2026-09-07, 14:51
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Våldtäkt är inte ett hatbrott dock.

Såsom GM uttryckte sig så är de det.

Definitionen utav hatbrott hittar du här:

”Hatbrott är ett samlingsnamn för brott där motivet är fördomar eller hat mot en person eller grupp baserat på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung”

Våldtäkt= brott

”Gapa svennejävel” = hat mot nationellt ursprung.

Addera de två tillsammans = hatbrott.
Senast redigerad av Jon10 2026-09-07 kl. 14:58.
Citera
2026-09-07, 14:58
Medlem
BlyatMans avatar
Att svenskar inte kan bete sig, varför är det ingen som har pungkulor att skrika det här på mig när jag är ute med min sparkcykel.
Typiskt fega rasister, skriker muslim jävel åt ett barn och gråter över Islam på FB men inte ett ljud utanför FB.
Citera
2026-09-07, 15:02
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Att så många av er vill påstå någpt annat handlar om att undergräva trovärdigheten hos offer som talar ut eftersom ni själva riskerar att ställas inför rätta om samhället börjar tro på era offer istället för er förövare.

Beklagar din psykos. Men snygg omvänd psykologi där. "Om man påpekar en uppenbar fejknyhet så är det för att man är terrorist/rasisst själv, och rädd för att själv bli ertappad"

Ja ok vi säger väl så. In i fängelse med alla som ifrågasätter tidningsnarrativ och annat!!!
Citera
2026-09-07, 15:25
Medlem
Citat:
Nej din gagghök, jag vet att det är påhittat därför att jag läser alla nyheter med ett cyniskt öga sedan femoton år tillbaka. Dvs jag har lärt mig att läsa mellan raderna i de de klicktörstande nyheterna.
Mamman gick ut på fb och till media innan hon polisanmälde (om hon ens har gjort det), signalementet var generiskt och förutsägbart.

Plus, som jag redan har sagt, ingen svenskjävel säger muslimjävel. Det räcker för mig och jag har inte brytt mig att gräva vidare. Men vi får väl se om mannen påträffas och fälls för det falskeligen påstådda brottet.

Påhittade hatbrott är en internationell industri, och detta var varken den första eller sista påhittatde hat/rasistincidenten i sitt slag. Men så länge man sväljer allt som medierna skriver, så är det nog svårt att ta in mina perspektiv.

Nu tänker jag inte förklara mera för dig, men tack för visat intresse

Du saknar argument!
Det är många äldre gubbar på internet som skriver muslimjävel speciellt gubbar på 50-70 år så att du inte har koll på det får mig att inse att du vill att det ska vara påhittat och att du blir så arg/förbannad för att man ifrågasätter dig är konstigt.

Du saknar trovärdighet själv så att misstänkliggöra andra får mig att undra varför du gör det. Det är många mammor som vädjar till befolkningen på sociala medier allt ifrån mobbning till andra problem.

Ja, som sagt så är det enkelt att se om individen ljuger genom ett polisärende. Man tilldelas alltid ett polisärende och jag brukar be om numret när man skriver ett sånt ärende på sociala medier
Citera
2026-09-07, 15:25
Medlem
Citat:
Beklagar din psykos. Men snygg omvänd psykologi där. "Om man påpekar en uppenbar fejknyhet så är det för att man är terrorist/rasisst själv, och rädd för att själv bli ertappad"

Ja ok vi säger väl så. In i fängelse med alla som ifrågasätter tidningsnarrativ och annat!!!
Som sagt, jag har ADD och jag har aldrig haft psykos vilket provokationerna vill skapa en falsk bild av. Jag kommer aldrig att sluta berätta om hur allvarligt dålig jag blev av utebliven primärvård och utebliven trauma-behandling. Det innebär aldrig att min utsatthet inte varit på riktigt.

Min mamma är ett exempel på en person med så mycket att dölja såsom sin fd pojkväns våldsamheter att hon systematiskt och medvetet falskanklagat mig för att vara "inbillningssjuk". Precis som exet som våldtog mig i många timmar medab jag höll på att dö osv osv osv. Alla som slriker "Hon är galen!" Är gälla de mig, människor som har goda skäl att bli oroliga kring detnär människor tror på mig och det jag säger. För de vet att det är då världen ser att de är förövare och/eller skyddar andra förövare. Att deras agenda är förövaragendan..

För dem som vet vad jag talar om är det sammanhängande, för dem som inte gör det eller är lägre begåvade kan det bli lite "rörigt i huvudet " men utöver det:Psykos är inte ett skällsord och öven de som drabbas av sådant kan utsättas för sexualbrott. Risken att utsättas ökar av att någon är mindre skyddad.

Känner du att det är "rörigt i huvudet " på dig så är det ditt problem, inte mitt eller andras.

