2026-09-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Att ett par recensenter sågar boken betyder inte att han ”bara möts av förakt” eller har sjunkit i allmänhetens ögon. Det är din egen uppfattning som du gör till allmänhetens.

Boken ligger just nu etta på Bokus topplista över biografier. Uppenbarligen finns det människor som vill läsa hans version, oavsett vad du själv tycker om honom.
Jag är faktiskt inte ens säker på att boken verkligen är så sågad som man kan tro vid första anblicken.
Det verkar - av förklarliga skäl - ha varit en ganska svår bok att recensera. Vilket gör att vissa koncentrerat sig på språket och eventuella tecken på offerkofta, mer än själva berättelsen.

Imorgon kommer mitt exemplar och då ska jag själv finna ut vad som kan tänkas menas med vissa saker.
Citera
2026-09-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du kokar soppa på en spik, som vanligt.
Ciara hade haft barnen hos sig när hon skulle överlämna dem till MC.
Men istället satt det ett förvetet gäng i hemma hos MZ i soffan och meddelade att han inte skulle få ha sina barn.
Efter detta svek bakom ryggen på MZ bytte han kod så att inga obehöriga kunde komma in.
Så kläder till barnen måste hon haft från sin vecka med dem.
Du tror väl inte MZ någonsin skulle låta sina barn lida för att deras mamma behandlar honom illa?

EDIT: Efter detta så uttalade MZ på sitt IG eller i media att han inte brydde sig om CJ mer utan bara sina barn. Och du inbillar dig att han skulle behandla sina barn illa ?! I något slags eftervåld? Det kan du fetglömma.
Socialen var inblandade i händelsen när Ciara skulle lämna barnen till MånsPetter. Hon råddes av kvinnojouren att flytta till skyddat boende men hon ville inte utsätta barnen för det traumat. Hon var rädd och tog med sig ett par väninnor som vittnen för att MånsPetter inte skulle bli våldsam.

Du är också en av dem som bistår MånsPetter i hans eftervåld. Det är tur att Ciara har vänner som stöttar henne mot er. Jag kan lova dig att MånsPetters rykte och heder är draget i smutsen efter boken han skrev till Ciara. Det finns ingen normal människa som har övereende med en ickeman som ger sig på kvinnor. Sådana avarter föraktas.
Senast redigerad av N.Armstark 2026-09-06 kl. 20:40.
Citera
2026-09-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Kanske men den missar och träffar honom själv

Absolut, men såna som han har den drivkraften hela tiden, de får aldrig självinsikt eller empati.
Citera
2026-09-06, 20:52
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Om man tror att någon skribent "ljuger" får man ju peka ut lögnen först och sedan bemöta och överbevisa det.

Jag vet inte vad jag ska säga mer, det är ingen idé längre. Jag motiverar varje inlägg jag gör. Din...
Citera
2026-09-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Socialen var inblandade i händelsen när Ciara skulle lämna barnen till MånsPetter. Hon råddes av kvinnojouren att flytta till skyddat boende men bon ville inte utsätta barnen för det traumat. Hon var rädd och tog med sig ett par väninnor som vittnen för att MånsPetter inte skulle bli våldsam.

Du är också en av dem som bistår MånsPetter i hans eftervåld. Det är tur att Ciara har vänner som stöttar henne mot er. Jag kan lova dig att MånsPetters rykte och heder är draget i smutsen efter boken han skrev till Ciara. Det finns ingen normal människa som har övereende med en ickeman som ger sig på kvinnor. Sådana avarter föraktas.
Det är inte eftervåld att försöka rentvå sitt eget namn.

Det är inte normalt att ha överseende med kvinnor som ger sig på män.

Det är definitivt inte okej att inte kunna förse sina barn med mat, kläder och tak över huvudet när man har en månadsinkomst på över 100k.

Var ligger hunden begraven?
Citera
2026-09-06, 21:03
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell

Det är definitivt inte okej att inte kunna förse sina barn med mat, kläder och tak över huvudet när man har en månadsinkomst på över 100k.

Det är inte normalt att stötta en knarkande småbarnspappa, det är inte normalt att vara gift med en kontinuerligt otrogen make, det är inte nomalt att stå ut med psykiskt våld. Men när en kvinna måste, för sina barns skull, frigöra sig från knarkaren då ska hon behöva utsättas för ett massivt eftervåld. Det är inte normalt. Det är sjukt och uppenbart är en personlighetsstörd man inblandad. Googla Narcissistisk personlighetsstörning.
Citera
2026-09-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell

Nej, det är verkligen inget eftervåld att försöka bemöta offentliga anklagelser och rentvå sitt namn. Jag börjar för övrigt bli väldigt trött på det ordet. När allt den ena parten gör kallas för eftervåld blir begreppet till slut både urvattnat och löjligt.

Jag tycker inte att det är rätt att den ena partnern ger sig på den andra, oavsett kön. Men här blir det hela tiden en fixering vid män mot kvinnor, som om en man aldrig kan bli utsatt för lögner, smutskastning eller felaktiga anklagelser.

