Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Beklagar din psykos. Men snygg omvänd psykologi där. "Om man påpekar en uppenbar fejknyhet så är det för att man är terrorist/rasisst själv, och rädd för att själv bli ertappad"
Ja ok vi säger väl så. In i fängelse med alla som ifrågasätter tidningsnarrativ och annat!!!

Som sagt, jag har ADD och jag har aldrig haft psykos vilket provokationerna vill skapa en falsk bild av. Jag kommer aldrig att sluta berätta om hur allvarligt dålig jag blev av utebliven primärvård och utebliven trauma-behandling. Det innebär
aldrig att min utsatthet inte varit på riktigt.
Min mamma är ett exempel på en person med så mycket att dölja såsom sin fd pojkväns våldsamheter att hon systematiskt och medvetet falskanklagat mig för att vara "inbillningssjuk". Precis som exet som våldtog mig i många timmar medab jag höll på att dö osv osv osv. Alla som slriker "Hon är galen!" Är gälla de mig, människor som har goda skäl att bli oroliga kring detnär människor tror på mig och det jag säger. För de vet att det är då världen ser att de är förövare och/eller skyddar andra förövare. Att deras agenda är förövaragendan..
För dem som vet vad jag talar om är det sammanhängande, för dem som inte gör det eller är lägre begåvade kan det bli lite "rörigt i huvudet " men utöver det:Psykos är inte ett skällsord och öven de som drabbas av sådant kan utsättas för sexualbrott. Risken att utsättas
ökar av att någon är mindre skyddad.
Känner du att det är "rörigt i huvudet " på dig så är det ditt problem, inte mitt eller andras.
Flickan saknar helt ett "tidningsnarrativ".
Ni missar en sak. Att barn ljuger och fabulerar är en normal del av utvecklingen. Att vuxna gör det är en del av att de är störda. Att ljuga och ge sig på andra, är därmed ett tecken på att man är störd. Förövare agerar stört. Dvs icke-friskt.
Så ja, ensamma flickor kan utsättas på allmänna platser eftersom alla störda människor i samhället också rör sig på sådana. Därmed kan de också ge sig på en särskilt sårbar individ som är ensam precis som de ger sig på sårbarare individer när ingen ser, inomhus.
Det är med andra ord inte platsen eller tidpunkten som är väsentligt utan sårbarheten hos offret. Avsaknad av vittnen, kön, ålder, mm som gör att personen ser mindre förmögen ut att kunna skydda sig.
Och ja, om du förnekar att människor kan vara rasistiska, sexistiska, att de kan slå barn, begå sexualbrott, överfalla ensamma människor, trakassera andra, osv är du också utan tvekan en förövare. Särskilt när du använder faöska påståenden om någons psykiska hälsa som motargument.
När du anklagar en icke-bipolär/schizofren person för att vara psykotisksom motargument visar du att du själv har saker att dölja.
Du förstår, även om människor skulle ha psykossjukdomar så går de inte runt och inbillar sig exakt allt eller saknar verklighetsförankring överhuvudtaget eftersom sådana människor behöver oavbruten vård. De sjukdomsdrabbade människprna är med andra ord, fullt kapabla till att både ha åsikter som kegitima argument. Deras sjukdomar innebär inte att allt de säger plötsligt innebär att det inte finns något överhuvudtaget i det som skulle vara sant eller riktigt.
Psykotiska människor skulle dessutom inte klara av att skriva såpass mycket som jag gör med sammanhängande tankar som de kan djupyka i och vidareutveckla mm. De blir överbelastade, inte av ADHD problematik utan av mängden information att arbeta med, läsa och bearbeta samt uttrycka.
Det är med andra ord en gigantisk skillnad på att ha ADD och att vara psykotisk.
Precis som det är skillnad på att vara brottsoffer som berättar om något som skett mot att vara en förövare som försöker upprätthålla en tystnadskultur i syftet att kunna utsätta andra människor.
Att någon är muslim innebär inte att den automatiskt ljuger.
Att någon berättar om utsatthet innebär inte att den automatiskt är psykotisk.
Att du påstår sådana saker innebär däremot automatiskt att du är en ytterst suspekt person.