Flickan saknar helt ett "tidningsnarrativ".
Ni missar en sak. Att barn ljuger och fabulerar är en normal del av utvecklingen. Att vuxna gör det är en del av att de är störda. Att ljuga och ge sig på andra, är därmed ett tecken på att man är störd. Förövare agerar stört. Dvs icke-friskt.

Så ja, ensamma flickor kan utsättas på allmänna platser eftersom alla störda människor i samhället också rör sig på sådana. Därmed kan de också ge sig på en särskilt sårbar individ som är ensam precis som de ger sig på sårbarare individer när ingen ser, inomhus.

Det är med andra ord inte platsen eller tidpunkten som är väsentligt utan sårbarheten hos offret. Avsaknad av vittnen, kön, ålder, mm som gör att personen ser mindre förmögen ut att kunna skydda sig.

Och ja, om du förnekar att människor kan vara rasistiska, sexistiska, att de kan slå barn, begå sexualbrott, överfalla ensamma människor, trakassera andra, osv är du också utan tvekan en förövare. Särskilt när du använder faöska påståenden om någons psykiska hälsa som motargument.

När du anklagar en icke-bipolär/schizofren person för att vara psykotisksom motargument visar du att du själv har saker att dölja.

Du förstår, även om människor skulle ha psykossjukdomar så går de inte runt och inbillar sig exakt allt eller saknar verklighetsförankring överhuvudtaget eftersom sådana människor behöver oavbruten vård. De sjukdomsdrabbade människprna är med andra ord, fullt kapabla till att både ha åsikter som kegitima argument. Deras sjukdomar innebär inte att allt de säger plötsligt innebär att det inte finns något överhuvudtaget i det som skulle vara sant eller riktigt.

Psykotiska människor skulle dessutom inte klara av att skriva såpass mycket som jag gör med sammanhängande tankar som de kan djupyka i och vidareutveckla mm. De blir överbelastade, inte av ADHD problematik utan av mängden information att arbeta med, läsa och bearbeta samt uttrycka.

Det är med andra ord en gigantisk skillnad på att ha ADD och att vara psykotisk.

Precis som det är skillnad på att vara brottsoffer som berättar om något som skett mot att vara en förövare som försöker upprätthålla en tystnadskultur i syftet att kunna utsätta andra människor.

Att någon är muslim innebär inte att den automatiskt ljuger.

Att någon berättar om utsatthet innebär inte att den automatiskt är psykotisk.

Att du påstår sådana saker innebär däremot automatiskt att du är en ytterst suspekt person.
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-09-07 kl. 15:30.
Citera
2026-09-07, 15:32
Medlem
Citat:
Man om du å andra sidan hade haft några egna argument hade du inte behövt misstänkliggöra mig heller
Du saknar själv argument och bör således se över dina egna.

Rasister säger rasistiska saker och att du påstår att det är lögn, är inte ett argument. Du får vidareutveckla varför rasister inte skule ge sig på ett barn och uttala de åsikter som de t.ex skriver online, högt.

Vad hos er är det som gör att ni vågar skriva saker men minsann aldrig skullesäga det ni tänler högt?

Lägg fram källor på den stora skillnaden mellan skriva och tala/agera ut.
Citera
2026-09-07, 15:36
Medlem
Citat:
Man om du å andra sidan hade haft några egna argument hade du inte behövt misstänkliggöra mig heller

Jag misstänkliggör inte dig men däremot tycker jag inte du har belägg för att säga att någon ljuger eller hittar på. En äldre kvinna som är svensk fick sina barnbarn utskällda och kallade för n-ordet och gick ut med det i media.

Ljuger hon också?
Skulle alla helt plötsligt ljuga eller kan samhället blivit mer rå och att folk är mindre empatiska och vräker ur sig vad som helst utan att tänka. Du har angripit mig med personangrepp fastän jag inte ens behövt säga något tillbaka som är personangrepp mot dig.

Du öppnar också upp för ett väldigt farligt samhälle när du påstår att andra ljuger/hittar på.
Citera
2026-09-07, 15:42
Medlem
Citat:
Sluta snacka skit nu är du snäll. Samhället blir inte ett dugg farligt bara för att det finns vissa som jag, som tycker att ljugmedia publicerar ljugnyheter styp i kvarten

Varför är det så himla samhällsfarligt att inte tro på allt som står i tidningarna?!

Men det är väl inte media som publicerat utan det rubriceras i media efter att det anmäls som hatbrott hos polisen.

Kan du svara på varför muslimer inte rapporterar samma händelser i Portugal eller Spanien? Många muslimer säger att Spanien är det enda landet man känt sig fri och inte utstirrad.

Eftersom du påstår att en liten flicka ljuger är det precis vad som hände judarna 1930. Gränsen förflyttades hela tiden. Här har gränsen också förflyttats för vad som är acceptabelt.

Att du skrattar och misstänker en liten flicka för lögn så kommer gränsen förflyttas.