Och hela historien med pengarna är ju en sak för sig. Enligt vad som framkommit så bad Ciara även MZ om pengar mitt under den infekterade situationen som hon själv åtminstone delvis hade bidragit till att skapa. Ganska magstarkt kan man tycka.

Om jag minns rätt pratade Ciara dessutom i Bathinas podd om Spanien som ett möjligt land att bo i. Då lät det som att det mesta gick att lösa för barnen och att de i princip kunde bo var som helst. Tack och lov blev det inte Spanien också, för då hade det nog blivit ännu mer komplicerat.

Därför är det lite märkligt att just Sverige senare framställts som en nästan omöjlig situation, trots att hon redan hade vistats här regelbundet under flera år.
Senast redigerad av subtleoak 2026-09-06 kl. 21:57.
Citera
2026-09-06, 21:43
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Ja, hen skriker om fakta osv men är helt resistent. Inte mycket att göra åt det. Hen vill inte se vad som stirrar hen i fejan. Att Måns är ett osympatiskt svin av en narcissist utan förmåga till självdistans.

Ja, det är väldigt märkligt det där, nästan fascinerande.
Citera
2026-09-06, 21:48
Medlem
Något som också inte alls är normalt, vilket blir allt tydligare, är hur mycket Ciara har ljugit.

Adelina gör henne verkligen ingen tjänst, eftersom hon har dokumenterat nästa lögn på Instagram.

Vi minns Ciaras sms från den 27 februari 2025, dagen efter hennes vernissage på hotellet i Helsingborg:
"Hi just seen the cocaine on the floor and the bedside table.
The cleaners found it and have asked me questions. I don't know what to say anymore."
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/QMkpwQ/ciaras-vadjan-till-mans-snalla-stada-bort-kokainet

Adelina vittnar nu dock om att det inte var städpersonalen, utan hon själv:
"Förlåt för hotellrummet i Helsingborg, där vi själva hittade kokain – med våra barn i närheten."
https://www.instagram.com/adelinanikolic/p/Dc3Ao8gIbsq/

CJ har alltså inte bara ljugit i rätten om att fyndet skulle ha gjorts i Staffanstorp, utan hon har också ljugit i innehållet i meddelandet.

MZ känner ju också Adelina, har lovordat dottern och till och med nämnt henne i sin story, som Adelina har repostat. Varför nämner Ciara då inte att det var deras gemensamma bekanta/vänner?

Men visst, att säga att våra vänner hittade det skapar inte lika mycket press på motparten som när man hävdar att hotellpersonalen, och därmed allmänheten, hittade det...

Men kanske har jag fel och för Ciara är det ingen lögn. Kanske ser hon Adelina, Camilla Läckberg och de andra som sin personliga städpersonal, som sopar hennes smuts under mattan åt henne...
Citera
2026-09-06, 22:00
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Något som också inte alls är normalt, vilket blir allt tydligare, är hur mycket Ciara har ljugit.

Adelina gör henne verkligen ingen tjänst, eftersom hon har dokumenterat nästa lögn på Instagram.

Vi minns Ciaras sms från den 27 februari 2025, dagen efter hennes vernissage på hotellet i Helsingborg:
"Hi just seen the cocaine on the floor and the bedside table.
The cleaners found it and have asked me questions. I don't know what to say anymore."
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/QMkpwQ/ciaras-vadjan-till-mans-snalla-stada-bort-kokainet

Adelina vittnar nu dock om att det inte var städpersonalen, utan hon själv:
"Förlåt för hotellrummet i Helsingborg, där vi själva hittade kokain – med våra barn i närheten."
https://www.instagram.com/adelinanikolic/p/Dc3Ao8gIbsq/

CJ har alltså inte bara ljugit i rätten om att fyndet skulle ha gjorts i Staffanstorp, utan hon har också ljugit i innehållet i meddelandet.

MZ känner ju också Adelina, har lovordat dottern och till och med nämnt henne i sin story, som Adelina har repostat. Varför nämner Ciara då inte att det var deras gemensamma bekanta/vänner?

Men visst, att säga att våra vänner hittade det skapar inte lika mycket press på motparten som när man hävdar att hotellpersonalen, och därmed allmänheten, hittade det...

Men kanske har jag fel och för Ciara är det ingen lögn. Kanske ser hon Adelina, Camilla Läckberg och de andra som sin personliga städpersonal, som sopar hennes smuts under mattan åt henne...

Men kokainet fanns och det är hela grejen här!
Citera
2026-09-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Men kokainet fanns och det är hela grejen här!

Nej, det är inte hela grejen. Det handlar också om att historien ändras.

Ciara skrev att städpersonalen hittade kokainet och ställde frågor. Nu skriver Adelina att de själva hittade det. Om båda uppgifterna stämmer får någon gärna förklara hur. Man kan inte bara säga att kokainet fanns och strunta i resten.

Och även om något hittades i hotellrummet bevisar det inte automatiskt vem det tillhörde eller vem som hade använt det.
Citera
2026-09-06, 22:14
Medlem
Jag får vibbarna av en ung ”Persbrandt”. Drog- och sexberoende som får honom att fucka upp hela sitt liv och familj. Tror inte en sekund att han lugnar sig till nästa relation…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in