i folkmun.
Citera
2026-09-08, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Det var ju det jag skrev. En riktig turgubbe. Han hamnar alltid i kläm men klarar sig från all dramatik.. Och så har han ju dig också vilket är en sagolik tur.
Är det en sagolik tur? Det kallas rättssamhälle trodde jag.
Är man oskyldig ska man frias.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-08 kl. 03:23.
Citera
2026-09-08, 03:33
Medlem
Citat:
Är det en sagolik tur? Det kallas rättssamhälle trodde jag.
Är man oskyldig ska man frias.
Han ständiga otur är att han hamnar i så mycket olika situationer ständigt. Då gäller det att vara turgubbe och komma undan. Det klarar han galant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in