Sedan är det politikerna som öppnat upp för hatet och att acceptera hat mot kvinnor som bär slöja genom att KD säger ta av dig slöjan och någon annan skriver en bok om att sluta vara muslim.
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-09-07 kl. 15:50.
Citera
2026-09-07, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
...
Under 90 talet blev flertalet unga utlänningar attackerade av nazister. Var det också påhittat?
Nej, flertalet unga utlänningar blev inte attackerade av nazister.
Flertalet betyder de allra flesta.
Skinnskallarna var en mycket marginell grupp.
Sen har många velat göra det större än det var för de vill få det till att de hade en farlig ungdom,
typ Persbrandt (läste nyligen hans memoarer). (Det är Gunwald som klassats som en av Sveriges sexigaste män, om själva Persbrandt vill man helst inte veta nånting.)

Citat:
Åkte runt på sina MC hoj och skrek en massa saker åt unga och människor av utländsk bakgrund.

Vissa knuffades med axeln så man ramlade omkull.
Finns väl ingen som nånsin har kunnat höra vad nån eventuellt skulle skrika från en MC, själva grejen med MC är att de är maskiner som för ett djävla liv (och ofta framförs av ordkarga män).
Det sista MC-förare vill är väl att få sin bana störd;
de vet att de lätt hamnar i organbanken men det vill de inte skynda på.

Citat:
90 % av svenska befolkningen skulle inte bry sig om en liten flicka blir attackerad/knuffad ifrån cykeln på grund av hennes slöja. Varför skulle han vara rädd att begå såna brott?
Små flickor i slöja tycker man synd om.
För man vet att det är hennes föräldrar som har satt på henne den.

Citat:
Medan en svensk tjej som talar om hatbrott anses 90 % som mer trovärdig och hela svenska samhället skulle sluta upp med henne.
Det finns väl inte ens något som heter hatbrott mot svenskar,
oss är det legitimt att ge sig på.
Citera
2026-09-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Sen har många velat göra det större än det var för de vill få det till att de hade en farlig ungdom,
typ Persbrandt (läste nyligen hans memoarer). (Det är Gunwald som klassats som en av Sveriges sexigaste män, om själva Persbrandt vill man helst inte veta nånting.)

Finns väl ingen som nånsin har kunnat höra vad nån eventuellt skulle skrika från en MC, själva grejen med MC är att de är maskiner som för ett djävla liv (och ofta framförs av ordkarga män).

Ja det ena utesluter inte det andra.
Hatbrott är dock svårt för polisen att identifiera precis som våldtäkt då ord mot ord står mot varandra. Men Sverige är också sjukt land. Åker du till ett annat land så ser du aldrig såna problem någonsin.

Sen tror många svenskar att man är hatad av allt och alla. Svensken är osocial eller väldigt introvert vilket gör att människor upplever en som distanserad olikt spanjorer men sedan är det inte svenska kvinnor som begår såna brott utan det är män vare sig det är utlänningar eller svenskar som är fega och ger sig på annat än sitt egna kön.

Hur många gånger har du sett en svensk kvinna ge sig på en utländsk man eller en utländsk kvinna på en svensk man?

Det här är också maktövertagande bland män att förnedra kvinnor och barn

Och sen förneka detta precis som man gjort mot homosexuella under 90 talet. Hur många hatbrott såg inte homosexuella under 90 talet?

Man hittar alltid nya grupper att hata och ösa sitt egna misslyckande på.

Varför skulle man annars ge sig på kvinnor och barn ute i det offentliga?
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-09-07 kl. 17:01.
Citera
2026-09-07, 17:03
Medlem
Jag är en etniskt svensk man, ser typiskt viking ut - en gång blev jag spontant och helt oprovocerat kallad "jävla judesvin" av ett par passerande araber. Jag blev både ledsen och full i skratt samtidigt;

Ville svara att vi i Sverige är sekulära,.moderna och generellt slutade tro på tomtar och troll för flera miljoner år sedan. Och att "Allah" - är lika verklig som en clownkarusell under en haschpsykos - Men hur kommunicerar man med en flock apor?
Citera
2026-09-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89

Finns ju en anledning att många åker till Frankrike och Spanien. Männen är där är väldigt fredliga mot allt och alla. Du behöver ju inte gifta dig med folk oavsett bakgrund eller kultur.

Då är Average Joe i Spanien en modell i jämförelse med surgubbe i Sverige som tittar snett på allt och alla. Det är ju direkt Flashback tomten som tror att alla vill Sverige illa och att han har rättigheter att ge sig på svagare som barn och kvinnor.

Sen prioriteras inte hatbrott vare sig mot svenskar eller invandare. Polisen har fullt upp med mord och andra ärenden som tar all deras tid.

Inte att Pelle kastade ner Yasmine slängs av elcykeln för att hon bär slöja men det går att göra det som Australien där hatbrott mot etniska befolkningen ger böter och tvärtom.

I andra länder kan man till och med få fängelse i 1 år som i Frankrike.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in